Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Marketing e-shopu je slabou stránkou spousty internetových obchodníků. Z mé zkušenosti na něj nemají dostatek peněz, chybí jim zkušenosti a podnikají ve velmi konkurenčním prostředí, kde je náročné se v marketingu odlišit a získat nové zákazníky. Situaci nepřispívá ani příchod zahraniční konkurence a růst cen reklamy v posledních letech.
Žádné podnikání ale není jednoduché, takže je marketing e-shopu jen další výzvou, kterou je potřeba zvládnout, pokud chcete být v e-commerce úspěšní.
Proto pro vás připravuji rozhovory se zkušenými e-shopaři, e-commerce experty a marketéry o tom, jak dělají marketing v jejich e-shopech, co jim funguje nejvíce, jak marketing vyhodnocují a jak se mění v čase. Čerpat z těchto podcastů můžete pro vaši vlastní propagaci a tvorbu e-shopu.
Vybral jsem pro vás několik podcastů, ve kterých marketing e-shopu rozebíráme a kterými vám doporučuji začít:
Pokud mohu vašemu podnikání pomoci i já, neváhejte využít mého poradenství pro podnikatele. Zvu vás také na naše off-line akce pro e-shopaře.
Marketing je úspěšný ve chvíli, kdy vám vydělává peníze. Jeho cílem – zejména na začátku podnikání – je především vydělávání peněz. Pokud jste začínající e-shopař, tak nejspíš potřebujete vydělat první peníze, abyste mohli pokračovat v podnikání a dále ho rozvíjet. Proto je zásadní se zaměřit na takové aktivity, které vám k zisku pomohou.
Existují samozřejmě i jiné strategie. Spousta firem se v prvních letech podnikání nezaměřuje v první řadě na zisk, ale především na růst a nabývání tržního podílu. Investují hodně do vlastní značky a vytvoření co největšího povědomí o jejich e-shopu. Tyto strategie mohou být funkční, ale současně jsou velmi rizikové a vyžadují nejspíš vysoký počáteční kapitál a spoustu zkušeností.
Pokud začínáte a nemáte na propagaci e-shopu tolik peněz, zaměřte se hlavně na aktivity, které vám pomohou přivést nové zákazníky. Hledejte taková místa, kde se vaši zákazníci nachází. Jsou skutečně na Instagramu? Hledají vás na Googlu? Využívají nějaký marketplace nebo srovnávač? Existuje celá řada možností, kde mohou být a kde tedy může dávat smysl váš e-shop propagovat.
Inspirovat se můžete i od e-shopařů v mých podcastech, kde se jich často ptám, jak získávali první zákazníky a jak dělali marketing ve svých začátcích. Neváhejte si objednat i konzultaci u mě – rád vám pomohu.
Mezi nejčastějšími chybami v marketingu e-shopů vidím tyto:
O mnoha chybách mluvíme i v mých podcastech s hosty, kteří sami e-shopy vybudovali nebo řídí jejich marketing. Pokud nechcete časté chyby opakovat, neváhejte se objednat i ke mně na konzultaci.
Každý e-shop je jiný, má jinou nabídku a jiné zákazníky, a proto se liší i jeho marketing a co mu v něm funguje nejlépe.
Začínající e-shopaři z mojí zkušenosti často dělají chybu, že se snaží opakovat úspěch někoho jiného, koho znají z médií nebo ze sociálních sítích. Pamatujte ale na to, že tito lidé mohli začínat v úplně jiné době, kdy i internet fungoval jinak (např. příspěvky měly na sociálních sítích větší organické dosahy, nebyla taková konkurence apod.).
Vracejte se proto k tomu, co nejlépe funguje vám, kde se nachází vaši zákazníci, na co reagují pozitivně a co vám přináší nejvíce konverzí. Naučte se váš marketing racionálně a objektivně vyhodnocovat a na základě dat a čísel dělat další rozhodnutí.
Osobně úspěšnost marketingu e-shopu nevyhodnocuji pouze skrze peníze, které mu vydělal, ale i na základě řady dalších kritérií. Jedním z nich je například dopad marketingu na dlouhodobý úspěch e-shopu, jeho značku a pověst na trhu. I marketing se dá přepálit a může se obrátit proti e-shopu, který si to neuvědomil včas.
Dalším kritériem je pro mě i diverzifikace zdrojů nových objednávek. Zažil jsem e-shopy, které byly závislé na jednom zdroji návštěvnosti (např. z vyhledávání nebo jednoho profilu na sociální síti). Jakmile se ale něco změnilo (třeba ztratily pozice ve vyhledávání, zablokovali jim profil nebo se změnily algoritmy), tak přišly v podstatě o celý svůj byznys.
Přistupujte tedy i k vašemu marketingu zodpovědně a tak, aby vám fungoval dlouhodobě, konzistentně a hlavně, abyste ho dokázali průběžně měřit, vyhodnocovat a řídit.
Investice do marketingu bývají pro e-shopy mezi těmi největšími. Zejména v prvních letech, kdy e-shop zná málo potenciálních zákazníků a musí si nejprve vybojovat svoje místo na trhu, tak jeho propagace může stát hodně.
Začínající e-shopaři na to zpravidla nemají příliš velké rozpočty, a proto spoustu marketingových aktivit dělají svépomocí a hledají místa, kde se mohou propagovat bezplatně. Postupem času ale stejně budou muset do marketingu začít investovat a naučit se ho měřit a vyhodnocovat.
Jak velké investice si to vyžádá, nelze bohužel říci. V každém případě ale doporučuji marketing pečlivě měřit a vyhodnocovat, abyste dokázali rozlišit, jaké investice se vám skutečně vyplácí a co je potřeba změnit.
Jednou z největších výzev v marketingu je nalezení lidí, kteří vám s ním pomohou. Dobrých marketérů je na trhu velmi málo a zejména pro menší firmy je velmi obtížné je hledat. Řešil jsem to už s celou řadou e-shopařů a bohužel musím říct, že velká část z nich se musela vydat cestou výchovy vlastních marketérů, případně skládání externích specialistů s interními zaměstnanci.
Na trhu je i celá řada marketingových agentur a marketérů na volné noze, kteří vám mohou pomoci. Doporučuji se zaměřit na jejich reference a pokusit se zjistit, jaké výsledky ve skutečnosti svým klientům dokázali doručit, jak se s nimi spolupracuje a jak nad marketingem přemýšlí.
Pokud hledáte marketingového ředitele, doporučuji si přehrát i tyto rozhovory:
Inzerce | Chci tu být také
OpenAI spustilo vlastní vyhledávač, který může být nejen přímou konkurencí pro Google, ale také revolucí v tom, jak lidé vyhledávají na internetu.
Před 4 dny
Před 3 měsíce
Před 4 měsíce
Před 5 měsíců
Před 6 měsíců
Inzerce | Chci tu být také
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |