Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jednou z největších výzev pro podnikatele na volné noze je získávání nových klientů. V rámci mentoringu to řeším s klienty, kteří jsou často velmi dobří ve své práci, mají obrovské zkušenosti, ale vlastní marketing a obchod nikdy nedělali, nemají s ním zkušenosti a klienty se jim nedaří získat.
První, na co chci z vlastních zkušeností upozornit, je výběr klientů. Nestačí klienty jen získat – potřebujete ty správné klienty, pro které se vám bude dobře pracovat, zaplatí vám adekvátní odměnu a spolupráce s nimi bude fungovat. V opačném případě riskujete, že vám vezmou až příliš energie a v krajním případě se z toho akorát sesypete.
Proto všem freelancerům doporučuji, aby si budovali takové podnikání na volné noze, ve kterém se o ně bude zájem, budou jim chodit nové poptávky a budou patřit mezi výrazné a snadno nalezitelné profesionály v jejich oborech. To samozřejmě zahrnuje nejen dobře postavený marketing (možná i placenou reklamu), ale také schopnost aktivně nabízet a prodávat jejich služby.
Podnikání je o prodeji. Ačkoliv je právě to pro spoustu volnonožců největším výstupem z komfortu, je důležité se naučit efektivně prodávat a cítit se při tom dobře. V mých podcastech si můžete poslechnout, co v získávání nových klientů funguje mně i spoustě dalším podnikatelům.
Z mojí zkušenosti jim nejvíce funguje toto:
Každý freelancer má jiné klienty a je potřeba k jeho marketingu přistoupit individuálně. Pokud s tím potřebujete pomoct, objednejte se ke mně na konzultaci.
Na začátku podnikání doporučuji, abyste si definovali svoje ideální klienty. Kdo jsou? Jaké mají potřeby? Jak se chovají, když hledají někoho jako vy? Třeba jdou na nějaký oborový katalog a prochází nabídky v něm. Možná hledají na Googlu, a proto byste v něm měli být dohledatelní. Nebo jsou někde jinde – zjistěte to.
Častou chybou, kterou řeším s freelancery, je právě to, že vystupují na místech, kde je sice hodně lidí, ale málokdo si jejich služby reálně objedná. Proto se vracejte ke své znalosti ideálního klienta a k tomu, kde se reálně nachází.
Z osobních značek se stalo časté téma, které ale spousta podnikatelů uchopila za špatný konec. Pro mě není osobní značka o tom, že mi na sociálních sítích lajkují příspěvky lidé, kteří si ode mě nikdy nic nekoupí. Není to pro mě ani počet sledujících a přehrání na YouTube.
Osobní značka mi má vydělávat peníze. Není potřeba, aby mě znali všichni, ale aby mě znali ti správní lidé. Silnou značku tak může mít specialista, který vůbec není na sociálních sítích, ale je velmi známý ve své cílové skupině a obrací se na něj firmy, když potřebují vyřešit své problémy.
Na začátku budování osobní značky si tedy kriticky definujte, jaká od ní máte očekávání a co vám má vlastně přinášet. Díky tomu si budete moci nastavit i akční plán, který vám pomůže vaše cíle naplnit.
Existuje řada knih a návodů, jak úspěšně prodávat. Přiznám se, že jsem z nich nikdy nečerpal. Prodej mi vždy fungoval nejlépe, když jsem nabízel co nejkvalitnější produkt či službu a nabízel je správným lidem – tedy mé cílové skupině, které jsem řešil nějaký problém.
Pravděpodobně nezlomíte člověka, který o vaše služby nemá zájem, aby si je koupil. A i kdyby ano, nic takového dělat nechcete. Místo toho se zamyslete, kdo vaše služby potřebuje nejvíce, kde se nachází a jak se k němu můžete dostat. Buďte ideálně tam, kde jste řešením problémů jiných. Co to znamená? Například pokud nabízíte správu sociálních sítí, buďte dohledatelní na Googlu, když někdo někoho jako vy hledá.
Před 1 týdnem
Inzerce | Chci tu být také