Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Chcete začít podnikat, ale nevíte, do čeho se pustit? V tomto článku jsme pro vás připravili nápady na podnikání, kterými se můžete inspirovat a můžete je vyzkoušet zrealizovat. Doplnili jsme je příběhy lidí, kteří tyto nápady v reálné podnikání přetavili a kteří s nimi dosáhli úspěchu. Začněme ale několika důležitými radami.
Na našem webu jsme vyzpovídali stovky úspěšných podnikatelů. Minimum z nich hledalo na internetu nápady na podnikání. Mnohem více se zamýšleli nad tím, co je baví a co dělají rádi. Hledali podnikatelský potenciál ve svých zálibách a koníčcích. Případně se pokusili vyřešit potřebu, kterou sami řešili, nebo kterou řešilo jejich okolí.
Na internetu najdete spoustu inspirace, ale nejspíš si nikde nepřečtete nápad, který by už někdo nezrealizoval a který pro vás bude tím nejlepším. Doporučujeme vám proto začít jinak a zamyslet se nad těmito otázkami:
Tyto otázky vás mohou přivést na nápady na podnikání, které vám budou šité na míru. Zamyslete se nad nimi ale pořádně. Vypněte všechna zařízení a soustřeďte se. Nespěchejte, častoty nejlepší nápady přijdou až později, když to nečekáte.
Jakýkoliv nápad na podnikání může být zajímavý, ale to ještě neznamená, že bude mít skutečný podnikatelský potenciál. Nejvíce šikovných lidí strávilo v podnikání spoustu zbytečného času, který skončil neúspěchem, proto, že přecenili svůj nápad a podcenili přípravu.
Považujte nápady za možnosti. Jakmile dostanete jeden nápad, určitě dostanete další. Zvažte proto všechna jeho pro a proti, důkladně ověřte jeho skutečný potenciál, zjistěte, zda za něj budou lidé ochotní platit a zda skutečně dokážete získat dostatek zákazníků. A samozřejmě, zda na tom zvládnete vydělat peníze.
Všechny tyto otázky vám pomůže zodpovědět kvalitně a pečlivě zpracovaný byznys plán. Pro mnoho lidí je vopruz ho vytvářet, ale věřte nám, že je to důležité. Díky byznys plánu zjistíte, co všechno potřebujete na realizaci vaše nápadu na podnikání, jak se bude dlouhodobě rozvíjet, kolik máte potenciálních zákazníků, jak je oslovíte a co všechno potřebujete, abyste uspěli. Zjistíte také, zda nápad dává skutečný smysl, nebo zda bude jen ztrátou času, energie a peněz.
Lidé se většinou inspirují jen od úspěšných podnikatelů, ale my doporučujeme poslouchat i ty, kterým podnikání nevyšlo. Poslechněte si některé rozhovory s podnikateli o tom, co by příště udělali jinak:
Nápadů na podnikání je plný svět. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. V následujícím seznamu jsme pro vás připravili několik různých tipů podnikání s odkazy na příběhy a zkušenosti těch, kteří v nich uspěli. Považujte je za inspiraci. Třeba vás při jejich sledování napadne něco, co byste mohli vytvořit sami.
Inzerce | Chci tu být také
E-shopy patří mezi velmi populární podnikání na internetu. Je jich už plný trh, nicméně dodnes můžete založit e-shop, který uspěje. Přemýšlejte nad tím, jak se odlišíte od konkurence, co nového na váš trh přinesete, co prodávat na e-shopu a jak unikátní bude váš sortiment, v čem vyniknete díky marketingu a zda o to všechno skutečně mají zájem vaši zákazníci.
Tady jsou příběhy úspěšných e-shopařů:
Pokud jste odborníkem na nějakou profesi, můžete založit vlastní agenturu. V Česku existuje mnoho firem poskytujících konzultační a další služby ostatním. Některé z nich jsou velmi úspěšné. Zejména v oblasti marketingu je stále prostor pro nové firmy, které budou poskytovat vysoce kvalitní služby a budou svoji práci dělat na co nejvyšší úrovni.
Inspirujte se od zakladatelů českých agentur:
Inzerce | Chci tu být také
Podnikání na volné noze zažívá obrovský boom. Jako nezávislý profesionál můžete pro své klienty dělat něco, za co vám zaplatí. Můžete třeba psát texty, pomáhat jim s marketingem, spravovat sociální sítě, programovat, případně jim pomáhat s administrativou a mnoho dalšího. V dnešní době probíhá práce na volné noze často i na dálku.
Příběhů freelancerů máme spoustu. Tady jsou některé z nich:
Influenceři jsou velkým trendem i do budoucna. Určitě i vy znáte populární osobnosti ze sociálních sítí, ale víte o tom, že zdaleka nepotřebujete tak velké publikum jako oni?
Stále větší popularitě se totiž těší influenceři s menším publikem, ale vysokou specializací. Pokud milujete psy, můžete se stát odborníkem na jejich výchovu a péči. A firmy, které prodávají produkty zaměřené právě na naše čtyřnohé přátele, vám rádi zaplatí, pokud jim pomůžete oslovit nové zákazníky.
Několik rozhovorů s tuzemskými influencery si můžete přehrát právě teď:
Startupy jsou firmy s velkým růstovým potenciálem, které většinou přináší nějaký nový produkt nebo novou službu. Pokud na nic takového nápad nemáte, doporučujeme si přehrát rozhovory se zakladateli úspěšných startupů. Vnímejte, jak nad svými nápady přemýšlí a jak k nim došli. Třeba v tom najdete něco, co k nápadu přivede i vás:
V dnešní době chtějí všichni podnikat především na internetu. Spoustu úspěšných byznysů lze ale vybudovat i mimo něj. Poslechněte si příběhy podnikatelů, kteří to zkusili venku:
Základem úspěšného podnikání je sebevzdělávání. Nepodceňte proto vaši schopnost čerpat ze zkušeností ostatních a neopakovat jejich chyby. Zjistěte, jak začít podnikat. Poslechněte si třeba naše rozhovory s dalšími podnikateli z různých oblastí:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |