Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tuto epizodu jsem připravil exkluzivně pro mé předplatitele. Mezi nimi jsou majitelé firem, freelanceři, manažeři a spousta dalších. Vzdělávejte se s nimi. Stojí to pár stovek a Vy získáte spoustu cenné insipirace.
nebo se přihlaste
Lucie Janauer stojí za příběhem e-shopu Monkey Mum, který se z malého domácího projektu stal během 5 let firmou s ročními tržbami kolem 50 milionů korun. Vše začalo v roce 2020, kdy Lucii spadl syn z postele. Tento moment ji přivedl k hledání produktu, který by tomu dokázal zabránit. Kýženou zábranu ale na trhu nenašla. Rozhodla se tedy ji dovézt ze zahraničí, objednala 60 kusů a vrhla se do podnikání na internetu.
Inzerce | Chci tu být také
Lucie zábrany nakoupila za své poslední úspory. Založení e-shopu proběhlo na platformě Wix. První reklamu spustila za padesát korun denně na Facebooku a brzy se začaly objevovat první objednávky. Zákaznice přicházely nejen z placených kampaní, ale i skrze sdílení ve skupinách pro matky.
Bez základního kapitálu by podle Lucie nebylo možné e-shop rozjet. Původní investici 200 tisíc korun doplnily později půjčky od známých a investice, které firmě umožnily větší nákupy zboží a výraznější marketing e-shopu. Získala také exkluzivitu pro prodej svého produktu v Evropě.
Klíčovou roli v růstu Monkey Mum sehrála expanze e-shopu do zahraničí. Lucie si udělala důkladný průzkum a zjistila, že obdobné zábrany se v Evropě běžně neprodávají. Web přeložila do několika jazyků, spustila kampaně v jednotlivých zemích a vytvořila lokální zákaznickou podporu. Expanze nebyla levná, ale přinesla stabilnější tržby, obzvlášť v období, kdy český trh stagnoval.
Tvorba e-shopu dnes stojí na platformě Upgates, která umožňuje spravovat všechny jazykové mutace z jednoho administrátorského rozhraní. Důležité bylo od začátku budovat značku, která bude důvěryhodná, etická a pomocná. V případě Monkey Mum je značka spjata s filozofií kontaktního rodičovství, přímé komunikace se zákazníky a snahou usnadnit ženám mateřství.
První investoři do Monkey Mum vložili 800 tisíc korun za 20 % podílu. Následující roky přinesly další partnery, financování a také osobní krize. Lucie zvažovala prodej firmy, který po zásahu investorů nakonec neproběhl. Dnes to vidí jako správné rozhodnutí.
Plány Lucie směřují k další expanzi do zahraničí, spouštění nových značek a využití silné infrastruktury pro rozšíření sortimentu mimo dětský segment. I když zatím firma nevyplácí dividendy a zisky se reinvestují, ambice a potenciál k dalšímu růstu Lucii rozhodně nechybí.
V podcastu se dozvíte více o tom, jak se jí povedlo Monkey Mum vybudovat a co se z toho můžete naučit pro vaše podnikání.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 roky
Před 3 roky