Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tuto epizodu jsem připravil exkluzivně pro mé předplatitele. Mezi nimi jsou majitelé firem, freelanceři, manažeři a spousta dalších. Vzdělávejte se s nimi. Stojí to pár stovek a Vy získáte spoustu cenné insipirace.
nebo se přihlaste
Martin Stibor je zakladatelem firmy Manumi, dříve Korálky.cz. Příběhem jeho firmy v posledních letech otřáslo několik krizí, které vyústily v nutnost rozsáhlé restrukturalizace firmy. Firma aktuálně čelí ztrátě přes 4 miliony korun, hrozí propouštění a zavírání kamenných prodejen. Hledá cestu, jak z toho ven.
Inzerce | Chci tu být také
V podcastu vám přináším exkluzivní pohled do jejího zákulisí a strategie, se kterou chce z krize uniknout.
Problémy Manumi začaly během covidu. Firma měla v té době pět kamenných prodejen, které musely být zavřené. I když e-commerce rostla, prodeje z kamenných obchodů výpadkem tržeb utrpěly.
V roce 2021 měla firma obrat 55 milionů korun, dnes se pohybuje kolem 45 milionů. Problém však není jen v poklesu obratu, ale především v tom, že dříve tvořil on-line prodej 80 % tržeb, dnes je to jen 50 %. Kamenné prodejny sice generují tržby, ale náklady jsou u nich výrazně vyšší.
Na propadu tržeb se podle Martina podílela větší konkurence v offli-ne světě (různé diskontní řetězce), ale také agresivní nástup on-line tržišť jako Temu nebo Shein. Ty prý přinesly masovou a levnou alternativu pro kreativní potřeby, které Manumi nedokáže cenově konkurovat.
Rebranding z Korálky.cz na Manumi byl pokusem o otevření se novým zákazníkům. Martin a jeho tým si uvědomili, že nemohou dál stavět jen na profesionálech, kteří kupují specifické komponenty. Těch bylo vždycky málo. Firma se proto zaměřila na jednoduší kreativní techniky pro širší veřejnost. Přibyla off-line tvorba, workshopy, ale také nové kreativní sady.
Cílem bylo odstranit bariéry, které odrazovaly běžné zákazníky. Ti se ztráceli při výběru jednotlivých komponent a často nenakoupili nic. Kreativní sady jim naopak přinášejí kompletní řešení: krabičku se všemi materiály, návodem a možná i videem. Dělají je tedy jednoduše přístupné a můžete je zakoupit i jako dárek pro někoho, kdo dosud korálky nenakupoval.
Kreativní sady se staly novou vizí firmy. Vyrábějí se interně, jejich vývoj trvá někdy až dva měsíce a zapojuje se do něj více členů týmu. Manumi díky svým dlouholetým zkušenostem s komponenty má řadu výhod, umí reagovat rychle a má sklad i know-how.
V posledních dvou měsících prodala stovky sad a realizovala desítky workshopů. Martin ale přiznává, že je firma teprve na začátku. Výsledek bude hodnotit až na konci roku. Do té doby počítá s intenzivní obchodní prací a oslovením stovek firem.
Sady nabízí i jako dárky pro zaměstnance, klienty i třeba jako součást onboarding balíčků. Firma umí sady brandovat nebo vytvořit přímo na míru. Vedle toho roste segment workshopů, které Manumi organizuje pro firmy a eventy. Výhodou je jejich jednoduchost, variabilita a schopnost zapojit kohokoli.
Tím se Manumi od B2C posouvá i do B2B, což původní sortiment neumožňoval.
Krizové řízení firmy nyní probíhá ve dvou liniích. Tým se stará o provoz a minimalizaci ztrát ve staré firmě a zároveň buduje novou strategii firmy, kterou mají přinést kreativní sady a firemní workshopy. Hlavním cílem je nyní ověřit tržní hypotézu, zda tento formát má dlouhodobě šanci uživit firmu a nahradit dosavadní model.
Martin věří, že i krize přinášejí příležitosti. Firma podle něj reaguje s plným nasazením a otevřeně hovoří o všem, co se v ní děje. Ví, že záleží na reálných datech a zpětné vazbě, ne na přehnaných ambicích. Zároveň nabídl možnost spolupráce komukoli, koho myšlenka osloví.
Celý rozhovor s Martinem Stiborem stojí za poslech, pokud chcete pochopit, co všechno obnáší krizové řízení a jak se rodí nová strategie firmy v praxi.
Exkluzivně pro předplatitele také v následujících dnech vyjde pokračování rozhovoru, ve kterém půjdeme ještě více do hloubky a odkryjeme, jaký má krize dopad na personální složení firmy a jaké další zásadní výzvy musí Martin řešit. Přidejte se mezi předplatitele a nenechte si to ujít.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 10 měsíců
Před 11 měsíců