Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Mnoho freelancerů se na mě obrací s otázkou, jak úspěšně prodávat jejich produkty a služby. Pro podnikatele na volné noze bývá prodej jednou z největších výzev, protože s ní zpravidla nemají zkušenosti z předchozích zaměstnání. Nikdy sami sebe neprodávali, a proto pro ně může být těžké získat nové klienty. I z toho důvodu se tomu často věnujeme v rámci mentoringu.
Úspěšný prodej na volné noze se řídí základy obchodu jako takového. Chcete-li v něm být úspěšní, nabízejte funkční a srozumitelné řešení problémů vašich potenciálních klientů. Pokud neznáte jejich potřeby a nevíte, jaké problémy ve svém podnikání řeší, těžko jim nabídnete řešení, za které budou chtít zaplatit peníze.
Zaměřte se proto v první řadě na vaši znalost cílové skupiny. Poznejte, kdo je vaším ideálním klientem, jaké má potřeby, s čím mu dokážete pomoci a jak hledá specialisty, jako jste vy. Hledá je na Googlu? Na sociálních sítích? Někde jinde? Ať je to kdekoliv, snažte se tam být k nalezení.
Výhodou bývá, když si podnikatelé na volné noze vyberou úzkou specializaci. Tím se mohou odlišit od konkurence a získat oproti ní výhodu. V mnoha jiných případech ale funguje i byznys tzv. generalistů, kteří naopak mají přehled napříč obory a dokáží z nich syntetizovat své znalosti na míru klientům. To je příklad i mě coby business mentora a konzultanta.
Na začátek vám doporučuji přehrát si tyto epizody mého podcastu:
Neváhejte se také objednat na můj mentoring.
Pokud jste teprve na začátku, začněte prodávat třeba těmito způsoby:
Každý freelancer rozjíždí své podnikání jinak a má jinou výchozí pozici. Chcete-li probrat tu vaši a vytěžit z ní co nejvíc, napište mi a domluvíme se na konzultaci.
Zvyšování cen je časté téma, které řešíme s klienty na mentoringu. Bohužel na něj nejde odpovědět obecně a tak, aby odpověď platila pro všechny. Doporučit mohu alespoň několik tipů, které se mi osvědčily v praxi:
Doporučuji vám se také zamyslet nad tím, zda chcete i nadále držet klienty, kteří se zdražení brání. Rozhodně doporučuji nepodceňovat dobře nastavený a funkční obchod – tedy, abyste získávali i nové klienty.
Spousta freelancerů není úspěšná v prodeji a nemůže si dovolit ani adekvátní ceny, jelikož se pohybuje na přeplněném trhu a je srovnatelná s konkurencí. Pokud je to i váš případ, tak v podnikání řešíte zásadní problém. Být stejný jako konkurence a snadno nahraditelný za někoho jiného (a možná i levnějšího) je velmi špatná pozice, která se může dlouhodobě ještě zhoršovat.
Zamyslete se proto nad vaší podnikatelskou strategií. Proč by někdo chtěl služby zrovna od vás? V čem jsou unikátní? Co nabízíte jiného než vaše konkurence? Jakkoli jsou to složité otázky a vyžadují spoustu přemýšlení a práce, jejich zodpovězení vám může z dlouhodobého hlediska výrazně pomoci.
Z mé zkušenosti freelancerům pomáhá úzká specializace, unikátní expertiza, vyšší kvalita služeb, než jakou mají ostatní, ale také popularita v oboru, silná osobní značka a dobře zvládnutý marketing. Zásadní jsou také kontakty a možnost čerpat nové klienty z doporučení.
Strategie je skutečně velmi důležitá. Objednejte se ke mně na mentoring a probereme tu vaši.
Inzerce | Chci tu být také
Před 4 měsíce