Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tvorba e-shopu je častým tématem, kterému se s hosty věnujeme v mém podcastu. Poslechnout si můžete nejzkušenější e-shopaře a e-commerce specialisty z Česka a Slovenska. Ptám se jich, jak se jim povedlo vybudovat jejich úspěšné firmy, jak probíhá tvorba jejich e-shopů a co jim funguje například v marketingu a celém e-commerce byznysu.
V České republice máme několik desítek tisíc e-shopů a většina z nich je postavena na e-commerce řešení od Shoptetu. Dá se ovšem předpokládat, že drtivá většina těchto e-shopů není hlavním předmětem podnikání jejich provozovatelů a nejspíš ani negeneruje žádné zajímavé zisky.
Celkový roční obrat české e-commerce činí bezmála 200 miliard korun, přičemž největší český e-shop Alza reportuje roční obrat přes 40 miliard.
V mých podcastech vzdělávám e-shopaře a pomáhám jim k tomu, aby byli co nejúspěšnější a aby se jim v podnikání dařilo. Doporučuji vám přidat se i mezi předplatitele a získat tak přístup k nejcennějším zkušenostem mých hostů z řad e-shopařů a dalších byznysmenů.
Pokud vás zajímá tvorba e-shopu a chcete se v ní co nejvíce zlepšit, doporučuji vám začít následujícími epizodami mého podcastu:
Pro e-shopaře pořádáme také spoustu off-line akcí. Jejich přehled najdete na této stránce.
Mezi nejčastější chyby ve tvorbě nových e-shopů patří z mojí zkušenosti tyto:
O dalších chybách si můžete podrobně poslechnout v mé přednášce.
Ano, vyplatí. E-shop není nic jiného než prodejní nástroj. Stejně tak se vyplatí založit novou kamennou prodejnu, vlastní stánek, profil na Instagramu apod. Dává to ale smysl pouze, pokud dokážete uspět mezi silnou konkurencí, odlišit se od ní a dosáhnout zisku.
To se daří zejména e-shopům, které na trh přináší nějakou hodnotu navíc a nabízí něco unikátního. To mohou být produkty, které se nedají koupit jinde a které si sami vyrábí nebo jsou jejich výhradními prodejci. Může to být marketing, obsah na webu či nějaká další výhoda, jako jsou třeba exkluzivní služby a další.
Velmi malou šanci na úspěch mají e-shopy, které nabízí to samé co ostatní, jsou snadno zaměnitelné za konkurenci a nemají nic, čím se dokážou prosadit. V mých podcastech ale můžete slyšet spoustu příběhů e-shopů, kterým se povedlo vyrůst do velkých tržeb a vygenerovat i zajímavé zisky.
Tvorba e-shopu je velice jednoduchá, pokud jde o spuštění samotných webových stránek. Nemusíte nic programovat a většinou stačí využít nějakého řešení, jako je třeba to na Shoptetu.
Spustit web ale nestačí. Je důležité se zaměřit i na jeho celkovou obchodní strategii, cenovou politiku, finanční plánování, marketing a spoustu dalšího. Viděl jsem řadu e-shopů, které se sice jejich provozovatelům povedlo spustit, ale už se jim nepodařilo přivést zákazníky a skutečně začít prodávat. Proto se zaměřte hlavně na to.
Z mojí zkušenosti se většině začínajících e-shopařů nevyplatí. Především je pro ně ale nedostupná. E-shop na míru stojí hodně peněz. Aby e-shop skutečně za něco stál, může vyjít na stovky tisíc, ne-li na ještě mnohem víc. Málokterý začínající e-shopař má hned od začátku tolik peněz, aby zainvestoval tak nákladný vývoj a zbylo mu ještě na marketing, zboží a další důležité investice.
Je nutné také říci, že ve většině případů investice do řešení na míru nedává smysl a naprosto stačí využít nějaké dostupné krabicové řešení, kterých je dnes na trhu několik.
Zvažte tedy pro a proti a především návratnost investice. V jiné situace je samozřejmě již zavedený e-shop, kterému investice do vlastního řešení může přinést prostor pro další růst a rozvoj.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 týdny
Před 3 týdny
Před 4 týdny