Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Affiliate marketing je typ marketingu, který je v dnešní době stále oblíbenější a rozšířenější. Řadí se do skupiny výkonnostního marketingu a je tedy zaměřen především na aktivitu. Jeho princip spočívá ve zkratce v tom, že partneři skrze různé propagační materiály přivádějí zákazníky ke koncovému obchodníkovi. Pojďme se na tento druh marketingu podívat podrobněji a rozebrat si ho v příkladech.
Partner, odkaz, obchodník – zhruba to odpovídá schématu, které se v affiliate marketingu používá. Na začátku celého řetězce je partner obchodníka, který má za úkol propagovat jeho služby či produkty. Děje se tak nejčastěji pomocí bannerů či provizních odkazů, které partner umístí na své webové stránky, či na sociální sítě a podobně.
Pomocí těchto propagačních materiálů se potenciální zákazník dostane přes partnera na web koncového obchodníka, kde se buďto rozhodně udělat určitou akci, nebo nikoliv. Onou akcí bývá nejčastěji objednávka zboží či služby, ale jsou i případy, kdy postačí například zanechání kontaktu. Pokud se zákazník rozhodne web opustit, aniž by zde cokoliv objednal či vyplnil, partner ještě neztratil všechny naděje. Web obchodníka si totiž pamatuje, odkud ten konkrétní uživatel přišel ( nejčastěji po dobu třiceti dnů, ale může se lišit). Pokud se tedy zákazník do této doby vrátí a provede objednávku, partnerovi se přičte provize, jako kdyby zákazník provedl akci hned při první návštěvě skrze partnerský odkaz.
Jak funguje cookies v affiliate?
Toto je možné díky tzv. cookies, která si dokáže zapamatovat jednotlivé návštěvníky a při jejich další návštěvě posílá data o nich zpět serveru. Pro správnou funkci affiliate je tedy nutné, aby návštěvníci měli ve svém prohlížeči povolenou funkci cookies, jinak nelze jeho návštěvu registrovat.
Výše jseme mluvili o provizích. Provizí bývá nejčastěji procentuální podíl z částky, kterou zákazník u obchodníka zaplatí. Ve většině případů to bývají jednotky, u některých obchodníků se ale může jednat až o desítky procent. Nemálo častou je i fixní odměna za provedenou akci, například za proklik na provizní odkaz či za zanechání kontaktu.
Jak tedy vyplývá z předchozích řádků, tato forma propagace je pro obchodníky velice výhodná, jelikož platí pouze za uskutečněnou akci, a ne za pouhé zobrazování reklamy. Toto zároveň motivuje partnery, aby propagační materiály prodejce umisťovali viditelně a aby se snažili je sami propagovat.
Řada partnerů si v affiliate vybudovala vlastní byznys a dnes provozuje úspěšné projekty, které na provizích vydělávají nemalé peníze. Příkladem může být partner, se kterým jsme natočili tento videorozhovor.
Pokud si myslíte, že nabízíte zajímavé produkty, které byste chtěli účinně propagovat, affiliate marketing pro vás může být dobrou volbou. Jak něco takového funguje ze strany obchodníka? Pojďme se na to podívat podrobně.
Chcete-li se stát součástí affiliate sítě, potřebujete software, který bude sloužit jak partnerům k získání vašich propagačních materiálů a sledování statistik prodejů, tak i vám pro sledování návštěv a objednávek přes provizní odkazy. Na výběr máte z celé řady možností. Jednou z možných voleb je naprogramovat si vlastní software, kdy je výhodou možnost nastavení dle vašich představ, nevýhoda však spočívá především v nutnosti vysoké finanční i časové investice a neustálého vývoje. Z toho důvodu obchodníci využívají jiná řešení.
První z nich je využití provizní sítě. Ta slučuje velký počet affiliate programů od různých obchodníků a ještě větší počet partnerů, kteří se affiliate propagací zabývají. Výhodou je, že o systém se za vás stará někdo jiný a nemusíte složitě hledat partnery, kteří budou vaše produkty propagovat. Určitou nevýhodou může být to, že si firmy provozující affil sítě účtují provizi z částky, kterou proplácíte partnerům. Tato provize zpravidla bývá maximálně do 25 %. Takovou sítí je například eSpolupráce, Clickbooth či eHUB.
Druhou možností pak je využití provizního software. To sice znamená vyšší počáteční investici, jelikož takovýto software si kupujete, případně pronajímáte. Nevýhodou ovšem opět je, že se o systém staráte sami a opět si sami sháníte partnery. Jako výhodu ale lze brát, že již nemusíte žádné společnosti platit provize z vyplácených částek a investice je stále menší, než při vývoji vlastního software. Jako příklad takovýchto softwarů můžeme uvést oblíbený AffilBox či PostAffiliate Pro.
Co se pak týče samotné formy propagace, ta nejčastěji probíhá formou bannerů nebo textových odkazů. Partnerovi musíte poskytnout tyto propagační materiály, které on následně umístí na svůj web. Je vhodné, aby bylo k dispozici větší množství různých materiálů. Různé rozměry a vzhledy bannerů zvětší šanci na to, že je některý z provizních prodejců umístí na svou reklamní plochu. Samozřejmostí by měl být provizní odkaz, který partner může použít třeba jako proklik do nějakého tematického článku. Na škodu nejsou ani jiné originální způsoby propagace, jako třeba vyhledávací formuláře, v nichž potenciální zákazník na webu partnera nakliká potřebné údaje a vyhledávání ho převede již na vaši stránku.
Pokud vás kouzlo affiliate marketingu zaujalo a chtěli byste zkusit vstoupit do jeho vod, stačí pro to udělat jen pár věcí. V první řadě je příprava míst, kde budete propagovat produkty obchodníků. Vhodnou volbou je vlastní web, nejlépe zaměřený na jedno téma, kterým se bude zabývat. Takovéto weby působí důvěryhodněji, než stránky, na kterých je pouze změť reklam na produkty, které spolu ani zdánlivě nesouvisí.
Affiliate web tedy nelze brát pouze jako reklamní plochu, ale jako plnohodnotný portál, kde návštěvníci naleznou zajímavý a přínosný obsah. Pokud nevíte, jaký obor pro svou webovou stránku zvolit, navštivte například tuto stránku, kde naleznete aktualizovaný seznam affiliate programů. Dle tohoto seznamu pak můžete zvolit téma, které vám bude připadat zajímavé a pro které bude k dispozici i dostatek affiliate programů. Jako dobrý příklad lze uvézt prodej letenek či zájezdů, jelikož v tomto odvětví existuje nespočet různých partnerských programů, které se mohou změnit v pro vás finančně zajímavé podnikání.
Poté, co si vyberete pro vás přínosné affiliate programy, se již stačí u každého z nich registrovat jako affiliate marketér. Některé společnosti tyto registrace schvalují ručně, na potvrzení tak můžete čekat i několik dní, většina ale registraci provádí automaticky, a tak se již během pár minut dostanete k propagačním materiálům a můžete začít vydělávat.
Prakticky všechny společnosti zapojené do affiliate programů mají stanovenou minimální částku, kterou svému partnerovi vyplatí. Nejčastěji to bývá 500 nebo tisíc korun. Po dosažení této hranice pak jen stačí vystavit fakturu a zaslat ji obchodníkovi k proplacení.
Chtěli byste vlastní affiliate program nebo přejít pod lepší affiliate síť? Vyzkoušejte affiliate síť eHUB.cz s více než 10 letou tradicí na trhu.
Nyní byste tedy již měli vědět vše, co o affiliate marketingu potřebujete vědět, a to i jako potenciální obchodník, tak partner. Nezbývá tedy nic jiného, než vám popřát, pokud se rozhodnete affiliate vyzkoušet, hodně úspěchů a spokojených zákazníků.
Před 2 měsíce
Před 4 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |