Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tuto epizodu jsem připravil exkluzivně pro mé předplatitele. Mezi nimi jsou majitelé firem, freelanceři, manažeři a spousta dalších. Vzdělávejte se s nimi. Stojí to pár stovek a Vy získáte spoustu cenné insipirace.
nebo se přihlaste
Jan Gemrich je marketingový ředitel Heureky, předtím působil v Googlu, Avastu, Gamee a foodoře. V podcastu sdílí, jak Heureka přistupuje k SEO v době, kdy vyhledávání ovlivňuje umělá inteligence a jaké změny a příležitosti to přináší pro e-shopy a tvůrce obsahu.
Inzerce | Chci tu být také
Heureka rozlišuje tři zdroje viditelnosti: placenou a organickou návštěvnost z Google a nově i viditelnost skrze AI nástroje. U placených kampaní Gemrich upozorňuje na rostoucí automatizaci a dominanci AI, která může být pro větší firmy kontraproduktivní.
Organické SEO se podle něj stále vyplácí, ačkoliv AI nástroje často představují tzv. zero-click result – informace zobrazí rovnou, bez prokliku na web.
AI podle něj sice umí odpovědět na dotazy typu „jak“ nebo „co“, ale v e-commerce nenabízí aktuální ceny ani dostupnost. Heureka proto vidí v SEO dlouhodobě strategickou hodnotu, a to nejen pro vyhledávače, ale i pro budoucí AI agenty.
Podle Heureky u každého desátého on-line nákupu v Česku hraje roli AI nástroj, u mladých do 25 let dokonce u každého třetího. Nejčastěji jde o dotazy v kategoriích, které uživatelé řeší poprvé. AI se ale potýká s problémy v důvěryhodnosti i v aktuálnosti informací, což je pro Heureku konkurenční výhodou.
Gemrich upozorňuje na rozdíl mezi realitou a iluzí, kterou vytváří AI nadšenci. Doporučuje sledovat konkurenci a její reálné nasazení technologií, ne bubliny na LinkedInu. Důležité je testovat, ověřovat a nevěřit slepě nepodloženým hypotézám.
Zkušenost z Google vedla Gemricha k poznání, že větší firmy inovují pomaleji a jsou opatrnější, protože mají víc co ztratit. Oproti tomu AI startupy jednají agilněji. Neznamená to však, že by vyhledávání na Googlu končilo. Obsah a jeho tvorba bude klíčová i pro AI nástroje, které potřebují kvalitní vstupy.
Weby, které tvoří jen obsah typu „jak na to“, budou nejzranitelnější. Naopak tam, kde je důležitá lidská zkušenost, recenze, cena nebo dostupnost, AI zatím nenahrazuje roli webu.
Heureka intenzivně investuje do content marketingu, ať už manuálně u důležitých kategorií (shorttail), nebo pomocí AI v longtailových kategoriích. SEO považují za prioritu, nejen kvůli vyhledávačům, ale i pro budoucí AI agenty.
Pro menší e-shopy je podle Gemriche klíčové najít bod, odkdy se SEO vyplatí. Pokud je e-shop malý a nebuduje značku, dává podle jeho názoru větší smysl investovat do placené reklamy nebo CRM. Větší e-shopy by podle něj měly SEO věnovat větší pozornost.
Gemrich zdůrazňuje potřebu vlastního DNA v obsahu. Lidská autentičnost má rostoucí hodnotu. Texty podepsané skutečnými lidmi, CRM komunikace nebo personalizované doporučení můžou vytvářet výrazný rozdíl. AI nástroje lze použít, ale s lidskou kontrolou a v souladu s firemní identitou.
Kromě SEO je pro Heureku klíčová přímá návštěvnost. Buduje ji přes mobilní aplikaci, e-mail marketing nebo konkrétní služby jako Ověřeno zákazníky. Gemrich radí e-shopům budovat vztah se zákazníkem, ať už sběrem e-mailů, CRM komunikací nebo prácí s recenzemi.
Také upozorňuje na riziko slepého spoléhání na AI. Výstupy je třeba vždy kontrolovat, značku a styl komunikace má zatím jednodušší přenést člověk než model. I menší e-shop může mít svou jasnou identitu, stačí si ji definovat a držet se jí napříč kanály.
Celý rozhovor s Honzou Gemrichem z Heureky si můžete poslechnout v podcastu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 měsíců
Před 3 měsíce
Před 8 měsíců
Před 12 měsíců