Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tuto epizodu jsem připravil exkluzivně pro mé předplatitele. Mezi nimi jsou majitelé firem, freelanceři, manažeři a spousta dalších. Vzdělávejte se s nimi. Stojí to pár stovek a Vy získáte spoustu cenné insipirace.
nebo se přihlaste
Tomáš Karásek je spoluzakladatelem e-shopu deNatura, který se specializuje na přírodní kosmetiku. I přes velmi úzký sortiment, který čítá do deseti produktů, dosáhla firma tržeb 75 milionů korun s DPH a letos cílí na 150 milionů.
Inzerce | Chci tu být také
Základním tématem našeho rozhovoru je marketing e-shopu a to, jak se deNatuře podařilo vytvořit funkční systém, který jí umožňuje rychlý růst.
Značka vznikla jako spontánní projekt skupiny přátel. Impulsem byla zkušenost přítelkyně jednoho ze zakladatelů, která nenašla fungující sérum na řasy, a tak vznikl nápad vyvinout lepší produkt.
Následující roky byly ve znamení kombinace silného marketingového zázemí zakladatelů a postupné profesionalizace. E-shop vědomě sází na omezený počet produktů, které neustále vylepšuje. Výroba je externí, ale vývoj vlastní, což podle Tomáše umožňuje kombinaci přírodních složek s moderními, ale šetrnými syntetickými látkami.
Podle Tomáše je důležité delegovat a budovat funkční procesy. Zakladatelé se zaměřují na řízení a vizionářství, nikoliv na operativu. Firma pracuje s detailním plánem tržeb, který určuje měsíční obraty a rozpočty.
Více než 50 marketingových kampaní ročně je řízeno pomocí publikačních plánů a checklistů v Asaně. Každá kampaň má až 150 úkolů a zahrnuje práci s influencery, obsahem, skladem, mailingem i reklamou.
Důležitým nástrojem je Looker Studio, které integruje veškeré náklady a příjmy a umožňuje přesné vyhodnocení.
Významným faktorem úspěchu je podle Tomáše kvalitní tým. deNatura klade důraz na firemní kulturu a důležitost dodržování procesů. Podporuje rozvoj interních lidí, například produktová specialistka se stala ředitelkou marketingu.
Zakladatelé se postupně posouvají z operativy do strategických rolí a svěřují víc kompetencí týmu. Firma se podle Tomáše momentálně nachází ve fázi kontrolovaného růstu, preferuje vývoj z vlastních zdrojů a odmítá externí investice a úvěry. Prioritou je, aby byznys zakladatele bavil.
Marketing e-shopu je postaven na výkonu, především skrze Meta Ads a PPC. Důraz je kladen na kreativu a nabídku. Firma každý měsíc vyhodnocuje všechny kreativy a hledá v nich vzorce úspěšnosti.
AI zatím v deNatuře využívají spíše na tvorbu textů, do samotných reklam zatím plně nezasahuje. Produkty mají před a po efekt, což usnadňuje prezentaci úspěšnosti produktů.
Zákaznice mají možnost 14denní garance vrácení peněz nebo 120denní garance výsledku.
Tvorba e-shopu a jeho vylepšování je v rukou Honzy Kvasničky. Na webu je kladen důraz na důkazy o funkčnosti produktů, ať už v podobě recenzí, videí nebo fotek. Materiály vznikají ve studiu, ale i mimo studio a ve spolupráci s influencery.
Firma je podle Tomáše striktní v tom, že recenze musí být autentické, bez manipulací a výhradně od reálných lidí. AI pro vizuály zatím aktivně nevyužívají, ale testují její možnosti.
Rozhovor s Tomášem je inspirací pro všechny, kdo chtějí pochopit, jak lze pomocí systematického marketingu vybudovat úspěšný e-shop.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 měsíců
Před 3 roky
Před 7 měsíců