Inzerce | Chci tu být také

Firmy v našich rozhovorech nejčastěji přiznávají, že zaměstnanecké akcie (často známé jako stock options, ESOP a další) nabízí zejména vrcholovému managementu a nejklíčovějším zaměstnancům. Jsou ale známy i případy firem, které je umožňují získat doslova všem svým zaměstnancům a podporovat tak jejich vztah k firmě.

V Česku momentálně probíhá debata o tom, jak firmám snáze umožnit zaměstnanecké akcie nabízet a pomoci jim tak získávat nový talent, a to třeba i ze zahraničí. Ačkoliv jsou zaměstnanecké akcie v zahraničí poměrně běžné, v tuzemsku s nimi Právní řád moc nepočítá a jejich realizace je tak náročná.

Smyslem zaměstnaneckých akcií je zvýšit participaci zaměstnanců na úspěchu firmy. Laicky řečeno je to nástroj, který může motivovat lidi ve firmě, aby více usilovali o úspěch firmy, a to i v případě, kdy jim není schopna nabídnout dostatečnou mzdu například v porovnání s konkurencí. Zaměstnanecké akcie jsou totiž atraktivní nástrojem i pro mladé firmy, startupy a další projekty, které častou nedokáží z hlediska výše mezd konkurovat zavedenějším společnostem.

V následujících rozhovorech si můžete poslechnout, jak nad motivací svých zaměstnanců přemýšlí české firmy, jak se jim daří zaměstnanecké akcie nabízet a komu se mohou vyplatit.

Rozhovory o zaměstnaneckých akciích:

Další rozhovory o motivaci zaměstnanců: