Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tuto epizodu jsem připravil exkluzivně pro mé předplatitele. Mezi nimi jsou majitelé firem, freelanceři, manažeři a spousta dalších. Vzdělávejte se s nimi. Stojí to pár stovek a Vy získáte spoustu cenné insipirace.
nebo se přihlaste
Pilulka.cz, jedna z nejviditelnějších značek české e-commerce, se v posledních letech dostala do závažných problémů. Firma založená bratry Petrem a Martinem Kasovými s ambicemi prorazit i na burze se musela vypořádat s neúspěšnou zahraniční expanzí, masivním poklesem obratu a desítkami milionů korun ve ztrátě.
Inzerce | Chci tu být také
Nové vedení, které postupně převzal Tomáš Čupr prostřednictvím fondu TCF Capital, začalo firmu razantně měnit. Dočasným CEO se stal Peter Klekner, který připravil půdu pro současného ředitele Petra Toupala.
Příběh Pilulky v mém podcastu nerozebíráme poprvé. Před 4 lety jsem si povídal s Petrem Kasou o tom, jak firmu buduje a jak na ní přemýšlí. Před rokem zase pozvání přijal Peter Klekner a rozebrali jsme, proč se Pilulka dostala do problémů a jaké jsou hlavní důvody krize.
Dnes se podíváme hlavně na současnost a budoucnost.
Peter Klekner po nástupu zahájil hlubokou restrukturalizaci. Firma prodala své kamenné prodejny společnosti Dr. Max, zrušila dva ze tří skladů, propustila dvě třetiny zaměstnanců a zavedla úsporná opatření.
Nová strategie měla posunout Pilulku od transakčního modelu k dlouhodobému vztahu se zákazníky. Důraz byl kladen na dlouhověkost, prevenci a zdravý životní styl.
Podle Kleknera byly stěžejními body změny nová strategie a firemní kultura, která motivovala zbývající tým k budování tzv. Pilulky 2.0.
Petr Toupal, který do firmy nastoupil před pěti týdny jako nástupce Kleknera, přebíral podle svých slov stabilizovanou společnost s jasnou vizí. Pilulka se podle něj posunula z e-shopu s léky na platformu pro zdravý životní styl, která chce být průvodcem zákazníka v oblasti zdraví a prevence.
Jedním ze základních kamenů nové Pilulky se stala služba Pilulka Pro. Tento věrnostní program přináší zákazníkům testy krve a DNA, personalizované poradenství a slevy na vybrané produkty. Program funguje na principu test–advice–supply, tedy testování, doporučení a zajištění odpovídajících doplňků stravy.
Součástí tohoto konceptu je i nový rating doplňků stravy nazvaný NutraRating. Ten hodnotí produkty na stupnici od A+ po D na základě aktivních látek, laboratorního testování a příměsí. Cílem je usnadnit zákazníkům orientaci a zvýšit důvěru v produkty.
Pilulka tak redefinovala svou značku nejen vizuálně, ale i obsahově. Došlo k výrazné změně sortimentu a firma se více zaměřuje na produkty, které odpovídají její dlouhodobé vizi. Změn se dočkaly i obchodní a reklamační podmínky.
Průvodce na webu pomáhá zákazníkům vybrat vhodné doplňky podle jejich zdravotních cílů. Personalizace vede ke zvýšení konverzních poměrů a vést by měla i ke zvýšení loajality. Pilulka rovněž spustila vlastní privátní značku Daily, jejíž filozofie je nabídnout špičkovou kvalitu za dostupnou cenu.
K tvorbě produktů a strategií přistupuje Pilulka analyticky. Strategie firmy vznikala na základě dat, testování a zpětné vazby od zákazníků.
Pilulka tedy dnes buduje svou budoucnost na čtyřech pilířích: Pilulka Pro, NutraRating, privátní značka Daily a on-line průvodce. Tyto prvky spojuje jedno: přinášet hodnotu zákazníkovi. Tomáš Čupr, který za firmou stojí, podle Kleknera prosazuje až obsesivní důraz na zákaznickou spokojenost, a to se propsalo i do Pilulky.
Kultura firmy se zaměřuje na to, aby každý projekt začínal otázkou: Co na to zákazník? Správný výběr lidí, otevřená komunikace a důraz na spolupráci měly být odpovědí na to, jak znovu vybudovat dobrou náladu po období propouštění. Tým se zmenšil ze 150 na třetinu, což odpovídá nové struktuře firmy.
Pilulka zůstává podle obou hostů ještě na cestě z krize. Firma musí své nové směřování potvrdit v očích zákazníků. Více si můžete poslechnout v našem podcastu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 dny
Před 10 měsíců
Před 11 měsíců