Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Jak měřit a zvýšit návštěvnost stránek?
Návštěvnost webu je jedním z nejčastějších ukazatelů, které sledují provozovatelé webových stránek. V tomto článku si povíme, jak nad návštěvností webu přemýšlet a proč není ani zdaleka tím nejdůležitějším kritériem úspěchu webu. Dozvíte se také, jak návštěvnost stránek zvýšit a jak na ně přivést relevantní návštěvníky.
Pod návštěvností webu si většina lidí představuje číslo, které jim ukazuje jejich analytický nástroj a které značí, kolik lidí přišlo na jejich webové stránky. Návštěvnost nejčastěji měří skrze Google Analytics, případně jiné méně časté nástroje (např. Toplist). Některé weby mají dokonce počítadlo návštěvnosti veřejné a umístěné někde ve svém obsahu.
K měření návštěvnosti vám doporučujeme zmíněné Google Analytics. Je obecně nejrozšířenější a využívají jej i největší české weby. Současně vám umožňuje návštěvnost analyzovat detailněji a přesněji. Pokud mu nerozumíte, zkuste najít nějaké školení či návody na internetu. Vyplatí se vám i konzultace se zkušeným analytikem.
Návštěvnost webových stránek nemusí nutně vypovídat o tom, kolik lidí na váš web přijde. Může se jednat o celkový součet přístupů na web. Pokud tedy jeden člověk přijde na váš web ráno a vrátí se na něj ještě jednou večer, v návštěvnosti může být zaznamenán dvakrát.
Právě proto analytické nástroje rozlišují mezi návštěvami a uživateli, případně unikátními návštěvníky. Pod uživatelem se skrývá daný člověk, pod návštěvou počet jeho vstupů na web.
Aby to ale nebylo tak jednoduché, jeden člověk může na váš web přistoupit z více zařízení (např. z počítače a mobilu). V takové chvíli je zaznamenán jako dva uživatelé, a tudíž je velmi těžké přesně určit, kolik osob skutečně přišlo na vaše webové stránky. Tak i tak je to ale pro vaše účely nejspíš zcela zbytečné řešit.
Návštěvnost webu je samozřejmě důležitým faktorem jeho úspěchu. Pokud na váš web nebude chodit nikdo, bude celý web nejspíš úplně k ničemu. Na druhou stranu ale pravděpodobně nepotřebujete, aby na vaše stránky chodil kdokoliv, ale pouze ti, pro které je relevantní. Právě zde ale dělá spousta začínajících tvůrců webových stránek chybu.
Třeba náš web, který právě teď čtete, je určen pro podnikatele, manažery, marketéry, tvůrce webových stránek a lidi, kteří se obecně pohybují kolem podnikání na internetu. Automechanik se kolem něj pohybovat nejspíš nebude, a proto pro nás není relevantním návštěvníkem. Pokud k nám přijde, rádi ho přivítáme, ale v rámci našeho marketingu na něj nijak necílíme a přivést se ho nesnažíme.
Pokud by se ale rozhodl rozjet vlastní on-line podnikání, založit si třeba webové stránky a hledat informace, jak být na internetu úspěšný, relevantním návštěvníkem by se pro nás stát mohl. Na tomto příkladu ale nejspíš chápete, že náš web není pro všechny, a tudíž ani všechny přivést nechceme.
Základem úspěšného marketingu a prodeje je schopnost oslovit, přivést a zobchodovat relevantní cílovou skupinu. Pokud prodáváte třeba součástky do aut, automechanik pro vás může být potenciálním zákazníkem, a proto se ho určitě pokusíte oslovit a získat.
Mnohem důležitějším ukazatelem než návštěvnost webových stránek tak mohou být vaše reálné prodeje, konverzní poměr webu a zdrojů jeho návštěvnosti a vaše celková schopnost přivádět a zobchodovat vaši cílovou skupinu.
Webová analytika není vůbec jednoduchý obor. Tento článek zaměřujeme především na nezkušené čtenáře. Pokud to s vaším byznysem na internetu myslíte opravdu vážně, poptejte služby zkušeného analytika, který vám pomůže v měření návštěvnosti nastavit správné cíle a metriky.
Mnoho začínajících tvůrců webů naletí nabídkám nástrojů a služeb, které jim slibují rychlé zvýšení návštěvnosti. Fungují na mnoha principech, ale jen velmi málokdy přivedou skutečně relevantní uživatele. Je mnohem pravděpodobnější, že vám na web naženou kohokoliv, nebo dokonce roboty, kteří ani nejsou lidmi. Podobným nabídkám se tedy vyhněte.
Další častou chybou začátečníků je shánění návštěvnosti kdekoliv, kde je to možné, bez ohledu na její relevanci. Tak třeba my můžeme naše články vkládat do diskuzí na bulvárních médiích a určitě nám díky tomu přijde mnoho nových návštěvníků. Bulvární média ale nejspíš nejsou místo, kde bychom oslovili naši cílovou skupinu. I podnikatelé a manažeři čtou bulvár, ale z celé návštěvnosti takového média budou tvořit jen malé procento, a tudíž bude takto přivedená návštěvnost velmi rozředěná a pro nás naprosto zbytečná.
Pokud chcete zvýšit návštěvnost vašich webových stránek, doporučujeme vám začít několika kroky:
Vaším cílem není zvyšovat návštěvnost webu, ale zvyšovat ji o co nejrelevantnější uživatele, kteří nakoupí vaše produkty či služby, případně naplní jiné vaše cíle.
Zvýšení návštěvnosti o relevantní publikum lze docílit mnoha způsoby, které najdete v tomto článku. Zde jsme pro vás připravili několik tipů, díky kterým můžete na svůj web přivést nové návštěvníky. Seznam ale opět považujte pouze za inspiraci a zvažte, které zdroje jsou pro vás skutečně vhodné.
A možností určitě najdete více. Pokud chcete na svůj web přivádět relevantní návštěvnost, vzdělávejte se v oblasti marketingu. Začít vám doporučujeme zejména se SEO, sociálními sítěmi a PPC reklamou.
Zjistěte, jak vytvořit webové stránky a získejte další tipy na získání návštěvnosti:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |