Inzerce | Chci tu být také

Tvorba e-shopu

Tipy pro tvorbu vašeho e-shopu od zkušených profesionálů a úspěšných podnikatelů

Tvorba e-shopu je v dnešní době vlastně velmi jednoduchá. Na trhu najdete řadu produktů a služeb, díky kterým si e-shop vytvoříte doslova na pár kliknutí. Výsledný web navíc nejspíš bude z hlediska vzhledu a uživatelské použitelnosti na dostačující úrovni, aby vám nic nebránilo začít podnikat.

Založení e-shopu ale není jen o spuštění webových stránek. Provozovatelé e-shopů se musí zabývat mnoha oblastmi, z nichž některé často podceňují. V tomto článku vám ukážeme, jaké to jsou a na co v nich nezapomenout.

Je zcela běžné, že e-shopy po několika málo letech existence troskotají na obrovských skladových zásobách, které nakoupily nesprávným způsobem a na základě očekávání, která se nevyplnila. Ve skladech jim tak nakonec leží peníze, které z nich ale nemohou jen tak získat.

Jiné e-shopy dokonce prodávají své produkty se ztrátou. Neumí si totiž spočítat, kolik je ve skutečnosti stojí všechny náklady spojené se získáním a odbavením objednávek.

Nezřídka se stává i to, že nezkušení e-shopaři špatně investují své peníze. Vkládají je do věcí, které jsou sice zajímavé a hezké, ale na reálné ekonomické výsledky firmy mají jen malý dopad.

Na začátku podnikání vám proto doporučujeme vytvořit si kvalitní a skutečně podrobný byznys plán, díky kterému zjistíte, zda vaše podnikání dává smysl a má reálnou budoucnost. Díky tomu ušetřít spoustu času, nervů a energie, kterou byste vynaložili na něco, co se v budoucnu ukáže jako slepá ulička. Na našem webu jsme vás připravili spoustu podcastů o finančním řízení e-shopu. Zde jsou některé z nich:

Financování e-shopu

Většina podnikatelů bude dříve či později řešit, jak získat další peníze na podnikání. Ty chtějí využít třeba na podporu růstu firmy, expanzi e-shopu do zahraničí, nákup zboží, inovace a mnoho dalšího.

Inzerce | Chci tu být také

Financováním podniků se v Česku zabývá mnoho bankovních i nebankovních institucí. Pro laika ale může být jejich nabídka zmatečná a nepřehledná. Proto pro vás máme tipy, jak najít investora, jednat s bankou či z jakých dalších zdrojů můžete financování firmy čerpat. Začněte třeba zde:

Logistika e-shopu

Zákazníci si zvykají na rychlé a pohodlné doručení zboží, které si objednají. Velké e-shopy se proto předhání v tom, jak zákazníkům předat do nejlepší zákaznickou zkušenost a jak dosáhnout jejich spokojenosti. To z velké části stojí na logistice e-shopu, která je základním stavebním kamenem jeho úspěchu.

Pod logistikou e-shopu rozumíme vše od naskladnění zboží, fungování a podoby samotného skladu, po expedici objednávek, jejich doručení zákazníkům či na kamenné prodejny, případně další reklamace apod. Je to velmi rozsáhlé téma, které (ostatně jako vždy) stojí především na lidech. Proto je nutné nepodcenit i hledání a výběr šikovných skladníků.

Opět se můžete zaposlouchat do našich rozhovorů o tom, jak nad logistikou e-shopu přemýšlet a jak ji nepodcenit.

Inzerce | Chci tu být také

Marketing e-shopu

Je paradoxní, že podle naší zkušenosti e-shopaři internetový marketing nepodceňují. Naopak mu často přikládají možná až příliš velkou váhu. E-shop totiž zdaleka není jen o marketingu, který navíc řada firem neumí správně řídit, měřit a vyhodnocovat.

Všechny peníze, které do marketingu investujete, by se vám měly vrátit. Proto firmy věnují dostatek pozornosti webové analytice a celkově vyhodnocování všech svých marketingových aktivit. Právě marketing umí být velkou černou dírou, ve které snadno zmizí spousta peněz.

Nezapomínejte na to, že i váš vlastní čas je investicí, kterou lze vyjádřit penězi a která by se mohla vrátit, pokud byste se věnovali něčemu přínosnějšímu.

O marketingu e-shopu máme stovky rozhovorů. Poslechněte si, jak ho dělají zkušené firmy a jak jim pomohl rozjet podnikání na internetu.

Zákaznická podpora e-shopu

Věděli jste, že mnoho e-shopů svým zákazníkům ani nezvedá telefony? Další zase skoro neodepisují na e-maily, případně s obrovským zpožděním. Zákazníci jsou dnes ale zvyklí nakupovat rychle, a tudíž i rychle kontaktovat zákaznickou podporu, která by jim měla být připravena pomoci. Jakmile není, není nic jednoduššího, než nakoupit jinde.

Zákaznická podpora e-shopu stojí nejen na kvalitních lidech, kteří ji mají na starosti, ale také na jejich zkušenostech, informovanosti a firemních procesech, kterými se řídí. Na internetu sice nenajdete moc návodů, jak k zákaznické podpoře přistupovat v praxi, ale u nás jich je hned několik:

Další tipy pro váš e-shop:

Je toho mnohem víc. Nezmínili jsme třeba správné nastavení interních procesů, nábor, řízení a efektivitu zaměstnanců a mnoho dalšího. Poslechněte si naše e-shop podcasty a čerpejte ze zkušeností úspěšných podnikatelů a zkušených odborníků:

Premium

Jak přivést do firmy špičkové lidi a předat její řízení CEO? | Jan Fabini

Před 2 týdny

Premium

Převzal řízení firmy po zakladateli. Ta mezitím vyrostla na trojnásobek | Darek Matwikow (Svět svítidel)

Před 3 týdny

Premium

Knihobot míří na miliardu ročně. Co se naučil při expanzi do Německa? | Dominik Gazdoš

Před 4 týdny

Jaké segmenty e-commerce rostou nejrychleji? | Aleš Tygl (Shoptet)

Před 1 měsíc

Premium

Založil a prodal CZC.cz. Jak si firmu nastavil, aby mu dělala život lepším? | Josef Matějka

Před 1 měsíc

Účetní by neměli být jen reaktivní, ale spíš partneři podnikatelů | Daniela Doudová

Před 2 měsíce

Česká e-commerce v roce 2024: Zajímavá data od Shoptetu | Aleš Tygl

Před 2 měsíce

Premium

Jak zvýšit marže e-shopu? Takhle to dělá Astratex | Miroslav Tesař

Před 3 měsíce

Zdarma do 31. 7. 2025

Jiřího klienti #28: Jak co nejlépe poznat vašeho zákazníka?

Před 3 měsíce

Premium

Vybudoval půlmiliardový e-shop. Teď buduje nový | Jiří Zima (Niceboy, FURIOSA)

Před 4 měsíce

Premium

E-commerce dospěla. Jak v ní teď budovat hodnotné firmy? | Tomáš Fikar (eRockets)

Před 4 měsíce

Premium

Pilulka: Co ji dostalo do problémů a co se z jejího příběhu můžeme naučit? | Peter Klekner

Před 4 měsíce

Premium

SearchGPT může změnit, jak lidé hledají na internetu. Co to znamená pro váš marketing? | Pavel Ungr

Před 4 měsíce

Premium

E-commerce se změnila. Jak čelit těžkým výzvám? | Karel Pařízek (Heureka)

Před 5 měsíců

Jak se změní práce manažera logistiky po přechodu na fulfillment? | Tomáš Kohút a Max Kovář (Skladon)

Před 5 měsíců

Premium

První management: Jak ho budovat a řídit? | Martina Suchomelová (Shoptet)

Před 5 měsíců