Inzerce | Chci tu být také

Zákaznická podpora e-shopu

Zákaznická podpora e-shopu je nedílnou součástí celé zákaznické péče, kterou e-shop nabízí svým zákazníkům. V dnešní době již nezahrnuje jen e-mailovou podporu nebo podporu na telefonu, ale i reagování na dotazy a podněty zákazníků na sociálních sítích, v chatbotech a na dalších místech. Na našem webu najdete návody, jak můžete zákaznickou podporu vašeho e-shopu vylepšit a jak díky ní podpořit růst vaší firmy.

Zákaznická péče v e-shopech

V průzkumu mezi 450 českými e-shopy služba Customer Hero zjišťovala, jak firmy k zákaznické podpoře přistupují a jak rychle jsou schopny reagovat na podněty zákazníků. Z průzkumu vyplynulo, že velká část firem ani nezvedá telefony, natož aby zákazníkovi dokázala náležitě poradit.

Customer support navíc není jen o rychlosti reakcí, ale i o jejich obsahu. Většina zákazníků se většinou neptá na detaily ohledně produktů, ale zajímají je informace o jejich dodání, reklamaci a případně dalším servisu.

Poslechněte si celý rozhovor o zmíněném průzkumu:

Inzerce | Chci tu být také

Jak zákazníkovi prodat víc

Cílem zákaznické podpory by nemělo být jen odpovídání na dotazy zákazníků, ale současně i vytváření příležitostí pro další prodej. Firmy mohou zákazníkovi zavolat nebo napsat například ve chvíli, kdy dokončí svou objednávku, a mohou mu nabídnout další relevantní zboží či služby. Mnoho firem takto zvyšuje průměrnou hodnotu objednávky a vydělává peníze navíc.

Možnosti up-sellu nebo cross-sellu jsou skrze zákaznickou podporu v Česku velmi podceňované.

Podívejte se, jak je můžete vyzkoušet i vy:

Retence zákazníků e-shopu

Získat nového zákazníka je drahé. E-shopy za něj musí zaplatit spoustu peněz – např. skrze PPC reklamu, kampaně na sociálních sítích apod. Udržení již stávajícího zákazníka přitom může být mnohem levnější. Existuje navíc mnoho způsobů, jak zákazníka motivovat k dalším nákupům. Poslechněte si, jaké to jsou:

Více tipů pro vás: