Inzerce | Chci tu být také

Jak založit e-shop?

V tomto článku se dozvíte, jak založit e-shop. Pokud nad vlastním e-shopem přemýšlíte, máte jednu obrovskou výhodu. Před vámi ho už založilo mnoho lidí, takže můžete čerpat z jejich zkušeností. Jen na našem webu najdete stovky rozhovorů se zakladateli e-shopů z různých odvětví a se specialisty na e-commerce. Teď si ale pojďme říct ty nejdůležitější rady.

Pokud přemýšlíte, jak založit e-shop, promyslete jako první několik otázek.

Proč to vůbec chcete udělat?

Provozování e-shopů se může zdát jednoduché. Mnoho lidí si ho chce vyzkoušet, protože jim přijde pohodlné vydělávat peníze z domova a protože si myslí, že se tak snadno uživí.

Můžeme vás ale ujistit, že tvorba e-shopu jednoduchá není. Je to velká dřina. Musíte řešit tisíce věcí, které si začátečníci vůbec neuvědomují. Vedle vytvoření webu vás čekají i starosti s marketingem e-shopu, logistikou, skladováním, účetnictvím, právními problémy, zákaznickou podporou a s mnoha dalšími oblastmi.

Inzerce | Chci tu být také

Jelikož to nejspíš nezvládnete sami, dříve či později budete muset začít platit první pomocníky. To nebude jednoduché, protože marže na vašem zboží budou omezené a náklady na marketing budou naopak vysoké.

Poslechněte si proto, co to vůbec znamená provozovat e-shop a jaký život reálně mají podnikatelé v e-commerce:

V čem budete unikátní?

Víte o tom, že je Česko e-shopařská velmoc? Máme tu tisíce e-shopů. Jen na takovém Shoptetu jich běží kolem 36 tisíc. To je neuvěřitelné číslo, které současně napovídá, jak obrovskou konkurenci nejspíš budete mít vzhledem k tomu, co budete prodávat. Většina oborů je už obsazená, což neznamená, že v ní nemůžete uspět, ale minimálně se musíte zamyslet nad vašimi konkurenčními výhodami.

Těmi může být například exkluzivita vašeho zboží, unikátnost vašeho produktu, přidaná hodnota v podobě doplňkových služeb, případně něco jiného. E-shopům se obecně daří konkurovat zejména unikátním sortimentem nebo něčím navíc, co mohou zákazníkům nabídnout.

Pokud chcete založit e-shop s oblečením, nestačí vám jen prodávat další šaty. Musíte vymyslet, v čem se odlišíte od konkurence a jak kolem sebe vybudujete komunitu zákazníků. Poslechněte si, jak nad tím přemýšleli jiní e-shopaři:

Jak získáte zákazníky?

Marketing e-shopu není zdaleka tak jednoduchý, jak se zdá. E-shopy dnes běžně investují do mnoha marketingových kanálů. Nejčastěji do PPC reklamy, která jim pomáhá být snáze dohledatelnými. Dále do sociálních sítí, a to jak do placené reklamy, tak do budování komunity a spolupráce s influencery. Nechybí ani e-mail marketing e-shopu, v rámci kterého budují vztah se svými zákazníky. A mnoho dalších kanálů, z nichž každý je důležitý a umožňuje jim růst.

Pokud v marketingu a propagaci e-shopu nemáte přehled, je důležité, abyste to napravili. Zejména, pokud nemáte peníze na zaplacení zkušených marketérů. I tak pro vás ale bude získávání zákazníků jednou z nejdůležitějších oblastí, kterým se budete muset věnovat. Proto se doporučujeme vzdělávat nejen v marketingu, ale i ve webové analytice, která vám vaše marketingové aktivity pomůže vyhodnotit.

Inzerce | Chci tu být také

Na čem poběží váš web?

Webové stránky e-shopu lze spustit mnoha způsoby. Nejjednodušším je využití nějakého krabicového řešení, které vám umožní spustit e-shop během pár kliknutí. V Česku nejpopulárnějším je zmíněný Shoptet, ale určitě najdete i další.

Možností je i vytvoření e-shopu na míru, což vám doporučujeme pouze v krajním případě. Takový e-shop totiž vyjde na obrovské peníze, snadno i na miliony korun. Proto raději první sáhněte po krabicovém řešení, ověřte si zájem trhu a zjistěte, zda skutečně dokážete budovat prosperující podnik. Zjistěte více o tom, jak vybrat e-shopové řešení.

Kolik to celé bude stát?

Tohle všechno bude stát spoustu peněz. Nákup zboží, skladování, spuštění webu, marketing, zákaznická podpora, expedice, logistika a mnoho dalšího. Právě proto musí váš nápad na e-shop dávat ekonomický smysl. Doporučujeme proto nepodcenit přípravu byznys plánu, ve kterém vše propočítáte a zjistíte, kolik peněz potřebujete na spuštění e-shopu a za kolik musíte prodávat vaše produkty.

Přemýšlejte také o financování e-shopu, které dříve či později budete potřebovat. Banky, investoři i další zdroje financování podniku vám mohou pomoci, ale budou je zajímat informace, na které se musíte umět připravit.

Pokud tedy chcete založit e-shop, začněte přípravou byznys plánu. Díky němu k vašemu podnikání přistoupíte správným způsobem a postavíte mu pevné základy.

Poslechněte si zkušenosti českých e-shopařů:

Další rozhovory o tvorbě e-shopů:

Premium

Rohlik.cz a umělá inteligence: Jak ji implementuje do řízení firmy? | Marek Paris

Před 1 týdnem

Premium

Jak přivést do firmy špičkové lidi a předat její řízení CEO? | Jan Fabini

Před 2 týdny

Premium

Převzal řízení firmy po zakladateli. Ta mezitím vyrostla na trojnásobek | Darek Matwikow (Svět svítidel)

Před 3 týdny

Premium

Knihobot míří na miliardu ročně. Co se naučil při expanzi do Německa? | Dominik Gazdoš

Před 4 týdny

Jaké segmenty e-commerce rostou nejrychleji? | Aleš Tygl (Shoptet)

Před 1 měsíc

B2B fulfillment využívá stále více firem z fashionu a dalších odvětví. Jak funguje? | Max Kovář (Skladon)

Před 1 měsíc

Premium

Založil a prodal CZC.cz. Jak si firmu nastavil, aby mu dělala život lepším? | Josef Matějka

Před 1 měsíc

Z 0 na čtvrt miliardy za 9 let. Jak roste Skladon? | Konstantin Margaretis

Před 2 měsíce

Účetní by neměli být jen reaktivní, ale spíš partneři podnikatelů | Daniela Doudová

Před 2 měsíce

Česká e-commerce v roce 2024: Zajímavá data od Shoptetu | Aleš Tygl

Před 2 měsíce

Premium

Jak zvýšit marže e-shopu? Takhle to dělá Astratex | Miroslav Tesař

Před 3 měsíce

Zdarma do 31. 7. 2025

Jiřího klienti #28: Jak co nejlépe poznat vašeho zákazníka?

Před 3 měsíce

Premium

Slotové doručování zboží z e-shopů: Budoucnost e-commerce? | Michal Menšík (DoDo)

Před 3 měsíce

Premium

Výrazný propad tržeb i redukce zaměstnanců. Jak bojuje e-shop s nábytkem FORLIVING? | Jiří Urbánek

Před 3 měsíce

Premium

Vybudoval půlmiliardový e-shop. Teď buduje nový | Jiří Zima (Niceboy, FURIOSA)

Před 4 měsíce

Premium

E-commerce dospěla. Jak v ní teď budovat hodnotné firmy? | Tomáš Fikar (eRockets)

Před 4 měsíce