Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Pokud přemýšlíte, jak začít podnikat s e-shopem, tak pro vás máme několik základních rad a témat, která byste měli promyslet.
Tvorba e-shopu totiž není jednoduchá, a to jak z hlediska vytvoření e-shopu a prodeje produktů, tak i v rámci financování e-shopu a logistiky. Přečtěte si tedy tento článek a zjistěte, jak s e-shopem začít a co předem promyslet.
Začít podnikat s e-shopem je v dnešní době relativně snadné. Na trhu existuje mnoho krabicových řešení, na kterých si můžete vytvořit webové stránky a otevřít internetový obchod během krátké chvíle.
Nejpoužívanějším řešením na českém trhu je Shoptet, na které běží několik desítek tisíc tuzemských i zahraničních e-shopů.
Vytvořit e-shop si můžete nechat i na míru. V takovém případě se ale připravte na velmi vysoké investice. E-shop totiž není jen o prodejní stránce s produkty, ale i o všem, co se odehrává na pozadí. Tedy o propojení s účetními systémy, logistickými systémy, samotným skladem, marketingovými nástroji a s mnoha dalšími systémy a aplikacemi, které na první pohled nevidíte.
Pokud začínáte podnikat, doporučujeme vám investovat první do krabicového řešení, ověřit si smysl vašeho nápadu a až později uvažovat nad něčím dalším.
Inzerce | Chci tu být také
Vaše podnikání na internetu můžete rozjet takřka s čímkoliv. Pokud ale chcete být v životě šťastní, doporučujeme vám prodávat to, co máte sami rádi a k čemu máte vztah. Pokud vám nic neříkají pneumatiky, nejspíš je nebudete prodávat tak rádi jako něco jiného. Samozřejmě to nemusí být podmínkou a mnoho podnikatelů prodává prostě to, v čem zrovna spatřili příležitost, ale stejně vám doporučujeme se nad tím zamyslet.
Stejně tak nepodceňte analýzu trhu a konkurence. Můžete zjistit, že o vaše produkty nikdo nebude mít zájem, nebo že je prodává už mnoho dalších e-shopů. Je-li to tak, můžete se odlišit něčím dalším – třeba službami e-shopu či marketingem.
Právě proto zpracujte kvalitní a podrobný byznys plán, který vám odpoví na všechny otázky ohledně toho, co prodávat, za jakou cenu, s jakou konkurencí a s jakým potenciálem úspěchu.
Více o tvorbě byznys plánu zjistíte na této stránce.
E-shop můžete rozjet i s velmi nízkou investicí, ale přesto budete peníze na podnikání potřebovat. Samotný web nemusí v případě využití krabicového řešení stát tolik, ale spoustu peněz budete investovat do zásob, skladových prostor, marketingu, lidí, logistiky a do mnoha dalšího.
Financovat e-shop můžete z vlastních prostředků, nebo můžete zkusit získat peníze jinde. Financování podniku je velmi široký obor, ve kterém vám doporučujeme se zorientovat. Využít můžete bankovních úvěrů, peněz investorů či jiných nebankovních zdrojů financování firmy.
Inzerce | Chci tu být také
Provozovat e-shop ještě zdaleka neznamená vydělávat peníze. Mnoho e-shopů nakonec „utopí“ obrovské částky ve skladových zásobách, které se jim nedaří prodat. Proto nepodceňte kvalitní a přehledné finanční řízení firmy, které vám pomůže získat nad penězi kontrolu a prodávat skutečně se ziskem.
Právě „peníze“ začínající podnikatelé podceňují nejvíce. Je to i proto, že jim většinou nerozumí. Neváhejte tedy požádat o pomoc někoho zkušenějšího, zejména specialistu na finanční řízení firem.
Vytvoření efektivního marketingu je nedílnou součástí provozování úspěšného e-shopu. Váš marketing by se měl odlišovat od konkurence a měl by být pro potenciální zákazníky atraktivní. Začínající e-shopy dělají v marketingu spoustu chyb, z nichž ty nejčastější jsou tyto:
E-shopy často přeceňují i význam marketingu jako takového. Čas, energii i peníze ale musíte věnovat i dalším věcem. Pojďme si o nich něco říct.
Velmi důležitá je logistika e-shopu. Ta určuje, jak rychlý a efektivní bude pohyb vašeho zboží, ať už v rámci naskladnění, tak v rámci expedice a doručení zákazníkovi. Zapomenout nesmíte ani na případné reklamace a vratky, které jsou zejména u e-shopů s oblečením velmi vysoké. Logistika se může výrazně prodražit, a proto jí věnujte dostatečnou pozornost.
České e-shopy často podceňují hodnotu zákaznické podpory. Tu nevytváříte jen proto, aby řešila problémy se zákazníky, ale aby vám přinášela i nové příležitosti, jak zvýšit obrat e-shopu. Můžete skrze ni prodat více zboží, případně zákazníkům nabídnout dražší verze produktů. Stejně tak může zákaznická podpora e-shopu sbírat data pro váš marketing a další rozvoj.
Tématem samo o sobě je i hledání zaměstnanců. Dříve či později budete muset začít zaměstnávat první kolegy, protože nezvládnete dělat všechno v jednom člověku. Podstatná je i vaše zastupitelnost pro případ, kdy budete třeba nemocní. Proto od začátku nepodceňujte přípravu firemních procesů a přemýšlejte, jak zaujmout co nejkvalitnější zaměstnance.
Mezi další tipy, které vám můžeme doporučit patří třeba toto:
Velmi zajímavý pro vás může být i prodej skrze marketplaces, které využívá stále více e-shopů.
Inzerce | Chci tu být také
Pro všechny e-shopaře je zásadní sebevzdělávání. Proto vám doporučujeme sledovat několik oblastí, které vám dodají potřebné informace pro vaše podnikání. Ze zkušenosti s českými e-shopaři víme, že nejdůležitější je pro ně vzdělávání v těchto oblastech:
A mnoho dalšího. Sledujte třeba naši rubriku E-shopy, kde najdete spoustu cenné inspirace. Stejně tak můžete poslouchat náš e-commerce podcast. Začít můžete třeba těmito rozhovory se zakladateli e-shopů:
Před 4 měsíce
Před 5 měsíců
Před 5 měsíců
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců
Před 10 měsíců
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |