Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tu statistiku určitě znáte. V Česku máme přes 35 tisíc internetových obchodů, což z nás dělá světovou velmoc. Přesto ale stále vznikají nové e-shopy a tato průtrž nových obchodníků se ne a ne zastavit. Zeptal jsem se proto několika odborníků, zda se podle nich ještě vyplatí vytvořit nový e-shop a co udělat pro to, abychom s ním uspěli.
marketingový konzultant pro e-shopy
Proč máme tolik e-shopů?
Pokud bychom to brali obecně, tak jednoduše proto, že spustit e-shop je v dnešní době opravdu celkem snadné. A také proto, že existuje veliké množství těch e-shopů, které nejsou hlavním zdrojem příjmu jejich majitelů. Jsou to zaměstnanci nebo živnostníci a e-shopy jim slouží jen jako přivýdělek ke mzdě. Další velkou skupinou e-shopů jsou již skutečné firmy, které e-shop využívají jako další prodejní kanál.
Vyplatí se dnes ještě zakládat e-shopy nové?
Když se člověk svému podnikatelskému záměru bude věnovat naplno, pochopí své cílové skupiny zákazníků, bude schopen poskytnout bezvadný servis i služby a především pokud bude své komoditě rozumět, pak jsem přesvědčený, že ano. Bez tvrdé práce to ale nejde.
Inzerce | Chci tu být také
A jde to bez peněz?
Pokud nebudeme brát v úvahu roční náklady spojené s doménou a serverem, pak teoreticky ano.
V jakém odvětví e-shop založit a jakým odvětvím se naopak vyhnout?
Toto nelze obecně říci. Největší konkurence je mezi elektronikou, parfémy, pneumatikami, oblečením, hobby, pet shopy apod. Ale pokud rozvineme myšlenku z odpovědi na předchozí otázku, tak se jako ideální zboží jeví to, které je malé, má vysokou hodnotu, prostor pro vysokou marži, nekazí se, nejsou vyráběny stále nové a nové modely a je určeno k opakované potřebě.
Co tedy udělat pro to, abychom uspěli?
Prozkoumat trh, znát cílové skupiny zákazníků i jejich poptávku, poznat konkurenci, obvyklé ceny a nalézt pro sebe obchodní prostor. Bez těchto znalostí se obtížně spouští nový e-shop.
Bude počet e-shopů stále růst? Jak to tu bude vypadat za 10 let?
Jsem přesvědčený, že v následujících deseti letech bude počet e-shopů stále růst. Mnoho retailových obchodníků, a to i těch malých, se bude snažit „ukousnout si kus koláče“ z online prostředí. Za těch deset let se mnohem více rozevřou nůžky mezi profesionálně řízenými e-shopy a mezi těmi drobnými. Málokterý kamenný obchod bude podle mne bez internetového obchodu.
Ovšem budou jistě existovat i ty, které si budou zakládat na tom, že na online trhu nejsou. Že preferují klasické obchodování a skutečný kontakt se svými zákazníky u pultu. Jsem také přesvědčený, že něco podobného bude i u zákazníků. Jistě budou tací, kteří „již nikdy“ nic nekoupí na internetu.
Rozhovor s Jakubem Hladkým: S e-shopem musíte jít za lidmi vy, nikoli oni za vámi
CEO Shoptet s.r.o.
Proč máme tolik e-shopů?
Jeden důvod může být velká podnikavost českých občanů, kdy si snaží lidé vypomoct ke svému klasickému příjmu. Velkou část e-shopů totiž tvoří projekty lidí, který nemají toto podnikání jako hlavní zdroj příjmů. Svoji roli hraje určitě i to, jak je získání e-shopu určitě snadnější a levnější, než je tomu u založení klasického kamenného obchodu.
Vyplatí se dnes ještě zakládat e-shopy nové?
Určitě ano, a to neříkám jen kvůli tomu, že to je můj byznys. Založení a provozování e-shopu je možné s menšími náklady, než je tomu u kamenného krámu, a s mnohem větším záběrem. Internet se stal už pro většinu lidi kolem nás samozřejmostí a pohodlnost většiny lidí nahrává tomu, nabízet zboží jak klasicky „offline“, tak i online.
A dle mého názoru se není nutné obávat ani vysokého počtu e-shopařů kolem nás. Odhadem jen asi 10 % e-shopů dělá svoji práci dobře, takže pokud to myslíte s e-shopováním vážně, tak budete „bojovat“ proti mnohem menšímu vzorku, než si myslíte.
V jakém odvětví e-shop založit a jakým odvětvím se naopak vyhnout?
To se asi nedá takto generalizovat. I v takových odvětvích, jako jsou prodej kosmetiky/parfému, elektro nebo oblečení, která jsou velmi konkurenční, se dá prorazit, pokud to děláte dobře a třeba trošku jinak než všichni ostatní.
Pokud ale chcete nějakou novou „tutovku“ – zkuste se podívat po zahraničních trzích, co je trendy tam, a mějte oči otevřené. Obecně platí to, že k úspěchu spíš směruje to, jaký máte k prodávanému zboží vztah a jestli to je vaše srdcovka, než to, jestli to je úspěšné u jiných.
Co udělat pro to, abychom uspěli?
Naslouchejte svým zákazníkům. Klidně se i s pár z nich sejděte – sledujte, jaké problémy řeší a jak jim vy můžete pomoct. Je pro ně hlavním důvodem, proč si vaše zboží nakoupit, rychlost? Zařaďte jako další dopravní způsob messengera. Jsou to bohatší lidé, kteří nehledí na cenu, ale na servis? Prodlužte záruční lhůtu. Jsou to lidé citliví na cenu? Pohrajte si se slevovými akcemi. Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci, a buďte vidět. Učte se – jak ze svých chyb, tak z chyb ostatních (ať už je to vaše konkurence, nebo různé knihy, semináře, weby atd.). A hlavně – vytrvejte! (smích)
Bude počet e-shopů stále růst? Jak to tu bude vypadat za 10 let?
Určitě ano – nyní nemá e-shop cca 2/3 podnikatelů, kteří by mohli své zboží na internetu vystavovat. Cesta k získání e-shopu, resp. k vystavování zboží na internetu, se bude čím dál tím víc zjednodušovat. Tím, jak internet proniká čím dál tím víc do věcí, které používáme, si dovedu představit situaci, kdy kamenné krámy budou fungovat jen jako určité výlohy, kde si zboží budete mít možnost případně prohlédnout, ale pomocí jednoduchého scanu si zboží vyhledáte online, zaplatíte a necháte doručit domů.
Rozhovor s Miroslavem Uďanem: Snažím se lidem, kteří mají sen osamostatnit se, co nejvíce pomoci
Majitel 3IT úspěšný eshop s.r.o.
Proč máme tolik e-shopů?
To, že u nás funguje velký počet internetových obchodů, není rozhodně nic špatného. Právě naopak. Díky dostupnosti levných řešení a nízkých počátečních investic si může mnoho lidí vyzkoušet své první podnikání. Pro zákazníky jsou výhodné cenové války malých e-shopů na porovnávačích zboží. Celý tento ekosystém dává vyniknout velkým hráčům, ale i e-shopařům, kteří dělají svou práci poctivě a se zápalem pro věc.
Vyplatí se dnes ještě zakládat e-shopy nové?
Rozhodně ano. Záleží však na tom, jak si kdo definuje slovíčko „vyplatí“. Někomu bude stačit malý e-shop, na kterém bude prodávat svému okolí módní oblečení dovezené z UK. Bude se jednat o přivýdělek typicky pro maminky na mateřské nebo vedlejší příjem.
Na druhé straně existuje mnoho středně velkých obchodních společností a e-shopů, které jsou na tom po technické, UX i marketingové stránce mizerně. Na míru vytvořený moderní e-shop s důrazem na vysokou míru automatizace procesů a prozákaznického přístupu se těmto společnostem prokazatelně vyplatí.
V jakém odvětví e-shop založit a jakým odvětvím se naopak vyhnout?
Osobně bych upřednostnil dvě oblasti. První by tvořil sortiment, kterému dodavatelé určují doporučené prodejní ceny a striktně kontrolují jejich dodržování. E-shopy se tak nedostanou do spirály cenové války. Udrží svou marži. Finální boj o zákazníka vznikne na poli kvality e-shopu a jeho doprovodných služeb.
Druhou udržitelnou cestou je úzká specializace. Česká společnost pomalu začíná chápat, že cena není nejdůležitější faktor ovlivňující nákup. Tento logický posun od ceny ke kvalitě je aktuálně nejvíce patrný při nákupu potravin. Má však přesah prakticky do všech odvětví. Podívejte se, jak se daří českému výrobci oblečení Blažek.cz, Brašnářství R.Tlustý, domácím sýrárnám a dalším. Inspirujte se od nich!
Co udělat pro to, abychom uspěli?
Věřit svému snu, tvrdě makat a obklopovat se lepšími lidmi, než jste vy sami. Není to o e-shopu, je to o vaší hlavě a o přístupu k životu a podnikání. Udělejte pro své podnikání prostě všechno!
Zaměřte se na kvalitní produkty, u kterých budete mít marži aspoň 30 %. Investujte do reklamy na internetu. Využívejte naplno měřicí a analytické nástroje. Na dílčí práce si najímejte odborníky. Používejte selský rozum. Nikdy nestůjte na místě a nenechávejte svá důležitá rozhodnutí na „Yindy“. (smích)
Bude počet e-shopů stále růst? Jak to tu bude vypadat za 10 let?
Podívejte se na e-shopy z roku 2004, kdo by tehdy predikoval takový rozvoj e-commerce do dnešní velikosti? Pozoruji jistou paralelu offline a online světa. Po revoluci u nás byly jen malé obchůdky, vesměs šlo o speciálky. Poté k nám přišly velké nadnárodní řetězce, které nabídly veškerý sortiment pod jednou střechou.
Nyní pomalu přichází v celém odvětví „obrození“. Lidé začínají opět nakupovat v místních obchodech, podporovat lokální výrobky. Tito obchodníci využívají osobního přístupu a velmi odborných i praktických znalostí prodávaného sortimentu. A přesně takto vidím i rozvoj e-shopů v ČR. Velcí giganti porostou, ale přesto tu nechají mnoho místa pro osobní přístup či prodej ne-masového zboží.
Rozhovor s Michalisem Katapodisem: Nikdy nedovolte, abyste byli z velké části závislí na jednom klientovi
E-commerce Consulting Leader v ACOMWARE
Proč máme tolik e-shopů?
Hlavním důvodem jsou malé bariéry při startu podnikání – založení internetového obchodu je významně levnější a méně rizikové než si někde ve městě otevřít kamenný krám. Částečně je to dáno také tím, že jsme podnikavý národ – v Česku si svůj internetový obchod zkusila otevřít snad každá věková skupina, od studenta přes maminku na mateřské až po padesátníky a starší. K největšímu boomu vůbec došlo v letech 2009–2012, kdy lidé hledali po propuknutí ekonomické krize nové uplatnění.
Vyplatí se dnes ještě zakládat e-shopy nové?
Ano, ale s rozmyslem. Na trhu jsou stále příležitosti. Situace je nicméně jiná než 5 let zpátky, kdy – s trochu nadsázky – stačilo e-shop spustit a zaregistrovat do srovnávačů zboží. Dnes je potřeba o něco větší kapitál na rozjezd, aby byl provozovatel schopen uspokojit požadavky stále náročnějších zákazníků na logistiku nebo služby. Hodí se také promyšlená obchodní strategie. Představa, že založíte obchod a „ono se to začne prodávat“, už neplatí.
V jakém odvětví e-shop založit a jakým odvětvím se naopak vyhnout?
Není tajemstvím, že Česká republika je specifická např. v elektronice, kde je podíl internetu na celkových prodejích výrazně vyšší než v zahraničí. To vedlo k tlaku na cenu a snižování marží, několik e-shopů tuto situaci nezvládlo. Už to samo o sobě napovídá, že v tomto odvětví nedává velký smysl přicházet s novým e-shopem a zkoušet konkurovat největším značkám. Podobné je to u bílého zboží nebo knih.
Příležitosti naopak vidíme v FMCG (rychloobrátkové zboží), kde se lidé učí nakupovat na internetu. Hezkým příkladem je Feedo – všichni víme, že maminky jsou zajímavá cílová skupina na internetu, ještě pár let zpátky ale bylo nemyslitelné, aby na internetu nakupovaly plenky nebo jiné zboží denní spotřeby. Dnes to tak je. Perspektivní jsou i další obory – potraviny, hobby, móda. Mimo jiné záleží na unikátnosti produktu, který prodáváte.
Co tedy udělat pro to, abychom uspěli?
Základem je zvládnout bez chyb to, co by pro e-shop mělo být samozřejmostí – logistiku a schopnost rychle doručit zboží zákazníkovi. K tomu je potřeba mít vlastní sklady, dodavatele a další. Dále bych doporučoval zaměřit se na zákaznické služby – jak již bylo řečeno, Češi jsou nároční zákazníci, proto je prostřednictvím služeb potřeba hledat konkurenční výhodu.
Chce to mít také dlouhodobě jasnou strategii a vědět, kam se svým e-shopem směřujete. A analyzovat – práce s daty o chování zákazníků je klíčová, e-shopy dnes nemusí podléhat takzvané „dojmologii“ a domýšlet si, jak se věci vlastně mají. Většina věcí se dá testovat a analyzovat, od funkčnosti jednoho tlačítka v e-shopu až po chování zákazníka v rámci celého nákupního procesu. To ohromně pomáhá.
Bude počet e-shopů stále růst? Jak to tu bude vypadat za 10 let?
Neočekávám nějaký dramatický růst. Na druhou stranu jsme pořád na začátku e-commerce – ta se bude dál měnit a vyvíjet, zejména na základě technologií, které lidé používají. Významně například roste podíl přístupů na web z mobilních zařízení. Podíl nakupování na mobilech je ale zatím malý a nejvíce to souvisí právě s technologií a jednoduchostí nákupu. E-shopy by přesto měly mít v tento moment připravenou strategii pro mobilní nakupování – a e-shop minimálně v takové kondici, aby umožňoval snadné prohlížení zboží.
Co se týče situace na trhu české e-commerce, očekáváme vstup velkých retailových hráčů (jako například IKEA), kteří ovlivní vývoj celé e-commerce. O život budou bojovat hlavně střední e-shopy, které mají poměrně vysoké náklady na svůj provoz. Důvodem je, že musí poskytovat stejně kvalitní služby jako jejich větší konkurence, ale ještě nemají výhody plynoucí z velikosti – např. reklamu kupují dráž než největší hráči. Na druhé straně posílí speciálky. Příkladem mohou být třeba Kytary.cz, které dnes dělají stamiliónový obrat. Ty také splňují většinu z doporučení, která jsem zmínil výše.
poradkyně pro e-shopy
Proč máme tolik e-shopů?
V poslední době se čím dál tím více přesvědčuji, že založit si e-shop je pro laiky „jednoduché“. Internetem koluje spousta reklamy na e-shopová řešení. A ta, která nabízejí pronájem, tomu nahrávají příznivou cenou za měsíční pronájem. Lidi to pak prostě zkusí a řeknou si: „Uvidíme, jak to půjde.“ Také tomu hodně nahrávají i sami výrobci, kteří poskytují velkoobchodní spolupráci kdekomu.
Přesvědčila jsem, že často stačí jen napsat e-mail a oni vám hned pošlou ceníky. Nezajímá je, kdo bude jejich distributor. Při komunikaci s několika začátečníky v e-shopech se opakuje stále stejná věta – „Chci svoje podnikání při zaměstnání a pak chci z práce odejít. Nebaví mě to tam.“ Je jasné, že i kamenné prodejny, které dosud e-shop neměly, cítí potřebu mít e-shop, a proto jej zakládají. No a možná proto máme tolik e-shopů.
Vyplatí se dnes ještě zakládat e-shopy nové?
Ano, když alespoň částečně víte, co to obnáší. Musíte mít dobrý produkt, umět kupecké počty a musíte chtít investovat do vzdělávání v této oblasti. Spoustu e-shopařů se nevzdělává, a pak snadno naletí na lákavé nabídky propagace přes PPC za pár stokorun měsíčně, nákupy odkazů a podobné nesmysly. Za tyto ceny se nic smysluplného vykouzlit nedá.
V jakém odvětví e-shop založit a jakým odvětvím se naopak vyhnout?
Záleží na konkrétní značce v daném odvětví. Jedna může mít stále zajímavou marži, druhá může být absolutně nezajímavá. Takže obecné zhodnocení, že třeba elektronika či sportovní výživa je špatná volba, pro mě není pravda. A zrovna u těchto dvou odvětví jsem se na svých klientech přesvědčila, že to jde! Nedívejte se na odvětví, dívejte se na produkt, který chcete prodávat, a jeho možnou kupní sílu.
Také se čím dál více přesvědčuji, že krátkodobě v prodeji fungují praktické věci do domácnosti. Musí být ovšem novinkou na trhu a zákazník by měl na první pohled pochopit, k čemu slouží. Letos to byly třeba smršťovací zahradní hadice. Osobně tyto produkty vnímám ve smyslu „výstřelků módy“. Každý zákazník to chce, protože to je „boom“.
Co udělat pro to, abychom uspěli?
Prvně si něco o provozování e-shopu přečtěte (např. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, E-shop kniha). Zeptejte se pár lidí, co už e-shop mají, jaké mají zkušenosti s prodejem na e-shopu, a pak přemýšlejte, jestli do toho jít, nebo ne. Určitě pečlivě zvažte výběr zboží (o tom budu hovořit ve svém E-shop kurzu, který spouštím k 1. 10. 2014).
Pokud už víte, co chcete prodávat, tak si udělejte jednoduchou bilanční rozvahu nákladů a příjmů v podobě objednávek, které potřebujete k jejich pokrytí. Existuje-li konkurence u vašeho produktu (odvětví), koukněte se i na její e-shop, na její hodnocení např. na Heurece, na její reklamu apod. Poučte se z jejích chyb, inspirujte se jejími úspěchy.
Nezapomínejte také na sebevzdělávání. Jedině tak nenaletíte na nekvalitní marketingové nabídky za pár stokorun.
Bude počet e-shopů stále růst? Jak to tu bude vypadat za 10 let?
Křišťálovou kouli nemám, takže nevím. Intuice mi tak trochu říká, že se to tu více pročistí. A začne to nejspíše u poskytovatelů technických řešení na bázi pronájmu. Je pro ně dlouhodobě neudržitelné pronajímat řešení za pár stokorun měsíčně. Musí poskytovat klientům servis, vyvíjet platformu, platit lidi, a to pro ně není dlouhodobě udržitelné, když nabízí levný pronájem. Sama zaznamenávám, že někteří poskytovatelé e-shopů to už dělají nebo to mají v plánu.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |