Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Petr Šimek, majitel firmy ŠIMEK proficentrum, se rozhodl pro transformaci rodinné společnosti, kterou založil jeho otec Pavel v roce 1992. Spolu s interim manažerem Radkem Šafářem z JPF se pustili do náročné proměny firmy, která prodává nářadí a stroje pro truhláře.
Přestože firma dosahovala obratu přes 130 milionů korun ročně, řada vnitřních procesů chyběla a vedení bylo přetížené. Transformace měla za cíl zefektivnit fungování a připravit firmu na další rozvoj. Jak dopadla?
Když Radek Šafář přišel do firmy, zjistil, že v ní neexistoval střední management. Veškeré úkoly směřovaly přímo od Petra ke konkrétním lidem. Komunikace mezi odděleními vázla, neexistovaly jasné procesy ani reporting. Firma fungovala v mnoha oblastech na základě pocitů, nikoli dat.
Petr sám přiznává, že mu chyběly zkušenosti z jiných firem a vedení zvládal do určitého okamžiku společně s obchodním ředitelem, ale postupem času si uvědomil, že to nestačí.
Inzerce | Chci tu být také
Prvním krokem transformace bylo vytvoření středního managementu z lidí, kteří už ve firmě působili, ale neměli oficiálně manažerské role. Následovalo zavedení pravidelných porad s jasnou strukturou a přípravou. Na poradě musel každý přijít s návrhem řešení, nikoli pouze s problémem.
Jednotlivé týmy začaly také pravidelně pořádat porady a informace se začaly předávat mezi týmy i zpět do managementu. Firma tak začala fungovat mnohem efektivněji a úspory času byly znatelné.
Jedním z dalších kroků bylo zavedení projektových nástrojů jako Freelo a Miro. Firma začala pracovat s daty, ne jen na základě intuice. Důraz se začal klást na skutečnou maržovost produktů a efektivitu jednotlivých oddělení.
Zavedly se také pravidelné reporty a jednotlivé týmy se naučily sledovat své výsledky. Digitalizace firmy zasáhla i komunikaci a předávání úkolů.
Segment, ve kterém firma ŠIMEK proficentrum podniká, je charakteristický velmi nízkými maržemi. Dlouhodobě navíc klesají. Firma se tedy musela zaměřit na vyjednávání lepších podmínek s dodavateli, efektivnější vnitřní fungování i rozšíření nabídky služeb.
Aktivněji začala propagovat stroje i služby a plánuje i větší zaměření na off-linové eventy. Tato změna přístupu prý už nyní přináší výsledky.
Důležitou součástí transformace byl i hloubkový průzkum mezi zákazníky. Firma si nechala zpracovat CX analýzu, která odhalila, že její klienti často velmi dobře rozumějí nabídce a řeší detaily produktů. To vedlo ke změně komunikační strategie a většímu důrazu na poradenství a šíření informací.
Firma se rozhodla nepouštět se do cenové války, ale stavět na přidané hodnotě pro zákazníka.
Dalším klíčovým prvkem byla schopnost delegovat. Petr se musel naučit nepřebírat úkoly za ostatní, ale požadovat jejich splnění od řešitelů. Každý úkol má nyní jasného zodpovědného. Lidé ve firmě se učí přebírat odpovědnost. Chyby se tolerují jako součást procesu učení. Management má jasně dané kompetence a vedení ho podporuje v rozvoji.
Transformace ve firmě ŠIMEK proficentrum ukazuje, že i zaběhlá rodinná společnost může projít významnou změnou, pokud je ochotná hledat pomoc a spolupracovat s externími odborníky.
Rozhovor si můžete pustit v celém znění v podcastu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.