Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Snad všechny informační zdroje o založení firmy kalkulují už od začátku s tím, že budete mít podnik alespoň s 10 ti zaměstnanci a milionový kapitál. Pojďme se ale podívat, jak začít svoje první podnikání prakticky od nuly. Shrneme si kroky, které je třeba učinit před spuštěním vašeho byznysu. Pro zjednodušení použijeme názorný příklad na Martinovi, který je stále studentem a rozhodl se tisknout vlastní nálepky na tuningová auta a následně je prodávat na internetu.
Upozornění: Tento článek vyšel v roce 2012, a tudíž v něm uvedené informace nemusí být aktuální. Doporučujeme založení vlastní firmy zkonzultovat s účetním, daňovým a právním poradcem.
V první řadě musí udělat průzkum trhu a sestavit svůj podnikatelský plán. Jakožto prodejce na internetu zahajuje Martin svůj průzkum právě tam. Sleduje ceny a podmínky konkurence a dále třeba zjišťuje poptávku po nálepkách s jeho motivy na diskuzních fórech o tuningu osobních automobilů, přímo od potenciálních zákazníků. Zjišťuje náklady na výrobu a vypočítává vlastní marži po zdanění.
Poté co si Martin spočítal, že se mu podnikání vyplatí, opatří si výpis z živnostenského rejstříku, který mu vydá jakýkoliv živnostenský úřad za 1000 Kč. Jeho obor podnikání spadá do ohlašovací volné živnosti, tudíž nemusí splňovat žádné zvláštní podmínky. Na finančním úřadě poté vyplní formulář a stane se plátcem zdravotního pojištění, sociálního zabezpečení a daně z příjmu. Již oficiálně kupuje na IČO (identifikační číslo) firmy z velkoobchodu průhledné a barevné fólie na nálepky. Až do doby, kdy jeho roční obrat nepřesáhne 1 milion korun je Martin neplátcem DPH. To znamená, že přirážku 20 % zaplatí za zboží ve velkoobchodu, který oněch 20 % odevzdá státu. Ale sám Martin už DPH ze svých zisků státu neplatí. Jeho zákazníci budou tedy kupovat nálepky za cenu bez daně. Druhý den zakládá bankovní účet na svoje nově získané IČO.
Inzerce | Chci tu být také
Pro jeho činnosti potřebuje pracovní prostor. Pronajmout si vlastní kancelář je na něj pro začátek velmi nákladné a tak se spokojí se svým pokojem. Ostatně většina podnikatelů tak začínala. Adresu provozovny stačí jen vyplnit do formuláře na finančním úřadě a na svůj dům ke zvonkům připevnit cedulku obsahující Martinovo jméno, druh živnosti (tvorba nálepek), IČO a kontakt (telefon).
Stroje jsou nezbytné pro zahájení práce. Jelikož počítač už má, potřebuje ještě kvalitní laserovou tiskárnu a řezací plotr. Faktury z jejich nákupu si pečlivě založí, protože je za rok bude potřebovat pro odečtení daně z příjmu, která u něj tvoří 15 % ze zisku (sazba 15% pro fyzickou osobu). Pro design nálepek zvolil grafický freeware program. Sám umí s grafikou pracovat dobře, ale na ty nejhezčí motivy si najal svého kamaráda, který umí vytvořit profesionální motivy.
Pro lepší prodejnost zvolil tak zvanou strategii cenové diverzifikace. Jednobarevné jednoduché motivy zařadil do skupiny C za 100,-kč, barevné jednoduché motivy do skupiny B za 200,-kč a nejhezčí design od jeho kamaráda do skupiny A za 300,-kč. Strategie cenové diverzifikace funguje následovně. Přijde-li na jeho web někdo, kdo má hluboko do kapsy, bude si moci koupit sice obyčejnou jednobarevnou nálepku, ale pouze za 100,-kč. Oproti tomu bude-li si chtít koupit nálepku někdo, komu na penězích nezáleží, tak si vezme rovnou tu nejlepší, která v poměru na náklady není o moc dražší než skupina C a Martin z toho bude mít vysokou marži. Tuto strategii používají například poskytovatelé internetového připojení. Nabízí Vám pomalý, střední a rychlý internet. Každý si u nich vybere svůj internet, podle toho kolik má a přitom jde stále o jedno a to samé.
Na internetu si našel nejlepšího pronajímatele e-shopů, vytvořil si v něm svůj design, určil firemní barvu, název, logo, slogan a naplnil obchod položkami rozdělených do cenových skupin A, B a C. Aby se o jeho obchodu vůbec někdo dozvěděl, potřebuje reklamu. Jeho cílovou skupinou jsou lidé s tuningovými vozy. Zaplatí si tedy reklamní banner na internetových fórech o tuningu. Dále si dá malou reklamu do dvou časopisů zabývajících se jak jinak než tuningem aut. Nevynechá ani populární Facebook, kde reklamou míří přímo na ty, kteří mají ve svém profilu uvedeno, že se zajímají o tuning.
Po těchto úspěšných krocích má Martin na stránkách obchodu slušnou návštěvnost a první zakázky. Pro zákazníka vytiskne objednané nálepky a vloží do obálky společně s účtenkou obsahující jeho adresu, IČO, druh nálepky, datum a cenu. Zásilku odesílá poštou. Jelikož jsou jeho zakázky zatím malé, chodí s obálkami k přepážce společně s podacím lístkem a dobírkovou poukázkou s cenou nálepky navýšenou o poštovné. Platbu od zákazníka vybere pošta a pak jí Martinovi pošle na jeho firemní bankovní účet.
Je výnosnější udržet si jednoho zákazníka, než shánět nové. Proto v rámci opakované spotřeby nabízí těm, kteří si již nějaké nálepky koupili věrnostní slevu 10%. Krom toho jim občas přibalí nějakou nálepku jako dárek.
Máte dotazy k zakládání vaší firmy? Napište nám do komentářů.
Tento článek/rozhovor vyšel před 13 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Vlastní začínající značku oblečení pro freestylové sportovce. Zajímá se o psychologii v podnikání a osobní rozvoj.
Včera
Před 3 dny