Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Vojtěch Kotous je mladý, nadějný grafik a webdesignér. Takových je spousta, ale nás zaujal právě on. Čím? Svým originálním a podle nás vysoce motivujícím přístupem k podnikání. Není to totiž jen jeden ze sta grafiků; už od svých začátků se snaží učit pravidlům uživatelské použitelnosti tak, aby jeho práce klientům nejen sloužila, ale i vydělávala.
Většina grafiků se učí pracovat jen s PhotoShopem, a právě proto nás Vojtěchův odlišný přístup zaujal. Navštěvuje mnoho akcí, konferencí, školení, srazů… Čte desítky knihy a svou práci konzultuje s předním českým odborníkem na UX Janem Kvasničkou. Líbí se nám, že nechce dělat jen tak nějaké designy, ale designy, které klientům přinesou něco navíc – pomohou jim vydělávat více peněz a návštěvníci jejich stránek se budou cítit lépe a příjemněji. Je tato odlišnost a pozitivní přístup k práci zárukou úspěchu?
Vojto, tobě je krátce 21 let. Považuješ se za profesionálního grafika?
Záleží na tom, podle čeho bychom určili měřítko pro hodnocení profesionálního grafika, tudíž nelze úplně přesně odpovědět na tuto otázku. Nepovažuji se za amatéra, chci se však stále posouvat výš a výš, dokud to půjde.
Živnostenský list máš rok a půl. Jak dlouho se grafice věnuješ?
Naplno se grafice věnuji něco málo přes rok. Není to ale tak, že bych před rokem poprvé spusitl PhotoShop a začal se s ním seznamovat. Jen to nebyl můj denní chleba a plně jsem se na to nesoustředil.
Inzerce | Chci tu být také
Za tu dobu ses už určitě hodně naučil. Co ti dává nejvíc? Jsou to knihy, přednášky, blogy nebo třeba půvab a kouzlo Honzy Kvasničky? :-)
Je to kombinace všeho dohromady. V knihách se dozvíte spoustu zajímavých informací, je však důležité s nimi umět pracovat i v praxi. To samé platí i u blogů. Na přednáškách a konferencích poznáte spoustu nových lidí a dají se tak navázat velmi zajímavé kontakty. Co se týče spolupráce s Honzou Kvasničkou, tak to je bezpochyby nejlepší a nejrychlejší škola, kterou mám. Předává mi spoustu svých znalostí z oboru a celkově z podnikání. Co víc si přát než učit se od jednoho z nejlepších.
Mně se na tobě líbí spojení grafiky a UX. Často je to tak, že grafik vytvoří webdesign a já jako klient jej ještě musím konzultovat s odborníkem na použitelnost. Pak následují úpravy a podobně. Vidíš svou největší přidanou hodnotu právě ve skloubení těchto dvou oborů?
Rozhodně se tím odlišuji od většiny, což mi dodává určitou přidanou hodnotu pro klienty. V poslední době se ale často setkávám s názory a výtkami, že se z každého grafika stal UX designer atd. Oběma oborům se ale věnuji stejnou dobu, proto to u mě tak úplně neplatí. Také si myslím, že bez přesahu do uživatelské použitelnosti se nedá udělat výdělečná a fungující grafika webu nebo e-shopu, což je hlavní důvod, proč řeším i UX.
Jakým směrem se chceš do budoucna vydat? Bude to grafika, nebo UX?
Odpověď souvisí s předchozí otázkou. Jsem a budu grafik. Rozhodně se chci i nadále vzdělávat v UX, tedy lépe řečeno v použitelnosti webu a e-shopů. Chci se však co nejvíce zaměřit na grafický design webových stránek a aplikací.
Měli by se podle tebe grafici v UX sami vzdělávat, nebo je odloučení obou těchto služeb správné?
Záleží na tom, na co má daný grafik zaměření. Grafik, který vytváří tiskoviny nebo se specializuje pouze na loga, nebude potřebovat vědět, co v současné době nejlépe funguje na e-shopech. Pokud je to však grafik, který vytváří vzhled pro internetové stránky, měl by mít podle mého názoru alespoň nějaký přehled o tom, proč je lepší na e-shopech používat dvousloupcový layout, a ne třísloupcový atd.
Jak se UX učíš ty? Přeci jen na toto téma zase tolik knih není…
Nejprve je důležité si ujasnit, o jaké oblasti UX se bavíme, protože tento obor dokáže být velmi obsáhlý. Pokud se budeme bavit o UX jako o řešení použitelnosti webů a e-shopů v rámci zvyšování konverzního poměru, tak v této oblasti se hodně vzdělávám právě díky Honzovi Kvasničkovi. Někdy mi přijde, že o tomhle oboru ví snad vše, protože mi vždy dá jasnou odpověď s jasným vysvětlením. Hodně se mi také vyplácí sledovat Twitter a blogy, které mám ve své čtečce. Na můj vkus je podle mě strašně málo knih. Není se však čemu divit, protože tento obor se velmi rychle vyvíjí.
Řada lidí říká, že grafik by dnes měl ovládat i CSS a HTML. Měl by alespoň vědět, co je vůbec možné nakódovat, a co už nikoliv – nebo hodně draho. Souhlasíš s tím? Jaké jsou tvé další znalosti?
S názorem, že grafik by měl plně ovládat CSS a HTML, úplně nesouhlasím. Nejsme kodéři. Rozhodně bychom však měli mít alespoň základní znalosti o tom, jak to funguje. Sám si dokážu něco jednoduchého nakódovat, ale trvá mi to strašně dlouho. Dále se snažím mít v obecné rovině informace i z dalších oborů, jako je SEO, Affiliate, PPC kampaně a další, ale je to vážně jen kvůli vytvoření přehledu z jiných oborů.
Hodně grafiků neumí vytvářet wireframe. Jak velké je to pro ně mínus a v čem je tvoříš ty?
Mně nejvíce vyhovuje Balsamiq. Je to jednoduchý nástroj a vytvořím v něm to, co potřebuji. V brzké době se však chystám vyzkoušet i další nástroje. Jak velké to pro grafiky je mínus nebo není, nejde jednoznačně říct. Narazíme zde opět na to, jakou má grafik specializaci. A vytvořit funkční návrh webu vyžaduje spoustu znalostí právě UX. Důležité je si také uvědomit, že wireframe je velmi podstatná část celého vývoje webu. Navazuje na předimplementační analýzu a prakticky se zde spojuje práce více lidí do jednoho celku.
Za nevýhodu bych to považoval v momentě, že s wireframem neumí grafik pracovat a při své práci se nedrží návrhu. Bohužel, i to se stává.
Kdy přichází správný čas na hodnocení uživatelské použitelnosti? Při vytváření wireframu, nebo až po vytvoření prvního návrhu webdesignu?
Na uživatele by se mělo myslet už od samého začátku. Ve výsledku to je právě uživatel, kdo bude na webu nebo e-shopu trávit nejvíce času, a jde o to, aby vždy dostal to, co chce, a aby to pro něj bylo jednoduché a příjemné. Je to něco, jako kdybyste prodávali auta a až poté, co je prodáte, se začnete ptát, jestli se v něm jezdí pohodlně a nedrncá. Navíc se musí pamatovat na to, že pokud bude mít návštěvník špatnou zkušenost na webu, s největší pravděpodobností už se nevrátí.
Jedno nás spojuje, jsme skoro stejně staří. Už jsem se několikrát setkal s negativními reakcemi na to, jak jsem mladý. Prý to může ovlivnit kvalitu mé práce, i když sám přímo nic nenabízím. Ty ano, setkal ses s něčím podobným? A jak takové předsudky hodnotíš?
Podobnou zkušenost jsem ještě neměl, lidé mi většinou hádají více, než mi ve skutečnosti je. A podobné předsudky nehodnotím, je to ztráta času. Radši se zaměřuji na svojí práci a na své výsledky.
Co je pro tebe největší motivací? Proč vůbec podnikáš?
Podnikat jsem chtěl už od nějakých 12 let. Vždycky jsem chtěl být pánem svého času a mít kontrolu nad tím, co dělám. Své podnikání chci do budoucna rozšířit.
Lidé v našem věku většinou studují na vysokých školách nebo si hledají práci. Proč ty netrávíš dny nad učebnicemi nebo tak, jak to jednadvacetiletí běžně dělají (sám nemohu posoudit)?
Bude to znít trochu pohrdavě, ale je to kvůli tomu, že mě to nebaví. Moje práce a mé podnikání jsou mým životním stylem. Nemusím se přemlouvat, jestli budu něco dělat, nebo ne. Ráno vstávám v pět, s přestávkami na jídlo dělám téměř až do jedenácti večer a absolutně mi to nevadí.
Jak se tvoji rodiče postavili ke tvému rozhodnutí nepokračovat ve studiu na vysoké a dát se na dráhu podnikání?
Byl jsem dlouho nejistý, jestli mám ze školy odejít, nebo ne. Nakonec to byli právě mí rodiče, kteří mi řekli, ať se rozhodnu jen pro jednu věc a tu dělám naplno. Měl jsem (a stále mám) od rodičů plnou podporu. Nesmírně si je za to vážím.
Představuje pro tebe toto rozhodnutí nějaký tlak? Máš jen maturitu, pokud nevyjde podnikání, nemuselo by to být lehké. Máš nějaký plán B?
Nemám žádný plán B, protože bych se plně nesoustředil na plán A. Celkově už tlak tolik nepociťuji a vše to beru jako výzvu. Na začátku to bylo ale něco jiného.
Vím, že jsi z Aše, chvíli jsi bydlel v Ostravě a teď ses přestěhoval do Prahy (drby se šíří neuvěřitelně rychle). I cirkus JO-JOO cestuje pomaleji. Jak se na to dívá tvoje okolí, rodiče, přátelé, přítelkyně?
S cestováním jsem nikdy neměl problémy. Ještě před Ostravou jsem byl čtyři roky na střední škole v Mladé Boleslavi a pak půl roku na vysoké škole. Během střední jsem bydlel na intru a nemohl jsem tam zůstávat přes víkendy, takže každý pátek a neděli jsem trávil 7 hodin cestováním. Po takové době si člověk zvykne.
Co se týče rodiny, tak ta je zvyklá na to, že jsem všude, jenom ne doma. Někteří přátelé bydlí momentálně také v Praze, takže ti změnu vítají. A přítelkyně je úžasná, toleruje mi všechny mé výlety a moji práci, navíc díky přestěhování jsem blíž.
Jak tvé úspěchy v podnikání hodnotí tvoji vrstevníci? Přeci jen na svůj věk vyděláváš hodně peněz, začínáš přednášet, jsi vidět a celkově působíš jako vzor geniálního muže.
Za vzor geniálního muže bych se teda určitě nepovažoval :). U přátel se setkávám hlavně s pozitivními reakcemi, za což jsem strašně moc rád.
Ať to ale nemalujeme jen tak růžově. Grafiků je milion, konkurence je tedy vysoká. Jak ty získáváš svoje klienty? Jak bojuješ s konkurencí?
Hodně mi pomáhá navštěvovat právě konference a srazy, kde navazuji nové kontakty. Většinu klientů jsem ale získal na základě doporučení od lidí, se kterými spolupracuji, nebo od svých klientů. S konkurencí se nesnažím bojovat. Držím se myšlenky, kterou mi jednou řekl Mário Roženský – neřeš konkurenci a snaž se svou práci dělat co nejlépe.
Zažil jsi už někdy takové ty chvíle, kdy jsi to nezvládal nebo kdy jsi naopak neměl do čeho píchnout a nové zakázky se nehrnuly? To trápí hodně začínajících podnikatelů. Cos dělal?
Zažil jsem to hned na začátku svého podnikání, když jsem odešel ze školy. První měsíce jsem opravdu neměl do čeho píchnout a bylo to hodně stresující. S tím přišly i první pochyby o tom, jestli jsem udělal správné rozhodnutí atd. Abych se toho zbavil, potřeboval jsem se nějak zviditelnit, a proto jsem udělal takovou malou akci, kdy jsem 7 dní nabízel cover na Facebook zdarma. Ta zabrala a já měl dalších 14 dnů co dělat.
Díky této akci jsem získal své první zakázky a klienty, se kterými spolupracuji dodnes nebo kteří mě doporučili dále. Pak jsem v půli července odjel původně na tři měsíce do Ostravy, kde jsem byl na stáži u Tomáše Koliby. Po skončení stáže jsem v Ostravě zůstal a vše se otočilo vzhůru nohama.
Proč ses vůbec rozhodl přímo pro grafiku? Opět narážím na obrovskou konkurenci. UX specialistů je tu určitě méně.
Grafiku jsem si vybral, protože mě to k ní táhlo nejvíce. Baví mě vytvářet a jsem rád, když ostatní lidé pracují nebo používají něco, čemu jsem vytvořil vzhled. Musím se přiznat, že jsem při rozhodování nijak moc neřešil, jak veliká je konkurence. Možná to tak bylo lepší.
Jak jsi na tom s cenami? Odráží se tvoje další znalosti na ceně za tvou práci? Když k tobě jako zájemce o tvé služby přijdu a budu chtít webdesign, jak budeme postupovat a kolik mě to bude stát?
Cena se odvíjí od velikosti projektu, nedokážu ti tedy v tuto chvíli říct přesné číslo. Ceny se však mohou pohybovat jak v řádech tisíců, tak i desetitisíců. Postupovalo by se podle toho, co přesně by se poptávalo. Pokud to bude jen vytvoření grafiky, budu ke své práci potřebovat dodat návrh webu. Následně vytvořím vzhled úvodní strany webu, aby měl klient představu o tom, jak bude grafický vzhled vypadat, a po drobných úpravách na úvodní straně se dodělá zbytek webu. Jiná spolupráce by byla, pokud bych vytvářel wireframy já.
Sám jsem se stal svědkem rozvážných diskuzí o tom, co s nepovedeným designem. Jak postupuješ ty, když vytvoříš webdesign a klient ti jednoduše řekne, že se mu nelíbí? Vyžaduješ po něm nějaké skicovné? Co jsem zažil, mnoho grafiků k tomu přistupuje různými způsoby.
Snažím se, aby ve výsledku byl klient vždycky spokojený, a to i v případě, že bych měl nad projektem strávit více času, než budu mít zaplaceno. Zatím jsem měl pouze jednoho klienta, se kterým jsem ukončil spolupráci. Rozešli jsme se však v dobrém a i z mé strany to bylo jisté uvolnění. Je však dobré mít na svou práci určité procesy, které jednak mohou předejít nejrůznějším chybám a hlavně ušetří čas.
Na druhou stranu může člověk narazit na klienta, kterému se prostě nebude chtít platit v žádném případě, a zdůvodňovat to pak bude právě nepovedeným návrhem. V tomto případě je dobré mít něco v ruce, aby si takovýto klient nemohl určovat, jestli zaplatí, nebo ne.
Je u grafika vhodné vyžadovat zálohu, či dokonce platbu předem? Jak to máš ty?
Hodně záleží na tom, jak moc si může grafik dovolit říct o zálohu. Když to řeknu zjednodušeně, musí mít takové reference, které budou dostatečně silným argumentem. Já osobně v tuto chvíli zálohy nevyžaduji. Hodně zakázek mám od lidí, se kterými spolupracuji dlouhodobě, nebo znám své klienty osobně díky konferencím a srazům. Není to však žádná jistota a jedná se spíše o projevení důvěry.
Kdekdo si pod pojmem „grafik“ nebo „webdesignér“ představí někoho, kdo dělá designy stránek a možná i loga. To určitě ale není pravda. Co všechno jsi pro své klienty už dělal ty?
Ze začátku to byly práce napříč grafickým prostředím, co se dají udělat ve Photoshopu nebo v Illustratoru. V poslední době se soustředím hlavně na vytváření grafického vzhledu webových stránek.
Všiml jsem si tvé první přednášky. Můžeme se do budoucna těšit na nového dodavatele poučných videí o UX? Chystáš další přednášky? Proč vůbec přednášíš?
Na nového dodavatele typu Jan Kvasnička vysloveně ne. Vychází to z toho, že se chci profilovat hlavně jako grafik. Neznamená to ale, že se přednáškám bráním, to rozhodně ne
Přednášet byla výzva, to byl asi ten největší důvod, proč jsem na nabídku kývl. Zjistil jsem, že mě to baví, i když se v tom musím ještě hodně zdokonalit.
Co dál chystáš? Ostravu máme, Prahu taky. Co budeš dělat v následujících měsících?
V Praze chci být daleko delší dobu, než jak tomu bylo u Ostravy. Vždy se mi Praha líbila a popravdě seznam měst, kde jsem ještě nebyl, se stále zmenšuje! :-) Jinak se chci rozhodně dále vzdělávat a zdokonalovat své služby, to je to, co mě zajímá ze všeho nejvíc. Už mám také naplánované nějaké srazy a konference a musím dodělat svůj nový web.
Díky moc za skvělý rozhovor. Ještě se tě zeptám, co bys doporučil všem začínajícím podnikatelům. Určitě jsi člověk, co by je mohl motivovat a navést správným směrem.
Mohu říct jen to, co se vyplácí mě. Je dobré znát svůj cíl a v momentě, kdy ho dosáhnete, si stanovit další a větší. Vždycky to však bude o tom, kolik tomu chcete věnovat svého času a co všechno jste schopni obětovat.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 11 hodin
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |