Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Každý třetí návštěvník e-shopu si informace o zboží zjistí online, ale samotný nákup realizuje v kamenné prodejně. Podle expertů panelu e-shopista nepředstavuje samotný ROPO efekt pro e-shopy zásadní problém. Řada z nich jde v tomto ohledu svým zákazníkům naproti realizací showroomů a kamenných prodejen. Problémem zůstává, jak ho měřit.
Jak zásadní problém představuje podle vás ROPO efekt pro české e-shopy? Je číslo 33 % moc, nebo málo? A bude do budoucna spíše růst, nebo klesat?
Největší hrozbou pro e-shopy není ROPO efekt samotný, ale to, pokud na základě jejich online kampaní a nabídky nakonec zákazník nakoupí v konkurenčním kamenném obchodě. Velké e-shopy si podle mě ROPO efekt uvědomují. Svědčí o tom fakt, že mnoho z nich rozvíjí síť svých kamenných prodejen a showroomů. Těžko říct, jestli očekávat růst, nebo pokles, protože se ROPO efekt těžko měří. Valná většina obchodů tato čísla nesdílí a není jasné, zda a jak je vůbec měří. 33 % je taková obecná klasika. Už v roce 2014 podobné číslo, přesněji 34 %, uváděla studie Deloitte a eBay pro britský trh. Osobně si myslím, že jako celek se toto číslo příliš měnit nebude.
Víte o příkladech tuzemských firem, které dokážou ROPO efekt dobře měřit? Jak to dělají?
Inzerce | Chci tu být také
Některé české firmy se určitě o měření ROPO snaží, ale třeba velké e-shopy podle mě nevytěžují své možnosti dostatečně. Například Alza po vás v showroomu nevyžaduje váš případný účet, díky kterému by si mohla vždy spojit nákup s vaším pohybem na webu. Je možné, že se snaží svá data propojovat na základě jiné informace. Příkladem, i když ne čistě tuzemským, který se o měření ROPO snaží, je IKEA. Pracuje například se svým klubem IKEA Family, na základě nějž vidí, jak zákazník reaguje na určité nabídky a co nakupuje. Rozhodně ale žádná firma nedisponuje žádnými zázračnými nástroji na měření ROPO. Musí především dobře pracovat s daty, které má, a umět je propojit.
Jak zásadní problém představuje podle vás ROPO efekt pro české e-shopy? Je číslo 33 % moc, nebo málo? A bude do budoucna spíše růst, nebo klesat?
Slovo problém bych nahradil slovem výzva. Je to příležitost pro e-shopy, které dokážou ROPO efekt správně využít. Týká se to hlavně těch, které mají vlastní pobočky a prodejny. 33 % je určitě hodně vysoké číslo. ROPO efekt je u nás silnější než v Británii nebo Německu. Kvůli tomu se odvážím tvrdit, že trend bude v budoucnu stagnovat, a pokud poroste, tak ne příliš zásadně.
Víte o příkladech tuzemských firem, které dokážou ROPO efekt dobře měřit? Jak to dělají?
Věřím, že firmy jako Mall.cz a Alza si určitě velmi efektivně vyhodnocují a měří, jak velký dopad na ně ROPO efekt má. Vyhodnocování je ale pořád hodně obtížné a patří do šedé zóny marketingu, kde se přesný výsledek jen velice špatně odhaduje. Jelikož ale stále přibývají nové pobočky a showroomy, myslím, že ROPO efekt je silný a vyplatí se přemýšlet, jak ho nejlépe využít pro růst vašeho byznysu.
Jak zásadní problém představuje podle vás ROPO efekt pro české e-shopy? Je číslo 33 % moc, nebo málo? A bude do budoucna spíše růst, nebo klesat?
ROPO a jeho správné měření je určitě příležitostí pro velké e-shopy. Malé a střední musejí kvalitu svých služeb inovacemi a cenovou politikou přizpůsobit tak, aby se dokázaly s efektem vyrovnat. Myslím, že v krátkodobém horizontu bude ROPO efekt stagnovat. Co se týče toho střednědobého, bude hodně záležet, do jaké míry budou tradiční retailoví hráči investovat do e-commerce a navyšovat v této oblasti svůj tržní podíl. Dále je potřeba si uvědomit, že tradiční model, kdy se zákazníci jdou na provozovnu poradit s odborníkem a vybrat si produkt, už je upozaděn. Zaměstnanci velkých retailových řetězců mají obvykle nízkou znalostní bázi a v podstatě dokážou jen na základní úrovni poradit zákazníkům, kteří si nedělali online rešerši produktů a jejich funkcí. Výjimku tvoří například showroom Alzy s velmi kvalifikovaným a odborným personálem. Myslím, že v této oblasti je značný potenciál pro e-commerce i retail a jeho případné využití pak může v dlouhodobém horizontu míru ROPO efektu ovlivnit.
Víte o příkladech tuzemských firem, které dokážou ROPO efekt dobře měřit? Jak to dělají?
Přiznám se, že si nevybavím žádnou případovou studii dobrého a úspěšného měření ROPO efektu. Každopádně ve spojitosti s trendem pokročilé analýzy dat věřím, že se v brzké době dočkáme inspirativní ukázky i na tuzemském trhu.
Jak zásadní problém představuje podle vás ROPO efekt pro české e-shopy? Je číslo 33 % moc, nebo málo? A bude do budoucna spíše růst, nebo klesat?
Problém ROPO efektu je jen v možnostech měření online marketingu. Marketingové týmy by s ním měli počítat a brát ho v potaz při vyhodnocování kampaní. V porovnání s více rozvinutými ekonomikami je 33 % nadprůměrné číslo. Proto si myslím, že s postupně se zvětšující důvěrou v online prodejce bude tato hodnota klesat.
Víte o příkladech tuzemských firem, které dokážou ROPO efekt dobře měřit? Jak to dělají?
Nevím o nikom, kdo by se tím zabýval podrobně. Obrovskou příležitost, jak si tento trend ověřit, mají všichni retail hráči s věrnostními programy, kteří do ecommerce právě vstupují. Příkladem může být třeba nedávný vstup DM drogerie, která provozuje oblíbený věrnostní program.
Jak zásadní problém představuje podle vás ROPO efekt pro české e-shopy? Je číslo 33 % moc, nebo málo? A bude do budoucna spíše růst, nebo klesat?
Podle mne záleží, o jaký typ e-shopu se jedná. Pokud zákazník hledá šaty na webu autorizovaných obchodů, jako je třeba H&M, a ty si pak koupí v kamenném obchodě, to jako zásadní problém neberu. Pro e-shop je podle mě negativní situace, kdy si zákazník na jeho stránkách prohlíží například produkty se zdravou výživou, čte recenze, kontroluje ceny a poté je zakoupí v kamenném obchodě jiné firmy. Myslím, že v budoucnu hodnoty ROPO efektu budou klesat. Lidé upřednostní nákupy přes internet, a to například díky možnosti reklamace. V zahraničí to tak už naprosto běžně funguje.
Víte o příkladech tuzemských firem, které dokážou ROPO efekt dobře měřit? Jak to dělají?
Bohužel nevím.
Jak zásadní problém představuje podle vás ROPO efekt pro české e-shopy? Je číslo 33 % moc, nebo málo? A bude do budoucna spíše růst, nebo klesat?
Popravdě se mi 33 % zdá přiměřených, ale záleží to vždy na konkrétním případu.
Víte o příkladech tuzemských firem, které dokážou ROPO efekt dobře měřit? Jak to dělají?
Ne.
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |