Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tomáš Wojcik pomáhá firmám s nastavením obchodu a řízením obchodníků, ale často jim pomáhá i najít cestu z krize a stagnace. Jako specialista na obchod firmy a budování obchodních týmů se často dostává do situací, kdy původní zadání znělo jednoduše: chceme víc prodávat. Postupně se však ukáže, že problém je hlubší a zasahuje více oblastí najednou.
Ve firmách často vzniká pocit, že za stagnací stojí slabý výkon obchodníků. Tomáš ale zdůrazňuje, že většinou není potřeba hledat chybu jen v obchodě. Problémy se týkají marketingu, výroby, logistiky i HR. Rozvoj firmy tak nelze postavit jen na jednom oddělení. Firma potřebuje jasně nastavenou strategii firmy, určené cíle a rozplánované kroky napříč celou strukturou. Teprve tehdy podle něj dává smysl hodnotit, co obchod dokáže přinést.
Důležité je také pojmenovat, kde chce firma být a co je nutné změnit, aby se tam dostala. Většinou se řeší kombinace krátkodobých kroků, které pomůžou ihned, a dlouhodobých aktivit, které přinesou výsledky později. Nezbytnou součástí je vždy analýza situace.
Podnikatelé se často obracejí na Tomáše v momentě, kdy se obchod zastavil na určitém čísle a růstu firmy není možné dosáhnout. Například firma s obratem 100 milionů není schopná dostat se nad tuto hranici. Více příležitostí obchod není schopný obsloužit, změna směrem k novým zákazníkům je pomalá a chybí podpora v ostatních odděleních.
Inzerce | Chci tu být také
Tomáš proto pomáhá firmám vytvořit konkrétní plán. Ten začíná třeba dopisem od ředitele, ve kterém předem děkuje jednotlivým týmům za dosažené cíle. Tento obraz budoucího stavu slouží jako základ pro tvorbu dalších aktivit a jako představa budoucího úspěchu. Každé oddělení si samo připraví úkoly, které povedou k naplnění tohoto cíle.
Důležitá je v tomto procesu disciplína a pravidelnost. Bez aktivního vedení a jasného sledování postupu může dojít k tomu, že se plán rozplyne v denní operativě. Proto je podle Tomáše třeba si stanovit metriky, které je nutné naplňovat, a každých 14 dní sledovat pokrok.
Tomášovy zkušenosti ukazují, že plány často selžou kvůli nedostatku času nebo špatnému rozložení kapacit. Zaměstnanci nestíhají, přeceňují se a nejsou schopni doručit, co slíbili. Problémem je často i konzistence a vytrvalost. Pokud se změny neprojeví ihned, ztrácí se víra v jejich smysl.
Rolí CEO je podle něj udržovat směr, připomínat, proč se změny dělají, pomáhat řešit překážky a podporovat týmy v tom, aby se nebály dělat chyby. Když totiž chyba nastane, důležité je si z ní vzít ponaučení, ne hledat viníka.
Změna navíc vždy není pro každého. Může dojít i k tomu, že někdo firmu opustí. A to je podle Tomáše naprosto v pořádku. Změna vyžaduje jiný typ mindsetu a je spravedlivé, když se ve firmě lidé rozhodnou dál nebýt.
Interim management pomáhá firmám v období, kdy je třeba překonat stagnaci firmy a určit další směr. Tomáš v těchto rolích firmám poskytuje externí pohled, know-how z jiných firem a schopnost rychle identifikovat slabá místa. Zároveň pomáhá managementu zorientovat se ve vlastní firmě a přestat se soustředit na mikromanagement.
Zakladatelé často řeší, čemu věnovat svůj čas. Pracovní zatížení není možné nekonečně zvětšovat. Proto Tomáš radí rozdělit si čas mezi operativu, strategii a opravy procesů a být přísný v dodržování těchto bloků. Nejde o to pracovat víc, ale efektivně.
Pokud i vaše firma řeší, jak se pohnout z místa, poslechněte si celý rozhovor s Tomášem Wojcikem.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 5 měsíců