Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Nalezení vhodného dodavatele je dalším klíčovým krokem pro nastartování podnikání na Amazonu. Výrobních firem připravených produkt vyrobit dle vašich požadavků a pod vaší značkou je více než dost. V tomto příspěvku vám ukáži, jak najít toho správného dodavatele.
V předchozích dvou dílech našeho seriálu jsme se seznámili obchodním modelem prodeje produktů pod vlastní značkou (tzv. private label). Představili jsme si největší tržistě světa – Amazon, který koncem roku 2015 disponoval celosvětově 304 miliony aktivních zákaznických účtů.
Ukázali jsme si také 5 kritérií, podle kterých lze vybrat vhodný produkt pro prodej pod vlastní značkou na Amazonu. Předtím než ale začnete hledat dodavatele, musíte si ujasnit s jakou inovací vstoupíte na trh.
Na Amazonu nefunguje pouhé kopírování bestsellerů, jak si mylně někteří zájemci o tento typ podnikání myslí. Na Amazonu funguje inovace dobře zavedených produktů. Inovace vám pomůže odlišit se od konkurence a zaujmout zákazníky.
Díky inovaci zavedených produktů vytváříte zdravé konkurenční prostředí, kde v boji o zákazníka přidaná hodnota znamená více než prvoplánové snižování cen.
Nejlepším způsobem, jak inovovat produkt, je pročíst si negativní recenze u konkurenčních produktů. Na co si v nich zákazníci nejvíce stěžují? Co je na produktu rozčílilo? Navrhují nějaké řešení?
Díky recenzím na Amazonu máte k dispozici zdarma velmi detailní zákaznický průzkum trhu. Jednoduše si na papír vypište všechny nedostatky, na které si zákazníci stěžují, určete ten nejpalčivější problém a zamyslete se nad tím, jak ho vyřešit. Mnohdy pomůže např. “pouhá” změna materiálu, ze kterého je daný produkt vyroben.
Příklad z praxe: Předtím než jsem začal prodávat švihadla na Amazonu, pročetl jsem si důkladně negativní recenze u konkurenčních švihadel. Lidé si nejvíce stěžovali na jejich nízkou kvalitu. Plastová švihadla se po několika použitích rozbila. Abych se odlišil od konkurence, rozhodl jsem se, že budu prodávat švihadlo z poctivých materiálů, jako je pravá kůže a dřevo. S touto myšlenkou jsem se pustil do hledání výrobce.
V první řadě si musíme ujasnit, jaký typ dodavatele hledáme. Potřebujeme nalézt výrobní firmu, která je schopna produkt vyrobit pod vaší značkou na základě specifikace (inovace), kterou jí zadáte. Tato specifikace musí vycházet z předchozího průzkumu trhu, abyste přesně věděli, jaký produkt chcete vyrobit.
V praxi to zjednodušeně vypadá následovně: Výrobní firmy zpravidla disponují vlastním výrobním sortimentem (vyrábí např. jen švihadla), který je dobrým výchozím bodem. Jako kupující si z jejich fotogalerie na firemním webu nebo katalogu (nejčastěji v PDF formátu) vyberete produkt nejvíce odpovídající vámi stanoveným parametrům a pošlete výrobci poptávku, abyste s ním zahájili komunikaci.
Jak komunikovat s výrobcem, se dozvíte na dalších řádcích. Nejprve se ale podíváme na nástroje, které nám usnadní vyhledávání správných výrobců.
Prvním nástrojem, který můžete pro hledání dodavatele použít, je Google. Do vyhledávače zadáte název zvoleného produktu a přidáte klíčová slova „manufacturer“, „factory“ nebo „private label“.
Nevýhodou tohoto postupu je, že Google vám nabídne obrovské množství internetových stránek, z nichž 95% nebude relevantních. Přesto zde můžete narazit na drobnější a lokální výrobce přímo v USA, což vám může ušetřit formality související s importem produktu.
Více sofistikovanou metodou je využití obchodní platformy Alibaba.com. Alibaba je zdaleka nejpoužívanějším obchodním portálem, s odhadem 12,7 miliard transakcí za rok.
Jeho nespornou výhodou je, že zde cíleně vybíráte mezi výrobními a velkoochobními podniky. Portál již dávno není pouze doménou asijských výrobců. Naleznete zde výrobní firmy ze všech částí světa. Vyhledávání vhodného výrobce zde usnadňují detailní možnosti filtrování nabídek a kategorizace jednotlivých firem dle výrobních oborů.
Další platformou, kterou můžete využít, je thomasnet.com. Tento portál se zaměřuje čistě na dodavatele v USA, což při obchodování na americkém Amazonu může být výhodou. Můžete zde opět filtrovat dodavatele dle nejrůznějších parametrů a prohlížet si jejich firemní profily včetně např. produktových katalogů a certifikátů.
Nevýhodou oproti Alibabovi je právě geografické zaměření portálu, které v některých branžích neposkytuje dostatečné množství výrobců a konkurenceschopné nákupní ceny.
Prvním krokem při vyhledávání dodavatele je vytvoření seznamu potencionálních výrobců. K tomu nám stačí jednoduchá tabulka, do které si poznačíme názvy a kontaktní údaje vyhledaných firem, případně základní údaje o jejich nabídce.
V druhém kroku si sestavíme text naší poptávky.
Co by měla poptávka obsahovat:
- přesnou specifikaci poptávaného produktu
- požadavky na balení a značení na obalu produktu
- certifikace a další požadavky, které musí produkt splňovat
- odběrové množství
- kontaktní údaje
Připravenou poptávku rozešleme na vybrané výrobní firmy, nejlépe e-mailem. Zpravidla během 2 – 3 dnů obržíme první reakce na poptávku, které buď obsahují již hrubou cenovou nabídku nebo žádost o další specifikaci. Zavedenou výrobní firmu poznáte tak, že reaguje pohotově na vaše dotazy. Je si vědoma toho, že oslovíte více výrobců a ne-komunikací by mohla přijít o potenciální obchod.
V další fázi probíhá komunikace a vyjednávání detailů zakázky s cílem zajistit si finální cenovou nabídku na poptávaný produkt. Tato komunikace často probíhá prostřednictvím online chatu přes služby, jako je Skype nebo Alibaba Trade Manager. Tímto způsobem lze rychleji vykomunikovat jednotlivé detaily a urychlit tak fázi výběru dodavatele. Je samozřejmě výhodou, pokud mluvíte anglicky. Jestliže se tímto jazykem nedomluvíte, nespoléhejte jen na překladač. Najděte si někoho např. z rodiny nebo přátel, kdo rozumí anglicky a s komunikací vám pomůže.
Pro konečný výběr dodavatele si vyžádáme konkrétní cenovou nabídku alespoň od 5 – 10 firem, abychom měli, co porovnávat. Z těchto nabídek vybereme 3 nejlepší a s těmi postupujeme do dalšího kola vyjednávání.
To probíhá pouze elektronickou formou (e-mail, chat). Narozdíl od telefonického hovoru nebo osobního setkání máte dostatek prostoru na to, abyste si promysleli další krok v rámci komunikace. Nic se nestane, pokud na chatu zareagujete na otázku výrobce např. až po 10 minutách, během kterých si můžete v klidu promyslet svou odpověď.
Po dojednání všech detailů zakázky je nutné si nechat zaslat fyzické vzorky výrobků. Jedině to vám dá jasnější představu o tom, jakou kvalitu produkt ve skutečnosti má. Stačí, když si necháte zaslat 5 vzorků. Je to běžný postup, na který jsou výrobní firmy zvyklé. Většinou zaplatíte jen za dopravu. Firmy, které vás nechají zaplatit i samotné vzorky, vám pak tuto částku odečtou z ceny objednávky, pokud tedy objednáte. Za zaslání vzorků můžete zaplatit od 30 do 200 dolarů. Po přezkoumání vzorků probíhá finální fáze vyjednávání s cílem vybrat výrobce, u kterého zakázku objednáte.
Cesta k výběru vhodného dodavatele samozřejmě není přímočará. Vyžaduje trpělivost, důslednost a dodržení jednotlivých fází procesu.
Na co si dát pozor při komunikaci s výrobcem:
- Pošlete výrobci přesnou specifikaci vašeho produktu včetně plánovaných inovací.
- Neobjednávejte napoprvé více než 500 kusů. Ideální počet je 200. Takové množství vám stačí, abyste poznali, zda je to skutečně ten správný produkt pro prodej na Amazonu.
- Trvejte na kvalitě. Výrobci vám budou nabízet levnější a mnohdy méně kvalitnější řešení.
- Nechte si zaslat vzorky a zkontrolujte jejich kvalitu.
- Domluvte si s výrobcem předem podmínky platby. 30% záloha předem a 70% po zkontrolování vzorků je pro obě strany přijatelný platební model, který snižuje případná rizika, která by mohla hrozit ze strany výrobce (použití méně kvalitnějších materiálů, atd.)
Výběrem vhodného dodavatele ale nejsme u konce. V další části našeho seriálu si ukážeme proces vzniku a vývoje vlastní značky, která se stane vašim hlavním aktivem.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jan Furiš prodává na Amazonu fyzické produkty pod vlastní značkou. Žije v Rakousku, odkud s notebookem v ruce řídí na dálku svá podnikání v Německu, Velké Británii a USA. Společně s kolegy provozuje odborný blog Podnikání na Amazonu a je spoluautorem kurzu MEGABYZNYS, který učí začínající podnikatele, jak nastartovat vlastní podnikání na Amazonu v USA.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |