Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Výběr správného produktu pro prodej na Amazonu je nejdůležitějším krokem k vlastnímu podnikání na největším e-shopu světa. V tomto příspěvku vám na reálném případu ukáži, jak se vybírá produkt s potenciálem na 100 prodaných kusů denně.
V minulém díle našeho seriálu jsme se seznámili se službou FBA, která umožňuje automatizovaný prodej fyzických produktů na Amazonu. Ukázali jsme si také obchodní model Private Label (vlastní značka), který umožnuje obchodníkům prodávat na Amazonu fyzické produkty pod vlastní značkou.
Tento obchodní model tak, jak ho používám, vychází z jednoduché filozofie: „Dejte zákazníkům to, co chtějí. Je snadnější uspět na trhu, kde existuje poptávka, než vytvářet nové trhy.“
Mnoho podnikatelů a obchodníků prodává bez valného výsledku produkty, o kterých jsou přesvědčeni, že je lidé potřebují. Je ale obrovský rozdíl mezi tím, co lidé potřebují, a tím, co chtějí.
Inzerce | Chci tu být také
Bezdomovec potřebuje jídlo, oblečení a střechu nad hlavou. Když mu dáte do ruky hotové peníze, koupí si ve většině případech alkohol, protože ho chce. Stejně tak to funguje i u většiny zákazníků. Lidé nakupují na základě emocí.
Na Amazonu dokážeme přesně zjistit, co tam zákazníci nejvíce nakupují – tedy, co skutečně chtějí. Amazon disponuje tzv. seznamem bestellerů (viz. obrázek). Tam jsou seřazeny ty nejprodávanější produkty z celého Amazonu. Po levé straně naleznete seznam všech kategorií. Po jejich rozkliknutí se vám zobrazí seznam bestsellerů z té dané kategorie. V seznamech bestsellerů budeme hledat vhodný produkt pro prodej na Amazonu.
Abychom mohli naplnit vizi konceptu vlastní značky, potřebujeme najít produkt, který odpovídá těmto kritériím:
Platí pravidlo čím menší produkt, tím lepší. Malé produkty se lépe přepravují a jejich doprava vás nebude tolik stát. Dbejte na to, abyste se vešli do těchto rozměrů: 18“ x 14″ x 8″ (pozor palce).
Zde platí stejné pravidlo jako u předchozího bodu. Ideální váha produktu je do půl kila. Čím těžší produkt budete mít, tím více zaplatíte za dopravu a na poplatcích za službu FBA.
Vyvarujte se produktů, které se musí zasouvat do zásuvky nebo jsou jinak technicky složitější. Technické produkty v sobě skýtají riziko vratek. Držte se hesla, že v jednoduchosti je síla!
Abyste mohli mít svůj vlastní značkový produkt, je důležité, aby šla na něj umístit vaše značka (logo). Tento branding vám zaručí nižší konkurenci na vašem trhu.
V tomto cenovém rozpětí zákazníci příliš nepřemýšlejí nad tím, zda mají otevřít peněženku a vydat peníze (další fungující strategie a taktiky pro tvorbu cen naleznete na této stránce). Pokud byste měli produkt pod touto cenovou hranicí, hrozí zde riziko, že nebude dostatečně ziskový. Bude tam malý prostor pro vaší marži.
Listing prodejce vložíme do externí aplikace. Ta vám ukáže, kolik kusů daného produktu se denně prodává. Budete tak mít přehled o přibližné výdělečnosti trhu.
V našem případě se prodává průměrně 104 kusů kávy Kicking Horse denně. To značí velmi výdělečný trh. Lidé prostě kávu milují a kupují.
Kolik vydělává prodejce značky Kicking Horse prodejem kávy na Amazonu?
- denně se tohoto produktu prodá průměrně 104 kus
- prodejce vygeneruje denní obrat $3.118,96
- při marži $5 na kuse dosáhne denního hrubého zisku $520 / 13.000 Kč
- to dělá měsíčně 390.000 Kč v hrubém zisku
- ročně vydělá 4.680.000 Kč korun na prodeji produktu, který lidé chtějí
Takto se tedy vyhledává výdělečný produkt pro prodej na Amazonu pod vlastní značkou. Celý proces jsem musel o něco zkrátit, protože bychom přesáhli rámec tohoto článku. Základní principy jsem však zde uvedl.
Amazon je tak obrovský, že každý den skýtá nové příležitosti. Nikde také není psáno, že musíte prodávat jen jeden produkt. Představte si, že budete prodávat 5 produktů s potenciálem, jako má v našem případě káva.
V příštím díle našeho seriálu vám ukáži, jak najít vhodného výrobce, který vyrobí vámi vybraný produkt pod vaší značkou.
Do té doby proveďte průzkum v seznamech bestsellerů a pokuste se na základě 5 kritérií nalézt tři produkty, které zákazníci na Amazonu milují.
TIP: Pro hledání produktů doporučuji kategorii Sport & Outdoors. Naleznete v ní mnoho pomůcek pro sport a fitness. Lidé fitness milují. Stačí se podívat na Facebook, kolik fotogalerií nebo motivačních citátů z této oblasti naleznete. Každý chce vypadat dobře a zdravě.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jan Furiš prodává na Amazonu fyzické produkty pod vlastní značkou. Žije v Rakousku, odkud s notebookem v ruce řídí na dálku svá podnikání v Německu, Velké Británii a USA. Společně s kolegy provozuje odborný blog Podnikání na Amazonu a je spoluautorem kurzu MEGABYZNYS, který učí začínající podnikatele, jak nastartovat vlastní podnikání na Amazonu v USA.
Předevčírem
Před 4 dny
Před 1 týdnem