Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Výběr správného produktu pro prodej na Amazonu je nejdůležitějším krokem k vlastnímu podnikání na největším e-shopu světa. V tomto příspěvku vám na reálném případu ukáži, jak se vybírá produkt s potenciálem na 100 prodaných kusů denně.
V minulém díle našeho seriálu jsme se seznámili se službou FBA, která umožňuje automatizovaný prodej fyzických produktů na Amazonu. Ukázali jsme si také obchodní model Private Label (vlastní značka), který umožnuje obchodníkům prodávat na Amazonu fyzické produkty pod vlastní značkou.
Tento obchodní model tak, jak ho používám, vychází z jednoduché filozofie: „Dejte zákazníkům to, co chtějí. Je snadnější uspět na trhu, kde existuje poptávka, než vytvářet nové trhy.“
Mnoho podnikatelů a obchodníků prodává bez valného výsledku produkty, o kterých jsou přesvědčeni, že je lidé potřebují. Je ale obrovský rozdíl mezi tím, co lidé potřebují, a tím, co chtějí.
Inzerce | Chci tu být také
Bezdomovec potřebuje jídlo, oblečení a střechu nad hlavou. Když mu dáte do ruky hotové peníze, koupí si ve většině případech alkohol, protože ho chce. Stejně tak to funguje i u většiny zákazníků. Lidé nakupují na základě emocí.
Na Amazonu dokážeme přesně zjistit, co tam zákazníci nejvíce nakupují – tedy, co skutečně chtějí. Amazon disponuje tzv. seznamem bestellerů (viz. obrázek). Tam jsou seřazeny ty nejprodávanější produkty z celého Amazonu. Po levé straně naleznete seznam všech kategorií. Po jejich rozkliknutí se vám zobrazí seznam bestsellerů z té dané kategorie. V seznamech bestsellerů budeme hledat vhodný produkt pro prodej na Amazonu.
Abychom mohli naplnit vizi konceptu vlastní značky, potřebujeme najít produkt, který odpovídá těmto kritériím:
Platí pravidlo čím menší produkt, tím lepší. Malé produkty se lépe přepravují a jejich doprava vás nebude tolik stát. Dbejte na to, abyste se vešli do těchto rozměrů: 18“ x 14″ x 8″ (pozor palce).
Zde platí stejné pravidlo jako u předchozího bodu. Ideální váha produktu je do půl kila. Čím těžší produkt budete mít, tím více zaplatíte za dopravu a na poplatcích za službu FBA.
Vyvarujte se produktů, které se musí zasouvat do zásuvky nebo jsou jinak technicky složitější. Technické produkty v sobě skýtají riziko vratek. Držte se hesla, že v jednoduchosti je síla!
Abyste mohli mít svůj vlastní značkový produkt, je důležité, aby šla na něj umístit vaše značka (logo). Tento branding vám zaručí nižší konkurenci na vašem trhu.
V tomto cenovém rozpětí zákazníci příliš nepřemýšlejí nad tím, zda mají otevřít peněženku a vydat peníze (další fungující strategie a taktiky pro tvorbu cen naleznete na této stránce). Pokud byste měli produkt pod touto cenovou hranicí, hrozí zde riziko, že nebude dostatečně ziskový. Bude tam malý prostor pro vaší marži.
Listing prodejce vložíme do externí aplikace. Ta vám ukáže, kolik kusů daného produktu se denně prodává. Budete tak mít přehled o přibližné výdělečnosti trhu.
V našem případě se prodává průměrně 104 kusů kávy Kicking Horse denně. To značí velmi výdělečný trh. Lidé prostě kávu milují a kupují.
Kolik vydělává prodejce značky Kicking Horse prodejem kávy na Amazonu?
- denně se tohoto produktu prodá průměrně 104 kus
- prodejce vygeneruje denní obrat $3.118,96
- při marži $5 na kuse dosáhne denního hrubého zisku $520 / 13.000 Kč
- to dělá měsíčně 390.000 Kč v hrubém zisku
- ročně vydělá 4.680.000 Kč korun na prodeji produktu, který lidé chtějí
Takto se tedy vyhledává výdělečný produkt pro prodej na Amazonu pod vlastní značkou. Celý proces jsem musel o něco zkrátit, protože bychom přesáhli rámec tohoto článku. Základní principy jsem však zde uvedl.
Amazon je tak obrovský, že každý den skýtá nové příležitosti. Nikde také není psáno, že musíte prodávat jen jeden produkt. Představte si, že budete prodávat 5 produktů s potenciálem, jako má v našem případě káva.
V příštím díle našeho seriálu vám ukáži, jak najít vhodného výrobce, který vyrobí vámi vybraný produkt pod vaší značkou.
Do té doby proveďte průzkum v seznamech bestsellerů a pokuste se na základě 5 kritérií nalézt tři produkty, které zákazníci na Amazonu milují.
TIP: Pro hledání produktů doporučuji kategorii Sport & Outdoors. Naleznete v ní mnoho pomůcek pro sport a fitness. Lidé fitness milují. Stačí se podívat na Facebook, kolik fotogalerií nebo motivačních citátů z této oblasti naleznete. Každý chce vypadat dobře a zdravě.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jan Furiš prodává na Amazonu fyzické produkty pod vlastní značkou. Žije v Rakousku, odkud s notebookem v ruce řídí na dálku svá podnikání v Německu, Velké Británii a USA. Společně s kolegy provozuje odborný blog Podnikání na Amazonu a je spoluautorem kurzu MEGABYZNYS, který učí začínající podnikatele, jak nastartovat vlastní podnikání na Amazonu v USA.
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |