Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
„Byli jsme 3 dny od krachu. Dneska reagujeme rychleji,“ říká v tomto rozhovoru Martin Pěnička, zakladatel e-shopu TisknuLevne.cz s ročním obratem kolem 125 milionů korun.
Obrat ale není jediné číslo, o které se Martin v rozhovoru podělil. Možná vás překvapí třeba to, že roční zisk e-shopu činí 2 až 3 miliony korun a že 85 % zákazníků nakoupí do půlroku znovu. Konverzní poměr webu činí 4 %.
Proč má ale firma tak malý zisk a jak s ním zvládá procházet krizemi? Třeba ta nedávná hospodářská je málem položila. Pouhé 3 dny do krachu naučily Martina lépe plánovat, přičemž současně dodává, že je potřeba i investovat: „Není žádného růstu bez plánu nebo bez změny. Pokud člověk nic neudělá, skončí ten další rok stejně nebo hůř.“
Martin sám sebe nepovažuje za podnikatele. Otázku, co ho baví na prodeji tonerů do tiskáren, mi s nadsázkou zakázal položit. „Já firmu neberu jako podnikání, ale jako rozvoj lidí v ní. Toho, jak to v ní funguje. Většina našich zaměstnanců začínala ve skladu. Rozvíjím lidi, a to, že u toho prodáváme zrovna náplně, je náhoda,“ dodává a společně s diváky Mladého podnikatele se dělí o svoje největší podnikatelské zkušenosti.
Inzerce | Chci tu být také
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 měsíce
Před 4 měsíce