Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Setkávání s fanoušky Mladého podnikatele mě moc baví. Vždy totiž narazím na šikovné lidi se zajímavými příběhy. Ten svůj mi vyprávěla i Michaela Bugrisová, která procestovala jihovýchodní Asii za 300 Kč na den a ještě k tomu rozjela vlastní travel blog BackPackLady. Přečtěte si její příběh i vy.
Míšo, není už dneska travel blogerů hodně?
Ano, je nás hodně. Dá se říci, že skoro každý, kdo v dnešní době cestuje, píše travel blog.
V čem si myslíš, že jsi jiná, než ostatní?
To je hodně těžká otázka, protože odlišit se je cílem snad každého blogera. Osobně si myslím, že jsem velmi nadšená pro věc. Cestuji intenzivně zhruba od roku 2008 a pořád mě to nepřestává bavit.
Můj blog je, dalo by se říci, reportážní. Ke každému psanému textu sedí i tématická fotografie. Píšu s notnou dávkou humoru a nadhledu, často si ze sebe dělám legraci. Při focení se hodně zaměřuji na detail, takže většinou fotím momenty, lidi nebo předměty a objekty, které mohou jinému oku uniknout. Jeden kamarád mi řekl, že mou fotografii vždy pozná.
Inzerce | Chci tu být také
Během svých cest se také snažím ukazovat zákulisí, tedy místa, kde spím, co jím a kolik jsem za to všechno zaplatila. To moc blogerů nedělá. A v neposlední řadě hodně cestuji po České republice na ne příliš známá místa; za jídlem i tradicemi.
Proč jsi zvolila zrovna tuhle strategii? Vidíš, že něco takového u nás chybí?
Neberu to jako strategii, prostě cestuji tak, jak mě to baví. Cestování po České republice do méně známých míst či dokonce za tradicemi se žádný z travel blogerů intenzivně nevěnuje, nebo o takovém alespoň nevím. Všechny mé cesty vedou také za jídlem. V letošním roce plánuji vytvořit seznam míst, která navštívím obohacené o tipy na jídlo, ať už regionální, chuťově, cenově či jinak zajímavé.
Zaujalo mě, že tě najdu na Facebooku a na Instagramu, ale na vlastním webu pracuješ teprve po několika měsících, co to děláš. Proč až tak pozdě?
Za to si sypu popel na hlavu. Webové stránky jsem chtěla mít hotové už v minulém roce, ale protože jsem docela perfekcionista, tak jsem si nevěděla rady s tím, jak do nich všechny ty své nápady a myšlenky usměrním.
Nyní si uvědomuji, že je nejdůležitější začít a pak stránky mohu postupně rozvíjet. Jsem přesvědčená, že mám za sebou bohaté, zajímavé a také nevšední cestovatelské zkušenosti. Na Facebooku jsou zpětně špatně dohledatelné a navíc nedají čtenáři ucelený pohled na věc. Proto cítím, že webové stránky potřebuji. Chci prostřednictvím nich sdílet kvalitní a praktické informace.
Takže pro tebe je dnes – v době sociálních sítí – vlastní web důležitý…
Dříve jsem to tak necítila, ale teď to vidím jinak, a to právě z důvodu, který jsem řekla. Lidé se mě často ptají na ty samé informace. Takto je mohu rozpracovat do textu, který bude lehce dohledatelný a navíc je mohu obohatit i něčím navíc.
Pracuješ s fotkami, videem i textem. Jaký formát tě baví nejvíc a proč?
Baví mě vše, ale ze všeho nejvíce asi psaní. Líbí se mi hraní se slovy a humor, který do textu mohu vložit. Videa dělám spontánně, takže jim ten humor z textu občas může chybět. Při psaní mám čas si vše dobře promyslet. Videa zatím neumím stříhat, což samo o sobě není na škodu, protože jsou autentická. V Asii jsem si pustila kameru a vyrazila do ulic. Nikdy jsem pořádně nevěděla, co se stane, a o to to bylo zajímavější. Fanouškům jsem pak naservírovala vše bez jediného střihu.
A který z těch formátů ti nejlépe funguje z hlediska zájmu tvých fanoušků?
Mám pozitivní ohlasy na všechno – texty, fotografie i videa. Mnoho z nich si ale pamatuje právě ta autentická videa, kterým se moc nevěnuju. (smích) A to se chystám změnit.
Jak to všechno zpeněžuješ?
Můj blog mi přímo peníze negeneruje. Spíše slouží jako nástroj pro navázání externí spolupráce. Když bych to měla konkretizovat, tak jsem díky němu začala psát např. pro magazín Českých drah ČD pro vás. A další možnosti spolupráce se neustále nabízejí.
Vidíš do budoucna nějaké zdroje příjmů?
Chtěla bych se více věnovat přednášení na veřejnosti. V polovině března např. vystoupím podruhé v řadě na největším cestovatelském festivalu v Česku s názvem Kolem světa. Ráda bych se i nadále zaměřovala na psaní cestovatelských článků a plánuji napsat knihu. Navíc mě hodně baví práce rukama, jako je např. vaření, malování či jiná kreativní tvorba. Takže do budoucna nemohu vyloučit vlastní byznys.
Ty jsi předtím měla dobře placené zaměstnání. Proč jsi ho opustila?
Protože jsem měla velké sny a potřebu vybočit ze zajetých kolejí. Odjela jsem na půl roku cestovat do jihovýchodní Asie pouze s malým batohem na zádech, kde jsem se naučila žít hodně skromně. Ale hlavně jsem tam zažila nekonečnou svobodu, kterou si snažím stále držet.
Dnes se věnuješ naplno blogu BackPackLady, která ti zatím moc nevydělává. Jak se živíš?
Dalo by se říci, že „na volné noze“ jsem teprve od začátku letošního roku a teprve se rozkoukávám. Živím se prací s textem. Blogu BackPackLady jsem se věnovala naplno vždy, ale brala jsem to spíše jako koníček. Teď se na blog dívám trošku jiným pohledem. Tři roky jsem mu věnovala úsilí a teď bych chtěla, aby mi alespoň něco málo z toho vrátil.
Do toho zvládáš hodně cestovat. Kolik máš ročně výletů?
Cestování je můj koníček, který můj život naplňuje štěstím a díky němu mohu také tvořit obsah na mém blogu.
A kolik mám ročně výletů? To by mě také zajímalo! Já už jsem to dávno přestala počítat. Ale pro představu to zkusím. V roce 2015 jsem navštívila 14 zahraničních destinací a do toho jsem absolvovala nesčetně moc výletů po České republice. Koncem roku 2015 jsem opustila zaměstnání v korporátu a hned na to v lednu odletěla na půl roku do jihovýchodní Asie, kde jsem velmi intenzivně procestovala 8 zemí, ale zároveň se naučila cestovat pomalu a mnohdy i žít jako místní.
Jak tohle financuješ?
Já jsem během studií aktivně brigádničila a na všechny cesty si vydělala sama (cestuji od roku 2008). Po škole jsem si v zaměstnání sáhla na holku z malého města na slušné peníze, a tak jsem mohla svůj koníček financovat dál.
Zjistila jsem, že pokud budu do zahraničí jezdit několikrát ročně, musím uvažovat jinak. Přestala jsem využívat služeb cestovních kanceláří a naopak začala jezdit na divoko. Jako první jsem jezdívala na jednodenní víkendové výlety do zahraničí autobusem. Poté jsem už plánovala sama, kupovala letenky do méně známých destinací nebo naopak jsem ve známých destinacích navštívila ne tolik turisticky profláknutá místa, která byla levnější. Líbilo se mi, že tu zemi zažiju jinak.
Jela jsem také s úplně cizími lidmi z cestovatelské seznamky na lowcost cestu na Balkán, kde jsme spali pod širákem. A tak to šlo dál až k jihovýchodní Asii, kterou jsem projela s 300 Kč na den.
Naučila jsem se tedy cestovat s málem, a přitom jsem zažívala hodně. Přišlo mi důležitější potkávat lidi žijící v odlišné kultuře a užívat si přítomný okamžik, než běhat po turistických atrakcích.
Takže abych odpověděla, finance jsem měla díky zaměstnání, ale za ty samé peníze, co si jiný užije jednu či dvě parádní dovolené ročně, jsem projela někdy i desítku zemí. A samozřejmě jsem v každodením životě neutrácela za nesmysly a téměř veškeré svoje peníze investovala do svého hobby.
Co ti nejvíce vadilo na předchozím zaměstnání?
Že musím sedět každý den v kanceláří, přitom mi tam venku utíkal život.
Kdy tě podle tebe BackPackLady uživí?
To si netroufám odhadnout, jestli to tak vůbec někdy bude. Mým cílem je ale žít život tak, abych si nemusela odpírat a dělala, co mě opravdu baví a naplňuje.
Chcete taky zajít na kafe?
Každý týden chodím na kafe s několika fanoušky Mladého podnikatele. Chci poznat osobně i vás a poslechnout si váš příběh. Třeba ho předáme ostatním podobně jako s Míšou. Napište mi.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |