Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Zpětné odkazy jsou stále důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače a získat zmínky z kvalitních webů není jednoduchá práce. Jedna ze starších metod, která ale díky úpravám algoritmů dnes znovu slaví úspěchy, je takzvaný broken linkbuilding. V tomto článku vám na jednom konkrétním příkladu ukážu, jak můžete díky této metodě získat hodnotné zpětné odkazy.
Broken link je anglické označení pro nefunkční odkaz. Naším úkolem při této metodě bude najít stránky, které odkazují na neexistující stránky, jejich majitele následně kontaktovat a nabídnout jim vhodnou alternativu za nefunkční odkaz, například naše stránky. Vlastně budeme pomáhat majitelům stránek a přitom získávat zpětné odkazy. Při procesu lze použít mnoho nástrojů a já některé z nich zkusím vyjmenovat na konci příspěvku. Postup lze vylepšovat a zrychlovat, často díky využití několika nástrojů najednou. Kdo mě ale zná, ví, že jsem zastáncem jednoduchých řešení, a proto i v následující ukázce budu používat pouze minimum nástrojů, vyhledávače Google, Seznam a placenou verzi MajesticSEO. Místo placené verze lze použít i jiné alternativní nástroje, které zmíním později.
1. Najdeme stránky, které odkazují na nefunkční odkaz
Jeden ze způsobů, jak najít nefunkční odkazy, je vložit do vyhledávače nějaké obecné klíčové slovo z vašeho oboru. Vhodnější jsou slova, která nejsou komerční, ale spíše informačního charakteru. Představte si, že máte web o Řecku. Jestliže tedy zadáte do vyhledávače „Řecko apartmány“, nebudete pravděpodobně slavit s touto metodou velký úspěch. Pakliže ale zvolíte například obecné slovo „Řecko“ (nebo název nějaké destinace, pro které vyhledávač zobrazuje většinou informační nekomerční weby) můžete objevit zajímavé stránky s nefunkčními odkazy, na kterých je reálná šance, že získáte zpětný odkaz. A právě „řecko“ zkusíme zadat do vyhledávačů Google a Seznam. Ve výsledcích budeme hledat weby, které:
Inzerce | Chci tu být také
Ukázka výsledků vyhledávání z Google pro spojení „řecko“
Z výše uvedených výsledků naše kritéria splňuje například web recko.orbion.cz. Ten si vložíme do nástroje MajesticSEO. Necháme ho vyhledávat na celé doméně třetího řádu (nebo případně i druhého řádu, pokud by šlo o jinou doménu) a zvolíme Fresh Index (History Index je méně aktualizovaný a drtivá většina všech důležitých stránek jsou ve Fresh Indexu).
Nastavení vyhledávání v nástroji MajesticSEO
Na výsledné stránce se podíváme do sekce Pages, kde nástroj zobrazuje všechny jím indexované podstránky webu. Kromě několika údajů vidíme „Crawl Result“. Jde o informaci, zda robot MajesticSEO dokázal správně stáhnout stránku. Podstránky jsou defaultně seřazeny podle počtu odkazujících domén (Referring domains), což je řazení, které potřebujeme. Budeme se totiž zabývat pouze těmi podstránkami, na které odkazuje nejvíce různých stránek. Při metodě broken linkbuildingu se snažíme najít u Crawl Result informaci „HTTP 404 Not Found” nebo v URL spojení “404”, které by indikovalo, že robot sice navštívil stránku, ale ta byla přesměrována na chybovou stránku s kódem 404. Buď můžeme hledat rovnou v prohlížeči, nebo si lze data exportovat do tabulky.
Jak vidíme na níže uvedeném obrázku, prvních několik podstránek webu recko.orbion.cz s nejvíce odkazujícími doménami vykazují právě chybu 404:
Výsledek výpisu podstránek webu recko.orbion.cz z nástroje MajesticSEO se 404 chybami
Z obrázku je vidět, že například na neexistující podstránku http://recko.orbion.cz/kreta odkazuje 48 odkazů a 17 různých domén. To je 17 příležitostí, kdy lze získat zpětný odkaz.
V dalším kroku stačí do nástroje MajesticSEO vložit adresu podstránky, která vrací 404 kód, a zobrazit záložku Backlinks. Pokud je odkazů hodně, můžeme si je nechat vyexportovat tlačítkem „Download data“ pod výpisem odkazů a následně odkazy seřadit pomocí Bulk Backlink Checker, kde nastavíme „Sort results by referring domains“. Ty odkazy s alespoň nějakými odkazujícími doménami pak můžeme projít a podívat se, zda by stálo za to získat z dané stránky odkazy.
Toto je jeden ze způsobů, jak pomocí jednoho nástroje najít odkazy, které vedou na neexistující stránky. Možná ale vymyslíte i nějaký lepší, který bude ve vašem oboru lépe fungovat, a to díky znalosti vaší konkurence.
První část broken linkbuildingu již máme za sebou. Našli jsme stránky, které obsahují odkaz vedoucí na neexistující stránku, ze které bychom chtěli získat zpětný odkaz na náš web. Nyní odložíme technické dovednosti a zkusíme oslovit majitele stránek. Výhodou je, že komunikaci s ním začínáme tím, že nabízíme pomoc a snažíme se vylepšit jeho web. Vyjednávání tak máme poměrně snadné. Po upozornění na nefungující odkaz navrhneme náhradu za tento odkaz, kterou může být i náš web. Email, který rozešleme, může vypadat například takto:
Dobrý den Zdeňku,
znám vaše stránky vasweb.cz, které mi pomohly při přípravě na letošní dovolenou v Řecku.
Použil jsem vaše tipy na výlety (http://www.vasweb.cz/tipy-na-vylety/) a absolvoval tak s rodinou několik pěkných dní aktivního odpočinku. Za což moc děkuji.
Při procházení webu jsem ale náhodou narazil na podstránku http://www.vasweb.cz/konkretni-podstranka/, kde odkazujete na neexistující stránky. Jde o tyto odkazy:
Odkaz 1
Odkaz 2
Protože mám Řecko také v oblibě, před několika lety jsem založil svůj web a nedávno na něm publikoval článek na stejné téma: http://www.mujweb.cz/muj-clanek/.
Pokud se vám můj článek líbí, byl bych moc rád, kdybyste jím nahradil nefunkční odkazy na svých stránkách. Myslím, že by to vaši návštěvníci ocenili. Pokud nechcete, nic se neděje. I nadále budu odebírat vaše příspěvky do své RSS čtečky. :-)
Děkuji moc za odpověď
Moje Jméno
Emailovou šablonu vždy upravte tak, abyste v ní mluvili pravdu. Můžete si vytvořit několik variant, například pro stránky, které znáte. A dále pak pro oslovení webů, které vidíte poprvé. Případně varianty s vykáním a tykáním. Sami uvidíte, na co lidé budou reagovat a na co ne. Pokud se taktika broken linkbuildingu stane vaším denním chlebem, můžete vyzkoušet nástroj Yeasware pro Gmail, který dokáže měřit úspěšnost různých verzí vašich emailů a vyhodnotit, na jakou z nich dostáváte nejvíce odpovědí.
Jestliže vhodný obsah jako náhradu za stávající nefunkční odkazy zatím na webu nemáte, musíte ho nejdřív vytvořit a až potom oslovit majitele s prosbou o vložení odkazu. Pro zjištění obsahu již neexistující stránky můžete použít internetový archiv WaybackMachine.
A to je celé. Pokud zvládnete tyto dva kroky, tedy nalezení vhodných webů a nastavení správné komunikace s majitelem webu, můžete začít získávat nové odkazy na svůj web.
Pokud nemáte k dispozici placenou verzi MajesticSEO nebo vám jednoduše nevyhovuje, můžete zkusit pro metodu broken linkbuildingu používat jeden z následujících nástrojů. Všechny vám mohou pomoct při vaší práci. Pokud máte nějaké další, které používáte, nechte mi komentář pod článkem.
Jestliže vás dnešní článek zaujal a chcete objevit více způsobů, jak získat zpětné odkazy, podívejte se na náš SEO online trénink SEOŠkola.cz, do kterého se můžete přihlásit zdarma na našich stránkách.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Josef Řezníček vede marketingovou agenturu Včeliště.cz specializovanou na obsahový a inbound marketing. Pomáhá firmám a webovým projektům získávat zákazníky a návštěvníky pomocí obsahu. Kromě toho vede online trénink optimalizace pro vyhledávače na SEOŠkola.cz, kam se můžete zapsat i vy, a to zdarma.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |