Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Náš magazín se zaměřuje zejména na internetové podnikatele, a proto je pro nás toto slovo velmi důležité a často jej používáme. Jak se píše správně?
S podobnými slovy je to těžké. Lidé si rádi usnadňují práci a píšou je bez rozmyslu špatně. Správným tvarem je totiž „e-shop“, nikoliv bez spojovníku. Tvar „eshop“ je zcela nesprávný.
Důvod je prostý – slovo „e-shop“ je převzaté z angličtiny, kde vzniklo spojením slova „shop“ (obchod) a zkratky „e“, která značí něco elektronického. Jelikož čeština toto slovo převzala, píše se správně v původním tvaru se spojovníkem.
Pro marketéry je to trochu oříšek. Při pohledu do nástrojů, které nám ukazují, jaká slova uživatelé vyhledávačů nejčastěji vyhledávají, vidíme jasný trend – píšou to většinou bez spojovníku. To dokazují i různá diskuzní fóra, komentáře pod články, sociální sítě, ale třeba i statistiky interního vyhledávání na webu.
Inzerce | Chci tu být také
Slovo e-shop je stejně jako řada podobných slov psáno převážně nesprávně. Dovolím si tvrdit, že jej drtivá většina lidí píše bez spojovníku. Proč? Je to jednodušší, rychlejší… a možná je to svým způsobem i trochu jedno.
Zda je to jedno i vyhledávačům a zda mají marketéři rovněž používat tvar bez spojovníku, jsem se zeptal SEO specialisty Pavla Ungra: „Vyhledávače poznají, že jde o totožnou věc, nicméně výsledky vyhledávání obou variant se ve vyhledávání liší. Obecně doporučuji používat jazykově správný tvar, ačkoliv v případě hodnocení může vyhledávač sáhnout po tom, který používá tvar shodný s tím, který vyhledává uživatel. Jeho přepsáním do nesprávného tvaru si ale příliš nepomůžete – zaměřte se spíše na autoritativnost vašeho webu, sílu brandu, tonalitu apod.“
Co se URL adres týče, nabízí se otázka, jaký je rozdíl mezi adresou domena.tld/jak-psat-eshop a domena.tld/jak-psat-e-shop. Ve skutečnosti žádný.
Osobně všem doporučuji používat správný tvar se spojovníkem. Minimálně proto, že budete vypadat informovaněji a nebudete se na svém webu dopouštět vědomých jazykových chyb.
Podobně jako v případě e-shopu se spojovník píše i u dalších slov. Zmínit můžeme například často používané e-mail,e-book, e-commerce apod.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny