Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Popisek produktu v e-shopu: Pár písmenek, která však dokážou divy. Pokud se to s nimi umí. Jakým chybám se při tvorbě popisků vyhnout? Co nakupující vyvádí z míry, a co jim naopak přináší užitek?
Hodit do košíku, či nehodit? Nákupní rozhodování ovlivňuje řada faktorů jako formátování textu, obrázky, počet recenzí atd. Určitě nemluvím pouze z vlastní zkušenosti, když vám řeknu, že i popisek produktu dokáže potencionálního zákazníka nadchnout, nebo ho v horším případě odradit.
Proto jsem dal do kupy 5 chyb, které podle mě dokážou návštěvníky otrávit:
Skoro každý prodejce má tendenci vypsat snad všechny vlastnosti produktu, které produkt má, nebo dokonce ani nemá.
Inzerce | Chci tu být také
Ale víte co?
Většina nakupujících se nechce prodírat všemi funkcemi, specifikacemi a vlastnostmi. Lidi chtějí znát účel a hlavně benefity. Konkrétní informace o výkonu, počtu přihrádek a spotřebě je zajímají až v poslední řadě.
Porovnejte popisky dvou stejných produktů:
První – bez pocitu. Druhý – představuju si, jak si po grilovačce sednu a dám si pivo, protože díky super povrchové úpravě nemusím drhnout rošt. Paráda, sem s ním.
Konkrétní přínos vysvětluje, proč je produkt pro zákazníka užitečný. Obvykle zvyšuje potěšení, nebo zbavuje bolesti. A to je přesně to, co zákazníci chtějí.
Inovativní, světová třída, jednička, lídr trhu apod. jsou už tak frekventovaná slova, že ztratila svůj význam. Stejně si do popisků produktu v e-shopech nacházejí cestu až příliš často.
Vás by podobný popisek nalákal k akci?
Pokud jste to dočetli do konce, gratuluju. Já to nedokázal.
Je mi jasné, že křeslo je skutečně unikátní (i svou cenou), ale popisek jedinečnost degraduje. Přitom by stačilo vypíchnout jenom podstatné informace.
Přídavná jména nám pomáhají vysvětlit, jak produkt vypadá, co dělá a jaké má pro nás výhody. V zásadě jsou přínosná. Pokud je jimi popisek produktu přeplácaný, čtenáři se začne motat hlava, protože se obsah stává nečitelným:
Problém s mnoha adjektivy je v tom, že čtenáře zpomalují a matou ho.
Zjednodušení je mnohem stravitelnější:
Přídavná jména jsou jako slivovice: Pokud to s nimi přeženete, jsou texty nezřetelné a nepochopitelné. Jestliže je dávkujete s mírou, vychutnáte si je.
Před několika dny jsem rychle potřeboval splašit horkovzdušnou pistoli. Začal jsem pátrat v e-shopech s nadějí, že vyberu levný a kvalitní produkt. Prošel jsem několik online obchodů. Nakonec jsem si nevybral, raději sedl na kolo a zajel do železářství. Proč?
Protože jsem musel přežvýkávat popisky podobného ražení:
Popisek sice obsahuje všechny potřebné parametry, ale není to nuda, když úplně stejný zkopírovaný text z produktového listu výrobku najdete v dalších dvaceti e-shopech? Kde jsou emoce? Nebo mini příběh?
Nezdá se vám tenhle mnohem lepší?
Když čte potencionální zákazník příběh, zapomíná, že nakupuje. Obsah popisku byť s kraťoučkým a přesvědčivým příběhem pomůže člověku představit si, jak produkt používá. A to už je jenom malý krok k provedení nákupu.
Mnoho e-shopů zní přesně tak, jaké jsou: Jako stroj bez duše. Nesnaží se zákazníka zapojit, neprodávají hodnotu svého zboží. Prostě nabízejí zubní pastu, židli, rádio.
Jenže nikoho nebaví komunikovat s automatem. Tak proč publikovat texty, které vypadají takhle?
Aby se e-shop „napojil“ na čtenáře, musí přidat osobitost, tón, emoce:
E-shopy často vidí své zákazníky jenom jako chodící peněženky. Zkopírují texty od výrobce a hotovo. Přitom jsou popisky velkou příležitostí, jak se odlišit – být člověkem, mít osobnost, potěšit potencionální nakupující.
Pamatujte, pro koho popisky píšete. Vyměňte monolog za dialog, poraďte a buďte užiteční.
Pokračujte ve čtení: Jak psát popisky kategorií na vašem e-shopu?
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Václav bydlí schovaný na dědině, kde má absolutní klid na psaní textů pro klienty i svůj blog. Když ho přestane bavit dřepění za počítačem, rozběhne se do kraje. Nejlepší copywriterské nápady se totiž rodí na čerstvém vzduchu.
Předevčírem
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 2 týdny