Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Už v prvním roce své existence slavil úspěch. Když Oliver Dlouhý se svým projektem Skypicker obsadil žebříček 10 nejlepších webů pro cestování podle blogera deníku The New York Times Setha Kugela a dostal se na stránky několika světových i tuzemských zpravodajských serverů, začali mnozí diskutovat o tom, kam až to tento moderní vyhledávač letenek dotáhne. Před pár dny zažil obrovský úspěch, získal novou investici a otevřel si tak dveře k nové, lepší budoucnosti.
Projekt svým uživatelům pomáhá kombinovat lety aerolinek a hledá tak nejvýhodnější letecká spojení. Řeší vlastně problém, který pocítil sám Oliver, nadšený cestovatel a zakladatel Skypickeru. Na konci června se o svém vyhledávači rozpovídal v našem rozhovoru, kde mimo jiné nastínil své plány a ambice: „Do budoucna určitě počítáme s přesunem. Ještě tento rok bych polovinu firmy rád přesunul do Londýna, kde máme lepší přístup k obchodním záležitostem a samozřejmě i více investičních peněz.“
Do Londýna se sice zatím nepřesunul, ale k investici se přeci jen dostal. Řádově desítky milionů korun do Skypickeru vložila společnost Touzimsky Airlines ze skupiny Touzimsky Kapital. Oliver se tak stal jedním z mála Čechů, který se svým online projektem zaujal investory a získal potřebný kapitál pro další rozvoj a vstup na mezinárodní trh, kterému sám přičítá největší investiční sílu: „Je to trh o velikosti více než 100 miliard € ročně. V případě úspěchu bude návratnost obrovská. Kdybych měl najít nějaké přirovnání této investice, pak je to poměrně levný lístek do loterie o pořádný ranec peněz.“
Oliver nám sice odmítl sdělit, jak s investicí naloží a jaké má se Skypickerem plány, ale zato nás detailně seznámil s průběhem jednání s investory, které bývá mnohdy velmi komplikované: „U nás to bylo poměrně rychlé. Proběhla iniciační schůzka s investory, kde jsme představili svůj záměr, ukázali pár slajdů s čísly a odpověděli na otázky investorů. Nastínili jsme představu o podmínkách transakce a domluvili se, že zašleme dodatečné podklady. Investorům se záměr líbil a s podmínkami souhlasili. Následně jsme podepsali term sheet, což je taková již do jisté míry závazná dohoda o podobě budoucího dealu. Term sheet de facto říká, že pokud investoři nenajdou v investované firmě žádného kostlivce ve skříni, měli by deal dokončit.“
Inzerce | Chci tu být také
Podmínky takového term sheetu nejsou sice právně vymahatelné, ale jsou „morálně závazné“. Oliver se se svým týmem rozhodl jednat exkluzivně pouze s jedním investorem, což není vždy pravidlem. „Bylo to trochu bolestivé – měli jsme rozehrány další 4 investiční partie a další term sheet mi přistál v mailu jen několik hodin poté, co jsme podepsali ten první,“ vzpomíná 25letý podnikatel z Jindřichova Hradce a pomalu se dostává k tzv. due diligence: „To je prozkoumání celé firmy od sklepa až po půdu a hledání zmíněných kostlivců. Následně přišli na řadu právníci, kteří sepsali smlouvy, a my mohli všechno podepsat. Celé to trvalo asi 2 měsíce.“
Když jsem se Olivera zeptal, jak uspět při vyjednávání s investorem, odpověděl mi jednoznačně: „Tvůj byznys musí dávat smysl. Skypicker vznikl někdy v létě 2011 a od té doby se mu věnuji naplno. Měli jsme dobře zpracovaný byznys plán a získání investice nás příliš nepřekvapilo. Vždy je ale důležité, aby to, co děláš, dávalo smysl tobě i investorovi a aby sis to před ním dokázal obhájit. Pak můžeš uspět.“
Nový investor získal funkci finančního ředitele a má tak kontrolu nad veškerými finančními otázkami. Oliver je dnes majitelem 32 % Skypickeru a v rukou drží manažerské kormidlo. Jak společně se svým kolegou a společníkem Jóžem Képesim říká: „Neděláme to pro peníze, ale pro mrtě peněz! Na soukromé účely půjdou peníze, které vyděláme. Vše, co nám investor dal, vložíme do projektu.“
Oliverovi a jeho týmu držíme palce a gratulujeme k velkému úspěchu!
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Před 2 týdny