Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Cestování je snem snad každého člověka. Bohužel může vyjít na pěkné peníze. Oliver Dlouhý je protřelý cestovatel, který se snaží nacházet způsoby, jak cestovat po celém světě s minimem vynaložených peněz, a nebrání se žádným radostem života. I proto založil zajímavý portál Skypicker.com, s nímž se rozhodl dobýt svět online cestování.
Oliver Dlouhý je 25letý jindřichohradecký podnikatel, kterému se se svým start-upem povedlo za rok existence obsadit žebříček 10 nejlepších webů pro cestování blogera deníku The New York Times Setha Kugela a zaujmout několik světových i tuzemských plátků, jako je například francouzský Le Figaro či české TyInternety.
Jedná se o vyhledávač letenek. „Cílem projektu je uživatelům nabídnout takové kombinace aerolinek, které pro ně budou finančně nejvýhodnější tím, že najdou nejlevnější možné spojení do destinace, již si uživatel zvolí,“ popisuje Oliver svůj projekt, který v dubnu jako vůbec první vyhledávač nabídl let do vesmíru.
Do budoucna by Skypicker.com chtěl obsadit veškerou světovou dopravu včetně letadel, vlaků, autobusů a lodí, a nabídnout tím možnost vyhledání levného spojení například z Banskej Bystrice do New Yorku. „Původně jsme vyhledávali letenky jen po Evropě, a to pro studenty a lidi, kteří byli finančně omezeni a nemohli si dovolit do cestování tolik investovat. Brzy nám ale došlo, že můžeme oslovit mnohem větší část trhu a nyní postupně rozšiřujeme svou působnost i mimo Evropu.“
Inzerce | Chci tu být také
Vše se může zdát poměrně složité, ale samozřejmě tomu tak není. Oliver si svůj vyhledávač ušil sám sobě na míru. Jeho láska k cestování ho často donutila využívat nízkonákladové aerolinky, jejichž vyhledávání bylo někdy velmi náročné. „Tímto způsobem se dá opravdu prozkoumat celá Evropa doslova za pár korun, ovšem pouze tehdy, kdy věnujete čas hledání a různému kombinování jednotlivých spojů. Vše bylo velmi složité, a tak jsem se to rozhodl zautomatizovat,“ dodává Oliver a věří, že na internet přinesl něco nového a užitečného. „Online trh s letenkami je velmi rozšířený. Ovládá jej několik světových hráčů, které od sebe vlastně ani nerozeznáte – mají vždy skoro stejné formuláře, plány a termíny letu a podobně. Věřím, že když na to půjdeme jinak, máme šanci uspět.“
Oliver není jediným člověkem, který za projektem stojí. Společně s ním i Jozef Képesi, vývojář vyhledávacího systému, Honza Liška, odpovědný za celkový vzhled a funkčnost webu, Martin Čarnogurský, obstarávající serverové záležitosti, platby a ověřování letenek, grafik Martin Vlach a Jiří Hlavenka, mimo jiné zakladatel společnosti Computer Press, který celý projekt zafinancoval. „Jirka nám opravdu hodně pomohl, ale bylo těžké ho přesvědčit. Při posuzování svých investičních příležitostí je velmi pečlivý a my mu museli dokázat, že projekt dává smysl,“ vzpomíná s úsměvem na tváři Oliver, jehož rolí je řízení celého projektu.
Česko je podle Olivera dokonalým místem pro budování nových start-upů, avšak jen do určité velikosti. „Do budoucna určitě počítáme s přesunem. Ještě tento rok bych polovinu firmy rád přesunul do Londýna, kde máme lepší přístup k obchodním záležitostem a samozřejmě i více investičních peněz,“ plánuje, ale dodává, že o Silicon Valley zatím neuvažuje: „To je z mého pohledu docela extrém, Londýn mi přijde ideální.“
Při budování start-upu je podle něj nejsložitější spojit dohromady několik základních ingrediencí – vývojový tým, designéra, data, vývojáře mobilních aplikací, banky, aerolinky, média, servery, investora a další, přičemž se vše musí zkombinovat tak, aby to zaujalo co nejvíce lidí a povedlo se to i úspěšně monetizovat. „My vlastně vyděláváme z provize, jsme totiž v roli jakéhosi travel agenta. Přeprodáváme letenky a zajišťujeme pro pasažéry vše potřebné, včetně například online chechkingu a garance návaznosti letů.“
Oliver podniká proto, protože nic jiného by jej ani nebavilo. I on se rozhodoval, zda se vydat na vysokou školu a zdárně ukončit studium, nebo se věnovat svému byznysu (náš článek). „Zkoušel jsem několik vejšek, dokonce jsem byl i pár týdnů zaměstnán, ale vždy jsem chtěl dělat něco vlastního. Něco budovat,“ vzpomíná Oliver na svoji ambicióznost, kvůli které si nedovede představit strávit rok či dva na jednom místě.
Podnikání je podle něj ale práce jako každá jiná. „Pokud chce někdo podnikat a je ochoten tomu věnovat dostatečné množství času, má podle mě velkou šanci na úspěch. Je však důležitý se rozhoupat a začít něco dělat.“
Dnešní dobu hodnotí pro podnikatele velmi kladně. Člověk prý může podnikat v jakémkoliv oboru, i když mu třeba nerozumí. „Google dokáže velmi dobře zodpovědět otázky, na které neznáte odpověď. Můžete podnikat s čímkoliv a kdekoliv. Pomalu mizí rozdíly mezi vzděláním a praxí a začíná vyhrávat vytrvalost, kreativita a selský rozum, který jsme i u našeho start-upu několikrát zužitkovali.“
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |