Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Už několik měsíců pravidelně kontroluji různá česká fóra o optimalizaci pro vyhledávače a pokud objevím dotaz, na který znám odpověď, a tazateli zatím nikdo neporadil s jeho problémem, zkusím mu pomoct.
Po čase jsem zjistil, že se některé dotazy často opakují. Dnes jsem proto ze všech otázek, které mám v hlavě, vybral 10 takových, které čtu opravdu často. V následujícím článku se pokusím na všechny odpovědět. Až uvidíte, že se někdo ptá na jednu z nich, můžete ho rovnou nasměrovat na tento článek. Možná mu ušetříte dalších 9 dotazů…
Jedním z faktorů, které hrají roli při určování pozice vaší stránky ve výsledcích vyhledávání, je hodnota PageRanku a SRanku. Tyto dvě hodnoty algoritmus, který výsledky řadí, sice nějak ovlivňují, ale zdaleka se nejedná o nejdůležitější faktor. Proto mohou být stránky s nižším rankem před vaším webem. Na tuto otázku jsem narazil například zde.
Pod titulkem ve výsledcích vyhledávání se zobrazuje popisek, který vyhledávač může vzít z několika míst podle toho, co se mu zdá nejvhodnější. Buď vezme část obsahu stránky a tu jako popisek zobrazí, nebo využije informace ve zdrojovém kódu, takzvaný meta description, kam mu každý majitel webu může napsat vhodný text, který by si přál ve výsledcích vyhledávání vidět. Existují i jiné zdroje popisků, ale toto jsou ty nejdůležitější. Vyhledávači nelze přikázat, jakou variantu má zvolit a jestli má váš popisek použít, či nikoliv. Pokud ale meta záznam nevyplníte nebo vyplníte špatně, ochudíte se o možnost vylepšit svůj výsledek vyhledávání. Na to se někdo nedávno ptal na těchto stránkách.
Inzerce | Chci tu být také
Vědět, kolik stránek vyhledávač indexuje, je důležité, protože pokud by jich indexoval mnohem méně, než jich na webu je, přicházeli byste zbytečně o návštěvníky. První možnost, jak zjistit počet indexovaných stránek, je použití jednoduchého příkazu “site:”. Do vyhledávacího formuláře vyhledávače zadáte například “site:mladypodnikatel.cz”. V případě Google si můžete tuto informaci přečíst v Nástrojích pro webmastery, pokud v něm máte váš web zaregistrovaný. Takový dotaz jsem před časem viděl zde.
V praxi je téměř nemožné optimalizovat vaši stránku na všech 20 klíčových slov. Zacílit určitou část webu můžete na několik málo klíčových slov a spojení. Pokud byste zacílili na příliš mnoho z nich, cílení by nebylo konkrétní a vy byste tak mohli skončit se stránkou, která se neumisťuje na žádné slovo. Vyhledávač by byl zmatený příliš mnoha různými frázemi a tématy a nevěděl by, o čem vlastně píšete.
Jednoduchá otázka, ale složitá odpověď. I s konkrétními daty se bez zkušeností s webem poměrně špatně odhaduje, co přesně musíte udělat, abyste se začali zobrazovat na první pozici ve výsledcích vyhledávání. Všeobecný postup asi znáte a konkrétně je třeba rozsáhlé analýzy a zkoušení různých postupů.
Výsledky vyhledávání vznikají přirozeně. Největší přidanou hodnotou vyhledávače oproti katalogům je to, že se uživatelům snaží předložit ty nejkvalitnější výsledky vyhledávání. A nejkvalitnější weby nemají vždy firmy, které by investovaly spousty peněz do reklamy. Na druhou stranu je pravda, že například placený zápis na Firmy.cz vám přinese nový cenný zpětný odkaz, který vám nějak ve výsledcích vyhledávání pomoci může. Ale obecně to není pravda.
Nelze přesně určit, kolik zpětných odkazů potřebujete. A kdo říká, že to ví, nemluví pravdu. Každý zpětný odkaz má různou kvalitu a některé mohou vašim stránkám dokonce i uškodit. Navíc zpětné odkazy nejsou jediným faktorem, který rozhoduje o vašem umístění ve výsledcích vyhledávání.
Na internetu narazíte na různé analyzátory, kam zadáte adresu vašeho webu a ony vám řeknou, jak kvalitní máte SEO. Získali jste v některém z nich nízké hodnocení? Nepanikařte. Tyto systémy na základě subjektivního vzorce autora (nikoli vyhledávače) hodnotí jen malou část faktorů, které mohou mít vliv na pozici ve výsledcích vyhledávání. Většina důležitých faktorů do rovnice zařazena není a podobné analyzátory jsou tak spíš hračkou pro zkušené správce stránek. A také bubákem pro nezkušené majitele webů, což vy po přečtení této odpovědi nejste. Pro uklidnění můžete zkontrolovat nízké skóre největšího vyhledávače na světě, pouze 51 %!
To, že se pozice a viditelnost vašeho webu ve výsledcích vyhledávání na různá klíčová slova v čase mění, je normální a přirozené. Spolu s tím, jak se mění obsah jiných stránek a působí několik set faktorů na každou podstránku na internetu, může klesat i pozice vašeho webu. Důležité je zjistit, proč se tak děje, a ne hned tvrdit, že jde o penalizaci. Penalizace se většinou projevuje náhlým vyřazením stránek z výsledků vyhledávání, například po nějaké výraznější změně v algoritmu vyhledávače. Ve většině případů tedy nejde o penalizaci a je třeba hledat problém jinde.
Získávat zpětné odkazy lze mnoha způsoby, nejen z katalogů a PR webů. Pro začátek se můžete zamyslet, kde na internetu se vaši zákazníci pohybují a jak dosáhnout toho, aby na váš web ostatní stránky odkázaly. Nebo můžete zkusit projít naše školení linkbuildingu či si nechat poradit od odborníků, kteří vymyslí strategii získávání zpětných odkazů za vás.
Máte vy nějakou otázku ohledně SEO? Buď takovou, na kterou neznáte odpověď, nebo tu, kterou slýcháváte často kolem sebe? Napište mi ji do komentáře, zkusím vám odpovědět.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Josef Řezníček vede marketingovou agenturu Včeliště.cz specializovanou na obsahový a inbound marketing. Pomáhá firmám a webovým projektům získávat zákazníky a návštěvníky pomocí obsahu. Kromě toho vede online trénink optimalizace pro vyhledávače na SEOŠkola.cz, kam se můžete zapsat i vy, a to zdarma.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |