Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Víte, jak vysoký máte PageRank? A snažíte se ho mít co nejvyšší? K čemu vlastně PageRank je a kde se vzal?
PageRank je něco, co vymyslel Google. Pomáhá mu s hodnocením webových stránek v jeho vyhledávání. Google Toolbar PageRank představuje určitou hodnotu na stupnici od 0 do 10, kdy 0 je nejnižší možnou hodnotou.
Není to tak dlouho, co byl Google PageRank jedním z ukazatelů kvality a množství zpětných odkazů. I já si pamatuji na doby, kdy se mě inzerenti ptali na to, jak vysoký PageRank moje weby mají. Pamatuji si i na to, že stačilo vyměnit pár zpětných odkazů s weby s vysokým PageRankem a velmi pravděpodobně se zvýšil i mně.
A díky tomu jsem potom mohl prodávat dráž inzerci. Vzpomínám si, jak jsem napjatě očekával aktualizace PageRanku a jakmile se mi zvýšil, hned jsem začal obepisovat inzerenty.
Inzerce | Chci tu být také
Jo, to byla zlatá doba…
Dnes už to tak snadné není. PageRank ztratil smysl. Nejen, že jej Google neaktualizuje, ale především je to ukazatel, který ve skutečnosti nic neznamená (a vlastně ani moc neznamenal). Váš web nebude vydělávat více, když se mu PageRank zvedne z 2 na 3. Nebudete mít více zákazníků, čím vyšší budete mít PageRank. A určitě to nemá vliv ani na pozice ve vyhledávačích.
Pro zajímavost, Alza.cz má PageRank 5, Seznam.cz 7, ZOOT 3 a třeba Parfums 4. I Mladý podnikatel má 3 a neřekl bych, že vyděláváme jako ZOOT. :-)
PageRank, který je pravděpodobně pojmenovaný po jednom z jeho spoluzakladatelů (Larry Page), je zkrátka mrtvý. Jeho poslední aktualizace proběhla na konci roku 2013 a momentálně se spekuluje (viz 3 Google Patents You Need To Know About In 2016) o tom, zda jeden z patentů značí, že se Google ještě někdy k PageRanku v podobě, v jaké ho známe, vrátí. Tak uvidíme, do té doby jej ale nemá smysl řešit.
Google přesto dodnes s PageRankem interně pracuje, akorát v trochu jiné podobě, než jak jsou mnozí zvyklí. PageRank znázorňuje hodnocení stránky, její sílu v očích vyhledávače. Například před pár dny vyšlo najevo, že přesměrování 302 přenáší PageRank z původní na novou stránku.
Poznámka: Článek aktualizován po odborné konzultaci se specialistou na SEO Pavlem Ungrem.
Poznámka 2: Google se rozhodl Toolbar Pagerank vyřadit – viz Google has confirmed it is removing Toolbar PageRank (8. března 2016)
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 5 dny
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem