Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Zjistěte, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu...
Hledáte, jak zvýšit návštěvnost webových stránek? V tomto článku jsme pro vás připravili přehled základních možností. Je určený zejména pro začátečníky a jako inspirace, ze které můžete čerpat. Zjistěte, zda využíváte všechny možnosti internetového marketingu, nebo zda jste na něco zapomněli.
Jako první prosím pamatujte na to, že návštěvnost webu není nejdůležitějším kritériem jeho úspěchu. Více než počet lidí, kteří na váš web přijdou, je podstatná jejich relevance. Vaším cílem není přivést na webové stránky co nejvíce návštěvníků, ale přivést na ně co nejvíce lidí, kteří mohou například koupit vaše produkty, využít vašich služeb nebo naplnit jiné vaše cíle.
Častou chybou začátečníků je bezhlavé zvyšování návštěvnosti stránek, které ale nepřivádí relevantní uživatele. Výsledkem tak je, že mají sice vysokou návštěvnost, ale lidé z jejich webu rychle odchází, nic na nich nedělají, nevrací se na ně a samozřejmě ani nenaplní záměry, pro které je web určený.
Proto se u všech následujících tipů ptejte, do jaké míry oslovují vaši cílovou skupinu a zda vám skutečně dokáží přivést relevantní návštěvnost. Lidé, kteří jsou pro vás skutečně zajímaví, se mohou nacházet takřka nebo doslova všude, ale někde jich může být více, jinde zase méně. Stejně tak pro vás mohou být náročné na využití, a proto se můžete věnovat něčemu jinému.
Ohledně vaší strategie zvyšování návštěvnosti webu se doporučujeme poradit se zkušenými odborníky. Mezi ty nejčastější patří:
Čím dříve zainvestujete do školení nebo konzultací zkušených profesionálů, tím dříve svému webu nastavíte efektivní strategii a dosáhnete s ním úspěchu. Rady zkušenějších mohou být i důležitou zkratkou ve vašem sebevzdělávání a mohou ho nastavit správným směrem.
Marketing nabízí nespočet možností, jak můžete zvýšit návštěvnost webových stránek. V následujícím seznamu vám ukážeme některé z nich a předáme vám praktické tipy, jak je využít.
Lidé na internetu hledají, co je zajímá, skrze internetové vyhledávače, jako je například Google nebo Seznam (nicméně zařadit mezi ně můžeme třeba i Bing, YouTube v případě videí a další). Vaším cílem proto je být co nejlépe vyhledatelní a upravit váš web tak, aby ho vyhledávače hodnotily co nejlépe.
Tomu se věnuje tzv. SEO (optimalizace webu pro vyhledávače). To lze rozdělit na 2 části:
Základem SEO je kvalitní obsah. Pokud se naučíte tvořit obsah, který bude mít vysokou hodnotu pro vaše uživatele a bude pro ně snadno konzumovatelný (bude se jim dobře číst, snadno se v něm vyznají apod.), tak vaše vyhledávače budou web hodnotit pozitivně. Pomoci tomu můžete efektivní prací s klíčovými slovy a celkovým nastavením webu.
Zjistěte, jak se dělá základní SEO analýza a jak vůbec vyhledávače hodnotí webové stránky.
Pro někoho jsou už sociální sítě synonymem internetu. Používá je skoro každý, a tudíž je velká pravděpodobnost, že i vy na nich najdete relevantní publikum. Zamyslet se proto musíte nad těmito otázkami:
Sociální sítě nejsou jen Facebook nebo Instagram. Možná svoje relevantní publikum najdete třeba na LinkedInu, Twitteru nebo jiných sociálních sítích, mezi které můžeme zařadit i YouTube.
Výhodou sociálních sítí je, že jsou dostupné zdarma. Svůj profil, případně prezentaci vašeho projektu, si na nich můžete založit bezplatně. To, co ale zadarmo už není, je pozornost, kterou si na nich musíte získat. K tomu vám pomůže tvorba vysoce kvalitního obsahu, který lidi zaujme a který budou chtít sledovat. A pomůže vám samozřejmě i cesta placených kampaní, díky kterým budete moci oslovit lidí ještě více a rychleji.
Nevýhodou sociálních sítích je, že organický (tedy přirozený, bez placení) dosah obsahu většinou velmi omezují. Zejména Facebook váš příspěvek zobrazí jen relativně malému procentu vašich fanoušků, čímž vás chce přimět k jeho finanční podpoře. Další nevýhodou může být i to, že na sociálních sítích nejspíš budete mít spoustu konkurence, a tudíž musíte být schopni se odlišit a přijít s něčím originálním.
Pro vaši prezentaci na sociálních sítích je důležité dodržet několik pravidel:
Zvažte také konzultaci se zkušeným odborníkem na sociální sítě, případně navštivte nějaké veřejné školení. Z hlediska poměru vaší práce, ceny a výsledku pro vás mohou být výhodné i placené kampaně, do kterých se nebojte zainvestovat.
Vraťme se ještě na chvíli k vyhledávačům. Získat přední pozice v jejich vyhledávání není vůbec jednoduché, a o to hůř, pokud se chcete zobrazit na vysoce konkurenční fráze, na které cílí mnoho dalších webů. Právě proto vyhledávače nabízí možnost placené reklamy přímo ve výsledcích vyhledávání – to jsou ty první výsledky s označením „Reklama“.
Těmto reklamám se věnuje obor PPC reklamy, kterou si většina lidí spojí právě s výsledky vyhledávání. Její záběr je už dnes ale širší:
V rámci PPC kampaně rozlišujeme řadu dalších formátů, jako jsou třeba shopping kampaně, videoreklamy a další. Pro účely tohoto článku ale stačí první tři uvedené, které jsou také nejvyužívanější.
PPC reklama funguje na platbě za proklik. Platit tedy budete pouze za každého přivedeného uživatele a je jen na vás, jak dobře dokážete reklamy zacílit a jak s přivedeným uživatelem naložíte. V ideálním případě by po příchodu na váš web měl za něco utratit peníze (třeba si koupit vaše produkty), a tím vám investici do PPC reklamy vrátit.
Dříve, než se do PPC reklamy pustíte, doporučujeme udělat několik kroků:
PPC reklama je nezbytná pro drtivou většinou e-shopů a webů poskytujících různé služby. Chcete-li být na internetu skutečně dohledatelní, rozhodně její význam nepodceňujte. Podívejte se třeba na rozhovor se zkušenou PPC specialistkou.
Reklamu na cizích webových stránkách si můžete zakoupit napřímo. Pokud je pro vás například relevantní něčí blog, můžete napsat jeho autorovi a zeptat se na možnosti inzerce. Ve větším měřítku je samozřejmě možné oslovit i zavedená média a zakoupit si reklamu na nich. Velká média budou mít připravené podklady a nabídky pro své inzerenty a budou mít i specifické způsoby, jak jejich reklamu zobrazují.
V případě menších webů můžete většinou vybírat z následujících formátů:
V dnešní době si můžete zakoupit i řadu dalších formátů reklamy, ať už jsou to celá videa, videoreklamy, podcasty, živá vysílání a mnoho dalšího. S tvůrci webů se určitě dá domluvit i na reklamě na jejich sociálních sítích.
Vyhněte se nákupu zpětných odkazů v patičkách webů a na dalších místech, kam odkazy nepatří. Váš odkaz by měl být umístěn na unikátním místě (nejlépe v obsahu webu) a měl by být na daném místě relevantní (například v článku, který se věnuje tomu, co vy prodáváte). Rozhodně by neměl být součástí výčtu mnoha dalších nijak nesouvisejících odkazů, což by vašemu webu mohlo naopak uškodit. Přečtěte si, jak vypadá kvalitní odkaz.
Pokud se chystáte nakupovat reklamní prostor na zavedených médiích, doporučujeme vám oslovit zkušené specialisty, kteří vám s tím pomohou.
Zajímavý pro vás může být také influencer marketing, tedy spolupráce se zajímavými osobnostmi. Mezi ty nemusí patřit jen nejpopulárnější tváře z titulek médií, ale klidně i méně známí lidé ve vašem oboru. Influencer může fungovat na sociálních sítích, případně může mít vlastní webové stránky. Zjistěte více o tom, jak s influencery spolupracovat.
Na vašem webu můžete sbírat e-mailové adresy. Ty vám lidé mohou dát v rámci jejich nákupu na vašem e-shopu, případně z jiného důvodu. Můžete jim třeba nabídnout odběr newsletteru, v rámci kterého jim budete zasílat zajímavé e-maily s kvalitním obsahem.
E-mail marketing je velmi široký obor. V té nejjednodušší podobě ho můžete využít právě pro vytváření vlastního newsletteru, do kterého sbíráte e-mailové adresy uživatelů a posíláte jim nové e-maily. Díky tomu s odběrateli newsletteru udržujete kontakt a budujete vztah. Můžete je také přivést zpět na webové stránky a zvýšit tak návštěvnost webu. A samozřejmě jim můžete i prodat vaše produkty či služby.
V rámci e-mail marketingu se držte několika důležitých pravidel:
Budovat databázi e-mailových adres se vám může v čase zhodnotit. Pokud se s ní naučíte efektivně pracovat, může se stát velkým zdrojem návštěvnosti webu a nových prodejů. Podívejte se, jak dělají e-mail marketing jiné weby.
Představte si, že vám lidé sami vodí relevantní návštěvníky, kteří si kupují vaše produkty či služby. Právě to totiž řeší affiliate marketing, který funguje na bázi doporučování partnery. Ti od vás získají speciální odkaz, prostřednictvím kterého na váš web vodí nové uživatele. Jakmile u vás nakoupí, partnerovi se přičte provize, kterou mu vyplatíte. Platíte tedy pouze za samotné prodeje.
Affiliate marketing je obrovskou příležitostí pro internetové obchody a služby, pro které se hodí. Mohou díky němu získat nové zákazníky, a to s relativně nízkými náklady. Současně mohou získat i spoustu zpětných odkazů, které vytvoří jejich partneři. Výhodou affiliate marketingu je i jeho snadná měřitelnost.
Víte o tom, že některé velmi známé české weby na affiliate marketingu začínaly? Poslechněte si jejich příběhy v tomto rozhovoru. A pokud vám dává affiliate marketing smysl, zjistěte, jak ho rozjet.
Hledáte-li způsoby, jak zvýšit návštěvnost například blogu či magazínu, můžete objevit příležitost i v RSS agregátorech. Váš web vydává články, které se ukládají do tzv. RSS kanálu. Pokud web provozujete na WordPressu, děje se to automaticky. V jiném případě si RSS kanál musíte vytvořit, pokud ho už vaše řešení nemá.
RSS agregátory odebírají tyto kanály a odkazy na články zobrazují na svých stránkách. Pro jejich uživatele tak sbírají přehled o nejnovějších článcích napříč internetem a šetří jim čas, který by jinak trávili procházením každého webu samostatně.
Právě proto můžete na RSS agregátorech oslovit relevantní publikum. Zejména, pokud se zapojíte do RSS agregátorů z vašeho oboru. Hledejte proto, kde můžete vaše články zobrazovat a jak se do RSS agregátorů zapojit.
Doporučujeme vám také přemýšlet nad nadpisy vašich článků, protože právě podle nich se uživatelé často rozhodují. Připomeňte si, jak tvořit kvalitní obsah a jak založit úspěšný blog.
V závislosti na tom, jaké provozujete webové stránky, existuje řada dalších možností pro zvýšení vaší návštěvnosti. Pro e-shopy mohou být relevantní například cenové srovnávače, marketplaces a další portály s nabídkami produktů.
Příležitosti pro vás může skrývat i off-line reklama v podobě reklamních letáků, polepů, inzerce v tištěných médiích či reklamních ploch.
Zajímavým způsobem zvýšení návštěvnosti je i účast v různých soutěžích, žebříčcích a podobných aktivitách, případně i získání prostoru v médiích skrze PR.
Jak jsme vám doporučili v úvodu tohoto článku, začněte otázkou, kde se nachází vaše relevantní publikum, jak ho tam můžete efektivně oslovit a čím ho dokážete zaujmout. Díky tomu můžete přijít i na další možnosti, jak zvýšit návštěvnost webových stránek a třeba rozjet úspěšné podnikání na internetu.
Tady pro vás máme spoustu dalších praktických tipů, jak zvýšit návštěvnost webových stránek:
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |