Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Hledáte způsoby, jak vytvořit webové stránky? V tomto článku vám ukážeme nejjednodušší možnosti spuštění vlastního webu a dodáme spoustu praktických informací, jak nad ním přemýšlet a co ze začátku nepodcenit. Tvorba webových stránek totiž není tak jednoduchá, jak se zdá. Pokud ale věnujete čas přípravě, můžete vytvořit fungující, prosperující a skvělý web.
Osobně se tvorbě webů věnuji od roku 2007. Mám bohaté zkušenosti s tvorbou blogů, magazínů, osobních i firemních stránek, e-shopů a webů malé i velké velikosti. Za ty roky jsem udělal spoustu chyb a objevil řadu slepých uliček. Pojďte si o nich přečíst a pokuste se jim předejít.
Samotné vytvoření webu je v dnešní době velmi jednoduché. Později si ukážeme, jaké systémy pro to můžete použít a proč nepotřebujete umět programovat ani kódovat. Mnohem důležitější než samotná technická realizace webu je ale jeho strategie a smysluplnost.
Před vytvořením stránek byste se měli zamyslet nad tím, proč je vlastně tvoříte, a definovat si jasný, konkrétní a ideálně i měřitelný cíl. Co takovým cílem může být?
Každý web má svůj cíl, který si musíte definovat hned od začátku. Určí totiž, jak by měly webové stránky vypadat, co budou nabízet a jak budete přistupovat ke tvorbě nového obsahu. Stejně tak to ovlivní i vaši marketingovou a obchodní strategii. Ať už tvoříte malé osobní stránky, nebo obrovský portál, nepodceňte vaše počáteční úvahy. Měnit totiž strategii v budoucnu je mnohem těžší, než ji správně nastavit už od začátku.
Nejúspěšnější weby jsou ty, které mají jasně definovaný cíl, nabízí kvalitní obsah, dokáží oslovit správné publikum a umí ho přimět k akci, kterou potřebují. Jak to tedy udělat?
Většina začínajících tvůrců webových stránek klade obrovský důraz na jejich vzhled. Ten je samozřejmě důležitý, není ovšem na prvním místě. Mnohem důležitější než design je totiž obsah webových stránek. Dokonce znám weby, které jsou graficky naprosto otřesné, ale přesto generují mnohem lepší výsledky než jiné weby s úžasnou a vypiplanou grafikou.
Co je to obsah webových stránek? Pojďme si to opět říct na několika příkladech:
Design stránek je jednou částí celku. Úspěch webových stránek určuje především jeho obsah a vaše schopnost ho uživatelům naservírovat v co nejlepší podobě. Zaměřte se proto na to, co je pro vaše uživatele skutečně důležité a co od vás vyžadují. Zjistíte to nejlépe tak, že se jich zeptáte. Pokud chcete rozjet vlastní podnikání, nepodceňte přípravu byznys plánu, který vám pomůže zjistit důležité cíle, které musíte naplnit, abyste dosáhli úspěchu.
Vytvořit web totiž není všechno. Musíte na ně přivést i ty správné lidi. Jak na to?
Spustit webové stránky můžete během pár hodin, ale přivést na ně kvalitní návštěvnost zabere času více. Začátečníci často nepřemýšlí nad tím, jakou návštěvnost webu vlastně chtějí a odkud by měla proudit. Nakonec tedy nové návštěvníky shání kdekoliv, kde je to možné, a jejich kvalitu vůbec neřeší. Jak vidíte, opět mluvíte o kvalitě. Co tím máme na mysli?
Kvalita návštěvnosti se určuje tím, z čeho je složena. Pokud tvoříte blog o vaření, nepotřebujete na web vodit lidi, které vaření vůbec nezajímá. Místo toho musíte volit takové zdroje návštěvnosti, které mohou lidi se zájmem o vaření oslovit a přivést na váš web.
V dnešní době existuje celá škála možností, jak zvýšit návštěvnost webových stránek. Zde jsou některé z nich:
Možností najdete více. Zamyslete se, kde se nachází vaši ideální uživatelé. Pokud tvoříte třeba e-shop s oblečením, lidi se zájmem o módu můžete zaujmout na sociálních sítích, profilech influencerů, webech zaměřených na módu, různých galeriích s inspirací a podobně. Zjistěte více o tom, jak zvýšit návštěvnost webu.
Pojďme se ale podívat na to, jak si vytvořit vlastní webové stránky a jak je spustit co nejrychleji. Rozdělíme to opět do jednotlivých kategorií. Tentokrát ale podrobněji.
Pro blogy a magazíny je přímo určený zcela bezplatný systém, který se jmenuje WordPress. Ten si stačí nainstalovat a spustit tak základ webu, který můžete dále rozvíjet. Na WordPress najdete i řadu bezplatných i placených šablon a pluginů (funkcí). Specializuje se na něj i mnoho programátorů, takže vám s ním snadno někdo pomůže.
Vlastní firemní nebo osobní web si můžete spustit rovněž na WordPressu. Nebudete zdaleka první na světě. V době psaní tohoto článku na něm běží i web Bílého domu.
WordPress můžete použít i na tvorbu větších webů. Poslechněte si ale předem, jak ho na to připravit.
WordPress má samozřejmě řadu alternativ, jako je třeba Joomla!, Drupal, Ghost a další. WordPress je ale nejpoužívanějším open-source systémem na světě a specializuje se na něj i nejvíce odborníků.
Tvorba e-shopu je složitější. Pokud začínáte podnikat, doporučujeme vám první zvážit využití krabicového řešení, na kterém si e-shop vytvoříte během pár hodin. Nejpoužívanějším v Česku je Shoptet, na kterém fungují dokonce desítky tisíc tuzemských e-shopů.
Zvážit samozřejmě můžete i tvorbu e-shopu na míru, případně na nějakém open-source řešení. V takovém případě ale počítejte s mnohem vyššími náklady. Poslechněte si, jak vybrat e-shopové řešení.
Inzerce | Chci tu být také
Pokud vás láká tvorba webu na míru, tedy bez využití již hotových řešení, pak ji skutečně důkladně zvažte. Vytvořit web na míru je velmi nákladné. Na trhu samozřejmě najdete spoustu lidí, kteří jsou schopni vám web vytvořit za nízkou cenu, ale pravděpodobně to bude na úkor jeho kvality a bezpečnosti.
Je-li to pro vás i tak nejlepší cesta, doporučujeme vám věnovat dostatek času a energie výběru správných specialistů, kteří vám s tím pomohou. Potřebovat budete zejména:
Dále zvažte najmutí UX specialisty, který vám pomůže web vyladit tak, aby plnil vaše obchodní cíle. Přidejte také SEO specialistu, díky kterému zase web přizpůsobíte, aby se zobrazoval co nejvýš ve vyhledávačích. A v neposlední řadě doporučujeme tvorbu webu konzultovat s projektovým manažerem, stratégem a webovým analytikem.
Dříve, než kývnete na nabídku tvorby webu od jednotlivce či firmy, zkonzultujte ji s někým nestranným a ideálně získejte nabídek více. Předejdete tak podvodům, předražené ceně i nejasnostem v zadání.
Zajímá vás, jak ke tvorbě webu přistupují ti nejúspěšnější v Česku? Poslechněte si naše rozhovory:
Před 4 roky
Před 5 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |