Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Poslední 7 let pravidelně každý rok několikrát přednáším na VŠE v Praze. Poslední přednáška byla ze 100 % postavená na otázkách studentů. Mohli se ptát na cokoliv, co je zajímá o podnikání, životě podnikatelů a budování úspěšné kariéry. A já s nimi sdílel to, co mě naučilo 14 let vlastního podnikání a zkušenosti s tisíci podnikateli díky mému podcastu, off-line akcím a mým komunitám.
Aniž bych to čekal, odnesl jsem si z té přednášky jeden velmi zajímavý postřeh.
Podnikání na volné noze je v Česku naprostá neznámá.
Studenti se mě tak jako vždy ptali hlavně na budování firem a jak být v podnikání úspěšný. Já jim dával různé příklady z praxe a ukazoval, jak se dá nad byznysem přemýšlet a co třeba funguje mně. Zmínil jsem i pár freelancerů, které mám mezi klienty, a přidal, jak podnikání na volné noze buduju já.
Inzerce | Chci tu být také
Dovolím si říct, že to studenty až zaskočilo. Zejména ve chvíli, kdy jsem začal mluvit o tom, jak se v podnikání na volné noze dají kvalitní prací vydělávat i stovky tisíc měsíčně a že jsou i freelanceři, kterým se daří vydělat mnohem víc.
Jejich překvapení se mi potvrdilo i ve zpětné vazbě, která mi po přednášce přišla. Nečekali, že freelancing může být finančně tak zajímavý, že může nabízet takovou míru svobody a co všechno mohou podnikatelé na volné noze vybudovat. Překvapilo je i to, jak jsou freelanceři v médiích opomíjení a jak se úspěch v podnikání měří jen pár kritérii, ačkoliv jich může být mnohem víc.
Nebavíme se ale jen o překvapení pár studentů. Setkávám se s tím každou chvíli. Když na LinkedInu napíšu něco o tom, na čem třeba pracuju s freelancery v rámci mentoringu, jaké výsledky mají různí freelanceři a kolik si třeba dokážou vydělat peněz, strhne se vždycky lavina pochybujících komentářů, zpochybňování všeho, co jsem napsal, a hledání nějakého háčku, který v tom určitě musí být.
Podnikání na volné noze je ale stejně jako jakékoliv další podnikání takové, jaké si ho uděláte. Můžete si vybudovat byznys, ve kterém si vyděláte 20-30 tisíc měsíčně. Spoustě lidem to k životu bohatě stačí, a v takovou chvíli podnikání úspěšně uspokojuje jejich finanční potřebu.
Stejně tak ale můžete pracovat na tom, abyste si vydělali mnohem víc. Každý podnikatel má jiné potřeby a sny, a podle toho také přistupuje ke své práci. I já mám mezi klienty freelancery, kteří se spokojí s menšími výdělky a víc nepotřebují, ale také klienty, kteří chtějí výrazně větší byznys.
Můžete mít podnikání, kde máte jednu službu a pár klientů, na kterých jste závislí. To je realita spousty podnikatelů na volné noze. Můžete mít také podnikání, které jste diverzifikovali do více zdrojů příjmu a míru závislosti výrazně snížili. Můžete prodávat jen Čechům, ale můžete také expandovat do zahraničí. Můžete prodávat produkty, ale také služby. Nebo obojí. Můžete prodávat za ceny jako většina, nebo vytvořit důvody, proč vám někdo zaplatí víc.
Všechno to ale začíná tím, co si myslíte, že je vůbec možné. Proto píšu o tom, že je osvěta o freelancingu v Česku velmi slabá a omezená. Strávil jsem spoustu času studiem zahraničních freelancerů, jejich byznys modelů, strategií, ale i jejich přístupu k marketingu a salesu. Měl jsem možnost pracovat nebo se alespoň seznámit s českými freelancery, kteří se opravdu nespokojili s pár stovkami za hodinu a nastavili si mnohem vyšší cíle. Poznal jsem stovky podnikatelů na volné noze a už jsem jich docela dost i mentoroval.
Potvrdilo mi to, že paleta možností, které dnešní freelanceři mají, je mnohem větší, než si většina z nich myslí.
Nikdy nebylo jednodušší budovat profitabilní byznys na internetu. Je obrovská poptávka po kvalitních lidech a specialistech na všelijaké oblasti. Nikdy jsme neměli po ruce tolik nástrojů, které nám snadno a rychle pomohou s monetizací našich myšlenek, jejich marketingem a prodejem. A nikdy jsme nemohli čerpat z know-how tolika lidí po celém světě (a není to jen Amerika a Evropa, ale třeba i Asie a Austrálie) a brát si od nich to nejlepší pro sebe.
Smyslem osvěty v jakékoliv oblasti by podle mě mělo být právě tohle – ukazovat lidem možnosti a rozšiřovat jejich vidění věci a jejich potenciál. Není to raketová věda a vyrůst může každý, ale těžko zahrajete dobrou hru, když máte jen dvě karty.
Všem podnikatelům na konzultacích a v mentoringu říkám, že podnikání není závod. Neexistují jednotná kritéria pro všechny. Naopak je pro mě byznys nástroj, jak si udělat život lepším a šťastnějším. Každý ho buduje jinak, potřebuje něco jiného a jinak definuje i svůj úspěch. Není to o tom, kdo vydělá víc peněz a kdo bude mít silnější brand. Je to o tom, jestli jsme na konci dne spokojení a jestli nám podnikání dělá život lepším.
Takže…
✊ Nestyďte se za svoje ambice.
🚀 Nebojte se růst.
🗺️ Hledejte cesty, jak si to udělat jednodušší.
🎓 Učte se od nejlepších.
🧠 Studujte jejich know-how.
💸 Investujte do sebe.
💡 A nenechte se odradit tím, jak to dělají ostatní.
Natáčím pro vás sérii podcastů o mých klientech a o tom, na čem s nimi pracujeme a jak nad tím přemýšlíme. Nápadů a podnětů na témata mám celou řadu, a tak jsem se rozhodl založit tento zpravodaj na LinkedInu a v podobných článcích tu s vámi sdílet různé zkušenosti a tipy, které vám mohou pomoci podnikat lépe a efektivněji.
Bude zcela zdarma, a pokud se nad jednotlivými myšlenkami skutečně zamyslíte, tak v nich možná najdete užitečnou inspiraci, jak se dá také rozvíjet podnikání a co všechno se z něj dá získat.
Freelancing umí získat úplně jiný rozměr, když se naučíte 2 věci:
Tohle je to, co potřebují čeští freelanceři naučit. Protože pro mě to nejsou jen freelanceři – jsou to mámy, tátové, chlapi a ženský od rodin. Jsou to mladé holky a mladí kluci, kterým se teď formuje mindset na zbytek kariéry. A čím víc úspěšných a spokojených podnikatelů tu budeme mít, tím v lepším Česku budeme žít. 🇨🇿
Držím vám moc palce.
Jirka
PS: Dejte si odběr tohoto zpravodaje na LinkedInu, ať vám nové články neuniknou.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 týdnem
Před 3 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |