Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
S pojmy on-page a off-page faktory se setká každý online podnikatel. Pojďme si ale vysvětlit, co vlastně znamenají.
Oba pojmy pochází z oblasti optimalizace pro vyhledávače a slouží k odlišení faktorů na webové stránce i mimo ni, které ovlivňují hodnocení webu vyhledávače. Ty pro pochopení obsahu stránky, jeho relevantnosti a kvality musí vyhodnotit spoustu různých faktorů, na základě nichž určí pořadí stránky ve vyhledávání.
V případě on-page faktorů se bavíme o všem, co se nachází na dané webové stránce a ovlivňuje její pozice ve vyhledáváčích. Hlavními on-page faktory jsou:
Pro každý z těchto faktorů platí odlišná pravidla, která rozebíráme v našich článcích a videích. Například obsah webové stránky by měl být co nejvíce užitečný pro čtenáře, měl by se mu dobře konzumovat (být správně strukturovaný, formátovaný apod.) a zároveň by měl obsahovat správná klíčová slova, podle kterých vyhledávač bude moci lépe pochopit, co se v obsahu stránky nachází. Jak s klíčovými slovy efektivně pracovat zjistíte v tomto rozhovoru.
Inzerce | Chci tu být také
Mezi meta tagy se dnes řadí zejména meta title a meta description. Title obsahuje nadpis stránky. Často jej vyhledávače používají ve svých výsledcích vyhledávání. Jeho délka je mezi 50-60 znaky. Zato description může být delší (kolem 155 znaků), obsahuje popisek stránky, který vyhledávače rovněž velmi často zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Jak s meta tagy pracovat najdete v Meta tagy: Co do nich napsat a nad kterými jen marníte čas?.
URL adresa stránky není jenom o správném výběru domény webu, ale i o adresách jednotlivých podstránek a jejich správném nastavení. Obecně by URL adresa měla být co nejkratší, dobře čitelná a logická.
Největší chyby v rámci optimalizace on-page faktorů webu je zejména zapomínání na nejdůležitější pravidlo – že web tvoříme pro lidi, ne pro vyhledávače. Spíše než Google bychom si měli představit našeho konkrétního zákazníka, který čte náš obsah, prochází naše stránky, používá je, nakupuje na nich apod. Měli bychom se vyhnout špatné práci s klíčovými slovy (např. nadměrné množství klíčového slova v jednom textu) a duplicitnímu obsahu. Naopak bychom se měli zaměřit na kvalitu našeho obsahu a ideálně i jeho vzájemné prolinkování.
Off-page faktory označují faktory mimo webovou stránku. I ony ovlivňují to, jak vyhledávače webové stránky hodnotí. Patří mezi ně zejména zpětné odkazy, což je i důvod, proč jsou off-page faktory natolik spjaty s linkbuildingem. Zpětné odkazy by měly splňovat několik základních pravidel:
Přečtěte si článek Linkbuilding: O jaké zpětné odkazy byste měli mít zájem? a 6 znaků kvalitního odkazu, kde se o tomto tématu dozvíte více. Metod, jak získat kvalitní zpětné odkazy, je více. Můžete k tomu využít např. guest postů (přispějete na daný web vlastním článkem), PR články (jak napsat efektivní PR článek zjistíte zde), kvalitních a článek doplňujících komentářů a diskuzí, ale třeba i soutěží, užší spolupráce s blogery apod. Zajímat vás může i 12 mýtů linkbuildingu, kterým možná věříte i vy.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Předevčírem
Před 4 dny
Před 1 týdnem