Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Když jsem byl na základní škole, sbírali jsme hokejové kartičky. Chtěli je všichni, ale ne všichni k jejich sběru přistupovali stejně. Někdo chtěl hodně jakýchkoliv kartiček, jiný se zase zaměřoval na to, jaký je na nich hokejista. A podobné je to i s odkazy.
I u nich totiž často podléháme tlaku, který na nás vyvíjejí všemožná doporučení o tom, jak bychom měli zpětné odkazy sbírat, budovat své odkazové portfolio a mít jej co největší. Zapomínáme ale na to, že ne každý odkaz má pro nás stejnou váhu a že bychom se nad jejich sběrem měli velmi hluboce zamyslet.
V linkbuildingu se rozhodně nehraje primárně na kvantitu. O kvalitě odkazů ale rozhoduje spousta faktorů, z nichž žádný nesmíme podcenit. Odkaz by samozřejmě měl vést z webu příbuzného obsahem, který by zároveň měl být autoritativní.
To v praxi znamená např. to, že váš odkaz by měl vést z webu, který se věnuje příbuzné problematice jako ten váš a zároveň i na něj odkazují jiné tematicky podobné weby, jeho obsah je indexován vyhledávači a je pro uživatele přínosný.
Inzerce | Chci tu být také
Váš odkaz by navíc měl být umístěn na podstránce webu, kterou už vyhledávač zná nebo mu ji nic nebrání poznat, a nejlépe by měl být začleněn do jejího hlavního obsahového bloku (tudíž skryté odkazy v patičkách nebudou tím, co hledáte). Lze se řídit jednoduchým pravidlem – neumisťovat zpětné odkazy jen kvůli vyhledávačům, ale zejména kvůli uživatelům. A umístit je tam, kde na ně reální lidé mohou kliknout.
Pravidel existuje více. Ve zkratce je lze ale shrnout do několika základních bodů, které pochopí i naprostý laik:
„Pokud daný web, kde chcete odkaz umístit, splňuje tato kritéria, pak je to ten pravý. Je ale nutné se podívat i na to, zda web netrápí nějaké problémy,“ říká linkbuilder Zdeněk Dvořák, který nabízí i jednoduchý návod, jak zjistit, zda o umístění odkazu usilovat, nebo raději hledat dál.
„Jako první si vyberte několik podstránek webu. Jejich titulky vložte do Googlu a Seznamu. Pak hledejte i samotnou URL adresu. Pokud výsledky, které vám vyhledávače zobrazí, neobsahují dané podstránky na nejvyšších pozicích, tak je něco špatně,“ popisuje postup Dvořák.
Zkuste také ověřit, zda na webu není duplicitní obsah. Stačí si jednoduše jeho části (klidně celé věty) zkopírovat a vložit do vyhledávače. Pokud najde stránky se stejným obsahem, jedná se o duplicitu.
„Osobně se vyhýbám webům, které mají obsáhlou sekci Partneři nebo masivní bloky prodaných odkazů v postranním panelu nebo patičce,“ dodává Dvořák.
Mnohdy se může stát, že na vás začne odkazovat přesně takový web, jaký jsme popisovali výše. Jedna kapka bouři nedělá. Pokud je jich ale více, může se to projevit například výkyvy návštěvnosti vašeho webu, v měření pozic nebo upozorněním v Google Search Console.
„Jakmile se tak stane, musíte rychle dohledat vzory, které se dají spojit s problémovými vstupními stránkami nebo frázemi. A z těch vzorů pak vyjde seznam webů, které pro vás mohou být problémové,“ radí Dvořák s tím, že pak nezbývá než se odkazy pokusit odstranit.
A pokud ani to nejde, musíte se odkazů zřeknout přes Disavow Tool v Google Search Console.
Jak jsme si již řekli výše, odkaz by neměl myslet jen na vyhledávače, ale především na skutečné lidi. V takovém případě se přímo nabízí odpověď na otázku, jak by takový ideální zpětný odkaz měl vypadat. „Měl by popisovat stránku, na kterou vede, a měl by oslovovat vaše potenciální zákazníky,“ odpovídá Dvořák. Krásně a detailně to popisuje na svém webu Jan Tichý.
Je známo, že text odkazu je pro vyhledávače silný faktor, podle kterého jej hodnotí. Za poslední roky sice jeho vliv mírně zeslábl, pořád je to však faktor, kde se tzv. krájí chleba.
„Jeden odkaz většinou nic neznamená. Důležité jsou skupiny odkazů a jejich objem ve vztahu k celku,“ dodává Dvořák s tím, že pokud nějaké slovní spojení v textu v odkazovém profilu počtem výskytů trčí nad ostatními, může to být indikátor budoucího problému.
Častou otázkou, kterou slýchám, je, zda se vyplatí sbírat i nofollow odkazy, nebo zda je úplně ignorovat. Dvořák se ve své odpovědi na tuto otázku vrací opět k zákazníkům – pokud nofollow odkaz vodí návštěvnost, určitě byste jej měli chtít.
Pomoci totiž mohou i sekundárně. Může přes ně přijít někdo, kdo na vás odkáže později. Bohužel se na to ale nemůžete spolehnout. „Vznik odkazů, o které si přímo neřeknete (a případně je nezaplatíte), jen tak snadno neovlivníte. Je to hlavně otázka míry pravděpodobnosti, a proto to nejde moc dohromady s výkonnostním marketingem,“ přiznává Dvořák s tím, že kdo chce slibovat výkon, často sklouzne do spamu.
Pokud tedy shrneme základní doporučení, kterých se při budování odkazového portfolia držet, byla by následující:
A hlavně, odkazy by se měly sbírat s rozumem a klidnou hlavou. Jak na to si povíme v dalších článcích.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |