Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Být na Facebooku se dnes považuje za samozřejmost. Řada lidí si také myslí, že je zapotřebí mít co nejvíce fanoušků. Další se zase zabývají otázkou, jak své fanoušky probudit a přinutit je k nějaké aktivitě. A touto otázkou jsme se zabývali i my v našem článku.
Komentování fotografií, odpovídání na otázky, sdílení odkazů, lajkování a jakákoliv další reakce na náš obsah: to vše mohou naši fanoušci dělat, jak popisuje specialistka na sociální sítě Eliška Vyhnánková (rozhovor s ní najdete zde). „Aktivní fanoušci pomáhají šířit váš obsah a výrazně tak urychlují organický růst stránky a tím i nových zákazníků.” Sama přitom dodává, že neaktivní fanoušci jsou jen číslem navíc, které sice může vypadat dobře, ale nijak nám neprospívá. „Pokud váš obsah tvoříte pro neaktivní fanoušky, vlastně ho tvoříte pro sebe.”
Z toho důvodu je při vytváření obsahu na sociální sítě třeba myslet na několik důležitých faktorů, které odezvu fanoušků značně ovlivňují. Jedním z nich je například potřeba publikovat takový obsah, který fanoušky ke sdílení motivuje. „Uživatel bude obsah sdílet pouze v případě, že vnímá ze sdílení užitek – pro sebe či pro své okolí. Ať už půjde o přínosnou informaci, zábavný příspěvek nebo produkt, o který má uživatel velký zájem a věří, že zaujme i jeho přátele,“ dodává Vyhnánková.
Na svém školení Vyhnánková dává za příklad příspěvek stránky ŽENY s.r.o., který si můžete prohlédnout zde. Během několika dní si jej bez jakékoliv propagace prohlédlo přes půl milionu lidí, což Vyhnánková odůvodňuje zejména jeho chytlavostí, zábavností a schopností přesvědčit uživatele ke sdílení. Sama nám také v nedávném rozhovoru přiznala, že důležité nejsou jen počty sdílení, ale především konverze uživatelů na zákazníky.
Inzerce | Chci tu být také
Podle Jana Bartoše, který se stará o několik firemních facebook stránek, patří mezi nejpoužívanější způsoby, jak aktivitu fanoušků vyvolat, pořádání soutěží. „Soutěže ale nemohou být jen o počtu lajkování, musí být kreativní a mít jasný cíl. Každý soutěžící by měl pro výhru něco udělat,” připomíná Bartoš a jako příklad dává hádanku Lékárna.cz, hledání rozdílů na obrázku FITNESS4U.cz a posílání fotek od MiaBella.
Jako skvělý prostředek k vyvolání zájmu Bartoš zmiňuje i otázky, a to třeba i na kontroverzní témata (Apple vs. Samsung, lyže vs. snowboard). Vždy ale musí být nějak spjaty se značkou firmy. Velkou budoucnost vidí i ve videích a kvalitním obsahu obecně. „Příspěvek by měl být vtipný, kontroverzní, nápaditý nebo něco, s čím se fanoušci ztotožní. Hodně nám fungují i tzv. motivačky, ale není to o tom napsat na Facebook nějaký citát a dát k tomu kýčovitou fotografii. Mělo by to mít smysl a spojitost s tématem stránky.“
Celý rozhovor s Honzou sledujte zde.
Mezi nejtěžší úkoly při budování vlastní facebookové stránky patří právě zodpovězení otázky, co naše fanoušky vůbec zajímá. Podle Vyhnánkové bychom to ale vědět měli. „Jak chceme dělat jakýkoliv marketing, když netušíme, jak oslovit cílové zákazníky?” ptá se a jako záchrannou možnost nabízí dlouhodobé pozorování úspěšnosti jednotlivých příspěvků, které se od sebe liší tématicky, formátově a časově.
Bartoš zní pozitivněji, podle něj můžeme inspiraci najít všude kolem nás. „Je to například aktuální dění spojené s tématem, nejprodávanější zboží či služba apod. Také můžeš hledat na podobně zaměřených stránkách (doporučuji zahraniční). Stačí najít příspěvky, na které lidé reagují, a vytvořit podobný styl. Proč vymýšlet kolo?”
Zajímavou možností je i zapojení fanoušků do dění ve firmě. Třeba na MiaBella se ptají, jak se fanouškům líbí právě připravované šaty. Příspěvek má přes 1000 lajků, skoro 30 sdílení a více než 100 komentářů.
Řada firem ke svým facebookovým stránkám přistupuje ze špatného konce. Jsme tak svědky publikování nezajímavého obsahu, který v konečném důsledku nemá vůbec žádný obsah.
Podle Bartoše jsou největším zabijákem organického růstu stránky sami marketéři, tedy správci stránek. „Odmítají si přiznat, že sociální sítě jsou něco jiného než klasický marketing. Místo toho, aby fanouškům říkali, co je zajímá a co chtějí slyšet, doslova jim cpou to, co zajímá je samotné. Dokud si toto neuvědomí a nepřijmou pravidla sociálních sítí, nemají šanci na nich uspět.“
Jako příklad nezajímavého obsahu uvádí třeba dlouhé příspěvky, které lidé nechtějí číst. Stejně tak se mu nelíbí kradení obsahu z cizích facebookových stránek, kterého si v poslední době všímá stále častěji.
Facebooková stránka se může velmi rychle změnit i v naši noční můru. Stačí přitom málo. Není to tak dlouho, co jsme popisovali příběh kladrubské cukrárny, která nepředvedla zrovna ukázkovou komunikaci se zákazníkem. Přitom není třeba příliš. Podle Vyhnánkové je zapotřebí dodržovat základní pravidla. „Hlavně musíte používat selský rozum, chovat se k zákazníkům s respektem a samozřejmě poskytovat kvalitní služby a produkty, abyste se nemuseli potýkat s kritikou zákazníků.”
I podle Bartoše patří mezi nejčastější chyby správců stránek špatná komunikace a nesmyslné mazání příspěvků. „Pokud si lidé na něco stěžují a je to oprávněné, je potřeba postavit se k tomu čelem a reagovat. A samozřejmě dlouhá reakční doba.“
TIP: Honza Bartoš s Davidem Lörinczem pořádají školení Nastartujte propagaci vaší firmy na Facebooku., pokud se s nimi chcete setkat, můžete tak učinit již 10. 6. v Brně a 11. 6. v Praze.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 hodiny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |