Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Virtuální obchodní galerie, sociální síť, internetová služba – těmito třemi výrazy by se dala shrnou charakteristika Glami, jedničky na trhu v České republice v oblasti módy.
Inzerujete na Glami, které je v současné době pro mnoho e-shopů s módou nejdůležitějším zdrojem návštěvnosti? Co říkáte na proběhlé změny, které razantním způsobem změnily jeho dosavadní fungování?
Glami pružně reaguje na stále zvyšující se popularitu mobilních telefonů a předpokládá, že návštěvnost z mobilů přeskočí tu desktopovou. Na konci září došlo ke spuštění nové aplikace pro iOS a Android, kterou si můžete stáhnout zde: https://www.glami.cz/aplikace/ a která by se měla stát nejefektivnějším kanálem z pohledu konverzí.
Nedá se ovšem předpokládat, že by všichni uživatelé používali tuto aplikaci, a proto Glami provedlo změny i v klasické mobilní verzi. Ta je schopna v současné fázi zobrazit stejné informace, jako je tomu u verze desktopové (fotografii, cenu, název, velikosti, informaci o dopravě a další výhody). Na základě několika testů pak Glami doporučuje e-shopům všechny tyto údaje dodávat v xml feedu. Opírá se přitom o tvrzení, že uživatelé nechtějí příliš klikat a na mobilu to platí dvojnásob. Pokud e-shop všechny tyto informace poskytne, potencionální zákazník získá základní informace ještě v rozhraní Glami a zbytečně se neproklikne. Tímto způsobem by se měla generovat kvalitní návštěvnost a zvýšit konverzní poměr, přičemž by mělo dojít k eliminaci nákladů za kredit díky nerelevantní návštěvnosti.
Inzerce | Chci tu být také
Na co Glami v neposlední řadě také upozorňuje je to, že nově do řazení produktů vstupuje i kvalita mobilní verze e-shopu a doporučuje jeho otestování pomocí nástroje Test použitelnosti v mobilech od Googlu.
V souvislosti se zmíněným zaměřením se na mobilní verzi došlo ke změně způsobu nastavení cen za proklik a celkové logiky placeného režimu.
Pro jednotlivé kategorie, ve kterých jde CPC na Glami nastavit dochází k rozlišování, zda koncový uživatel používá desktopovou, nebo mobilní verzi.
Pozitivním prvkem je to, že došlo ke snížení základní hranice CPC ve vybraných kategoriích u desktopové verze – ceny začínají v průměru na 1,50 Kč za proklik. Na druhé straně došlo ke zvýšení CPC u mobilní verze a ceny se v základní podobě pohybují okolo 5,60 Kč až 6 Kč, což je poměrně velká částka, vzhledem k určitému typu zboží.
Za velmi nešťastnou jde označit asi největší změnu, a tou je systém práce s biddingem, respektive nastavení cen za proklik. Ty jdou v současné době nastavit pouze podle procentuálního poměru a navíc pro obě verze, jak mobilní tak desktopovou, společně.
Jednoduše řečeno, pokud by chtěl e-shop zvýšit cenu za proklik u dané kategorie, zvýší se mu jak ta desktopová, tak mobilní o stejný procentuální poměr. Nejde tedy nastavit vyšší CPC např. pouze u desktopové verze. Některé e-shopy si tím pádem nebudou moci nastavit vyšší ceny za proklik, i když u desktopové verze by se jim to vyplatilo, avšak mobilní by vyrostla do závratných výšin.
Příklad:
Glami rovněž udělalo změny i v zobrazování u desktopové verze. Pokud byl uživatel v dřívějším rozhraní Glami a vybral si určitý produkt v kategorii, po kliknutí na něj se mu ještě otevřela produktová karta s konkrétnějšími informacemi o daném produktu (popisek, alternativní fotografie, atd.) a až po kliku na příslušnou ikonu na této kartě došlo k přesměrování do e-shopu. To platilo pro všechny uživatele, ať přihlášené, tak nepřihlášené.
V současné době je tato možnost zachována pouze pro uživatele, který je přihlášený. Pokud jste uživatel, který nemá na Glami profil a není tak přihlášený, produktová karta se neotevře a jste rovnou přesměrování do e-shopu.
Je otázkou, jak je toto přínosné pro samotné uživatele, pro e-shopy to ale znamená zvýšení návštěvnosti a tím i nákladům na kredit.
Celé je to určitý protiklad nové strategie na mobilní verzi, kde se Glami snaží o zvýšení konverzního poměru a snížení nákladů díky kvalitní návštěvnosti.
Jelikož je náš e-shop www.nej-ceny.cz autorizovaným prodejcem botů Crocs v České republice, inzerujeme na Glami převážně boty Crocs, doplněné ostatním sortimentem, které se hodí na tento portál a prodáváme je (kabelky, kryty na mobil, apod.).
Novou strategii považujeme za ne příliš dobrou. Návštěvnost z mobilních zařízení se prakticky nezměnila, avšak prudce nám vzrostla návštěvnost z desktopových zařízení, přičemž se zvýšila míra okamžitého opuštění a došlo ke snížení konverzního poměru. Zvýšily se tak náklady z obratu, které byly při předchozí strategii velmi dobré.
Kredit, který nám v letních měsících vydržel měsíc (v hlavní sezóně pro tento sortiment!) nám v současné době nevydrží ani polovinu tohoto období. V xml feedu dodáváme všechny podstatné informace, které jsou pro Glami důležité (názvy, velikosti, hlavní a alternativní obrázky, dostupnost, atd.).
Glami tak pro nás ztratilo hodnotu velmi dobrého konverzního kanálu a budeme nuceni inzerci na tomto portále omezit.
Dotkly se vás tyto změny podobně? Jak je hodnotíte?
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |