Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Virtuální obchodní galerie, sociální síť, internetová služba – těmito třemi výrazy by se dala shrnou charakteristika Glami, jedničky na trhu v České republice v oblasti módy.
Inzerujete na Glami, které je v současné době pro mnoho e-shopů s módou nejdůležitějším zdrojem návštěvnosti? Co říkáte na proběhlé změny, které razantním způsobem změnily jeho dosavadní fungování?
Glami pružně reaguje na stále zvyšující se popularitu mobilních telefonů a předpokládá, že návštěvnost z mobilů přeskočí tu desktopovou. Na konci září došlo ke spuštění nové aplikace pro iOS a Android, kterou si můžete stáhnout zde: https://www.glami.cz/aplikace/ a která by se měla stát nejefektivnějším kanálem z pohledu konverzí.
Nedá se ovšem předpokládat, že by všichni uživatelé používali tuto aplikaci, a proto Glami provedlo změny i v klasické mobilní verzi. Ta je schopna v současné fázi zobrazit stejné informace, jako je tomu u verze desktopové (fotografii, cenu, název, velikosti, informaci o dopravě a další výhody). Na základě několika testů pak Glami doporučuje e-shopům všechny tyto údaje dodávat v xml feedu. Opírá se přitom o tvrzení, že uživatelé nechtějí příliš klikat a na mobilu to platí dvojnásob. Pokud e-shop všechny tyto informace poskytne, potencionální zákazník získá základní informace ještě v rozhraní Glami a zbytečně se neproklikne. Tímto způsobem by se měla generovat kvalitní návštěvnost a zvýšit konverzní poměr, přičemž by mělo dojít k eliminaci nákladů za kredit díky nerelevantní návštěvnosti.
Inzerce | Chci tu být také
Na co Glami v neposlední řadě také upozorňuje je to, že nově do řazení produktů vstupuje i kvalita mobilní verze e-shopu a doporučuje jeho otestování pomocí nástroje Test použitelnosti v mobilech od Googlu.
V souvislosti se zmíněným zaměřením se na mobilní verzi došlo ke změně způsobu nastavení cen za proklik a celkové logiky placeného režimu.
Pro jednotlivé kategorie, ve kterých jde CPC na Glami nastavit dochází k rozlišování, zda koncový uživatel používá desktopovou, nebo mobilní verzi.
Pozitivním prvkem je to, že došlo ke snížení základní hranice CPC ve vybraných kategoriích u desktopové verze – ceny začínají v průměru na 1,50 Kč za proklik. Na druhé straně došlo ke zvýšení CPC u mobilní verze a ceny se v základní podobě pohybují okolo 5,60 Kč až 6 Kč, což je poměrně velká částka, vzhledem k určitému typu zboží.
Za velmi nešťastnou jde označit asi největší změnu, a tou je systém práce s biddingem, respektive nastavení cen za proklik. Ty jdou v současné době nastavit pouze podle procentuálního poměru a navíc pro obě verze, jak mobilní tak desktopovou, společně.
Jednoduše řečeno, pokud by chtěl e-shop zvýšit cenu za proklik u dané kategorie, zvýší se mu jak ta desktopová, tak mobilní o stejný procentuální poměr. Nejde tedy nastavit vyšší CPC např. pouze u desktopové verze. Některé e-shopy si tím pádem nebudou moci nastavit vyšší ceny za proklik, i když u desktopové verze by se jim to vyplatilo, avšak mobilní by vyrostla do závratných výšin.
Příklad:
Glami rovněž udělalo změny i v zobrazování u desktopové verze. Pokud byl uživatel v dřívějším rozhraní Glami a vybral si určitý produkt v kategorii, po kliknutí na něj se mu ještě otevřela produktová karta s konkrétnějšími informacemi o daném produktu (popisek, alternativní fotografie, atd.) a až po kliku na příslušnou ikonu na této kartě došlo k přesměrování do e-shopu. To platilo pro všechny uživatele, ať přihlášené, tak nepřihlášené.
V současné době je tato možnost zachována pouze pro uživatele, který je přihlášený. Pokud jste uživatel, který nemá na Glami profil a není tak přihlášený, produktová karta se neotevře a jste rovnou přesměrování do e-shopu.
Je otázkou, jak je toto přínosné pro samotné uživatele, pro e-shopy to ale znamená zvýšení návštěvnosti a tím i nákladům na kredit.
Celé je to určitý protiklad nové strategie na mobilní verzi, kde se Glami snaží o zvýšení konverzního poměru a snížení nákladů díky kvalitní návštěvnosti.
Jelikož je náš e-shop www.nej-ceny.cz autorizovaným prodejcem botů Crocs v České republice, inzerujeme na Glami převážně boty Crocs, doplněné ostatním sortimentem, které se hodí na tento portál a prodáváme je (kabelky, kryty na mobil, apod.).
Novou strategii považujeme za ne příliš dobrou. Návštěvnost z mobilních zařízení se prakticky nezměnila, avšak prudce nám vzrostla návštěvnost z desktopových zařízení, přičemž se zvýšila míra okamžitého opuštění a došlo ke snížení konverzního poměru. Zvýšily se tak náklady z obratu, které byly při předchozí strategii velmi dobré.
Kredit, který nám v letních měsících vydržel měsíc (v hlavní sezóně pro tento sortiment!) nám v současné době nevydrží ani polovinu tohoto období. V xml feedu dodáváme všechny podstatné informace, které jsou pro Glami důležité (názvy, velikosti, hlavní a alternativní obrázky, dostupnost, atd.).
Glami tak pro nás ztratilo hodnotu velmi dobrého konverzního kanálu a budeme nuceni inzerci na tomto portále omezit.
Dotkly se vás tyto změny podobně? Jak je hodnotíte?
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 4 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem