Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Začátky podnikání bývají těžké, ale máme pro vás dobrou zprávu. Nikdy v historii neměli podnikatelé na začátku tolik veřejně dostupných informací, inspirace a vzdělání jako v dnešní době. Internet je doslova plný návodů, videí, podcastů a všemožných tipů, jak rozjet podnikání a jak začátky zvládnout.
Na našem webu si můžete poslechnout 1515 podcastů včetně rozhovorů se zkušenými českými a slovenskými podnikateli z mnoha různých oborů. Můžete tak snadno čerpat z jejich zkušeností a rychle se v podnikání zorientovat.
Pokud jste na začátku podnikání, doporučuji vám si poslechnout následující podcasty:
Jedna z nejdůležitějších otázek na začátku podnikání je, jak si vybrat obor, ve kterém zkusíte své podnikatelské štěstí. Máme pro vás několik tipů, které vás mohou inspirovat:
Poslechněte si rozhovory s podnikateli o založení firem a zjistěte, jak začínali oni.
Pokud už nápad na podnikání máte, můžete pomalu začít s jeho realizací. Opět pro vás máme několik tipů do začátků:
Na začátku podnikání počítejte s tím, že se budete hodně učit a objevíte i spoustu slepých uliček. Nepodceňte proto dobré finanční plánování a mějte pod kontrolou jak své příjmy, tak ale i výdaje. Mnoho začátečníků také zapomíná na to, že nestačí vytvořit produkt či službu, ale je nutné je umět i efektivně prodat a jít s kůží na trh.
Začátky podnikání jsou vždy spojené s nadšením, ale taky s nejistotou. Nevíte, co vás čeká, a je snadné se ztratit v moři úkolů, nápadů a možností. Pokud chcete rychle dosáhnout prvních výsledků, tady jsou tři zásadní rady, které vám usnadní start a které pomohly i mně:
Zaměřte se na skutečný problém, který trh řeší. Udělejte si čas a pořádně si zanalyzujte potřeby svých potenciálních zákazníků. Nepodléhejte dojmu, že váš nápad je geniální sám o sobě. Úspěch v podnikání přichází z toho, že opravdu pomůžete lidem a oni vám za vaši pomoc zaplatí.
Nezačínejte velkolepě, začněte chytře. Minimalizujte riziko tím, že vytvoříte co nejjednodušší verzi svého produktu nebo služby – tzv. MVP (minimum viable product). Ukažte ho první skupině zákazníků a pozorně poslouchejte jejich zpětnou vazbu. Tímto přístupem nejen šetříte čas a peníze, ale taky rychle zjistíte, co funguje a co ne a zda má váš nápad potenciál. V začátcích podnikání je nejdůležitější umět rychle testovat a přizpůsobovat se.
Nebojte se prodávat hned od začátku. Příliš mnoho lidí se utopí v přípravách, ladění detailů nebo tvorbě dokonalého loga, místo aby zkusili svůj produkt nebo službu nabídnout zákazníkům a skutečně prodat. Buďte aktivní, pište, telefonujte, využijte své kontakty. Naučte se odmítnutí brát jako součást procesu. Začátky podnikání jsou o tom, jak rychle se dostanete k prvnímu zákazníkovi, protože teprve tím začne skutečná akce.
Nezřídka se stává, že podnikatelé na začátku udělají spoustu chyb, které se opakují. Některé z nich jsme pro vás vybrali:
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 měsíce
Před 5 měsíců