Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Kolem budování zpětných odkazů se vznáší spousta různých mýtů. V tomto článku ověříme, zda jsou pravdivé.
Mýty se mnou probíral Pavel Drábek, který se linkbuildingu věnuje již přes 6 let.
Pokud prodáváte pneumatiky, odkaz musí být umístěn na webu s pneumatikami. Pokud jej umístíte na magazín pro muže, kde se o autech vůbec nepíše (natož o pneumatikách), je vám odkaz naprosto k ničemu. Naopak byste jej měli odstranit, protože vám kazí odkazový profil.
Pavel Drábek: Tematičnost webu je pouze jedno kritérium pro hodnocení kvality odkazu. Pokud vede odkaz z tematického nebo tematicky příbuzného webu, je to výhoda. Není ale pravda, že všechny odkazy z netematických webů jsou špatné. Problém by mohl nastat pouze v případě, že na váš web vedou odkazy výhradně z netematických webů. Pokud je poměr tematických a netematických odkazů vyrovnaný nebo převažují tematické odkazy, je všechno v pořádku. Při výběru webů pro tvorbu odkazů se řiďte jednoduchým pravidlem: Je na tomto webu moje cílová skupina? Pokud ano, je to dobrý web pro získání zpětného odkazu.
Inzerce | Chci tu být také
Doba patičkových farem odkazů je už dávno pryč. Vyhledávače dnes penalizují weby za odkazy v patičce. Proto tam rozhodně nedávejte odkaz na svůj web.
Pavel Drábek: To, že je zpětný odkaz umístěný v patičce, samo o sobě ničemu nevadí. Naopak i takový odkaz může být hodnotný. Pokud je v patičce pouze pár odkazů a ty navíc mají něco společného s obsahem webu, je vše v pořádku.
Co skutečně vadí, jsou zmíněné odkazové farmy v patičce. To jsou dlouhé seznamy odkazů, které vedou na různorodé weby a nemají nic společného s obsahem webu. Takové odkazy už na první pohled působí velmi nepřirozeně a jsou pro vyhledávače problematické.
Pokud k vašemu odkazu někdo přidá rel=”nofollow”, odkaz tím pro vás naprosto znehodnotí. Je to v podstatě totéž, jako když tam odkaz vůbec nemáte. Vyhledávače jej nevidí, vašemu webu nijak nepomůže.
Pavel Drábek: Nofollow odkazy nepřenáší linkjuice. Vyhledávače sice nofollow odkazy vidí a evidují je, nepřikládají jim však takovou váhu jako dofollow odkazům. Přesto mají nofollow odkazy z hlediska linkbuildingu několik důležitých funkcí. Mohou sami o sobě přivádět návštěvníky na váš web. Mohou podpořit vznik dalších odkazů a ty už mohou být dofollow. A hlavně ke zdravému a přirozenému odkazovému profilu webu patří dofollow i nofollow odkazy. Z těchto důvodů se vyplatí při linkbuildingu věnovat i nofollow odkazům.
Komentování článků na internetu je snadným způsobem, jak získat zpětný odkaz. Stačí napsat svůj názor, vložit odkaz a odeslat. Najednou na vás odkazuje další web. Jenomže odkazy v komentářích jsou k ničemu, vyhledávače je neberou v potaz a vy jste tak vynaložili námahu zcela zbytečně.
Pavel Drábek: Odkazy v komentářích jsou osvědčená a stále fungující metoda linkbuildingu. Musí se k nim ale přistupovat správně. Komentář by měl mít především užitek pro ostatní čtenáře. Může to být například komentář, který rozšíří nebo doplní článek o další zajímavé informace a zdroje na dané téma. Takové odkazy z komentářů vám mohou přivést nové návštěvníky na web a pomohou i z pohledu vyhledávačů.
Pokud někdo napíše větu „Četl jsem článek na mladypodnikatel.cz.“ a z adresy neudělá odkaz (tzn. neudělá ji klikací), tak je nám to naprosto k ničemu. Vyhledávače takovou zmínku neregistrují, natož aby ji považovali za odkaz.
Pavel Drábek: Vyhledávače umí rozlišit i neaktivní odkazy a také je evidují. Přistupují k nim podobně jako k nofollow odkazům. I neaktivním odkazům se vyplatí věnovat – ze stejných důvodů, jako jsem uvedl u nofollow odkazů.
Máte-li možnost mít někde zpětný odkaz (např. v nějakém článku), určitě by měl být v první polovině stránky. Vyhledávače totiž neskenují celý web a čím níže se odkaz nachází, tím méně pravděpodobné je, že si odkazu všimnou.
Pavel Drábek: Zpětný odkaz může být v libovolné části článku nebo stránky. Pokud už vyhledávač přijde na stránku, projde ji celou.
Chcete se na konkrétní klíčové slovo zobrazit co nejvýš ve vyhledávačích? V tom případě získejte co nejvíce zpětných odkazů, jejichž anchor textem bude právě to klíčové slovo. Nijak jej neměňte a těchto odkazů v přesném tvaru klíčového slova získejte co nejvíce.
Pavel Drábek: Zpětné odkazy by naopak měly mít různé tvary anchor textů. Používejte synonyma, různé pády, textové odkazy střídejte s url adresami. Stejné odkazy sice budou nejspíš taky chvíli fungovat. Takový odkazový profil ale působí velice nepřirozeně. Vyhledávače to poznají a koledujete si o penalizaci.
Potřebujete co nejvíce odkazů na váš web. Nemá proto smysl je rozmělňovat mezi více podstránek. Směřujte je tedy na úvodní stránku. Ta je pro vás přece nejdůležitější.
Pavel Drábek: Obecně platí pravý opak. Čím pestřejší bude složení odkazovaných stránek, tím lépe. Na úvodní stránku obvykle vede víc odkazů než na další podstránky webu. Ale odkazy na různé podstránky jsou velice důležité.
Pro volbu vhodné stránky na odkaz doporučuji tento postup. Pro každou frázi, kterou chcete podpořit linkbuildingem, byste měli vybrat tu nejvhodnější vstupní stránku z vašeho webu a tu použít pro tvorbu odkazů. Například u e-shopu to mnohem častěji než úvodní stránka budou stránky kategorií, konkrétních produktů nebo články na blogu.
Odkazů není nikdy dost. Pokuste se získat co nejvíce zpětných odkazů v co nejkratší době. Čím více zpětných odkazů získáte, tím vyšší pozice ve vyhledávačích budete mít.
Pavel Drábek: Ty časy, kdy jste v linkbuildingu mohli přebít kvalitu kvantitou, jsou už dávno pryč. Zaměřte se raději na budování méně, ale hodnotnějších odkazů. V tomto smyslu může být pět opravdu dobrých odkazů ze zajímavých webů mnohem víc než tisíce odkazů z nekvalitních webů. Tvorbu odkazů rozprostřete na co nejdelší časové období. Skokový nárůst počtu odkazů opět působí podezřele a zavání průšvihem.
Sdílel váš web někdo na Twitteru nebo na Facebooku? To je sice hezké, ale v linkbuildingu vám to nijak nepomůže a vyhledávače to ani nezaregistrují.
Pavel Drábek: I odkazy na sociálních sítích mají význam. Pravdou je, že odkazy na sociálních sítích jsou většinou nofollow. Vyhledávače také zatím úplně nezvládají procházet celý obsah sociálních sítí. Z toho vyplývá, že odkazy ze sociálních sítí skutečně nemají takovou váhu, jako odkazy z klasických webů. Výhody odkazů ze sociálních sítí jsou podobné jako u nofollow odkazů. Můžete s nimi oslovit relevantní publikum a na jejich základě mohou vznikat další nové odkazy.
Všude se mluví o tom, že zpětné odkazy musí vznikat přirozeně. Jasně, jenomže na vás nikdo neodkazuje. Kolik zákazníků vloží někam váš zpětný odkaz? A uvedou ho ve tvaru, který potřebujete? Na podstránky, na které chcete odkazovat?
Pavel Drábek: Zpětné odkazy lze získávat i přirozeně. Je to ale dlouhý proces s nejistým výsledkem. Zatímco při aktivním linkbuildingu mohou odkazy přibývat na bázi týdnů až měsíců, na přirozené odkazy můžete čekat měsíce až roky. Pokud se vám povede zaujmout nějakým hodně zajímavým obsahem, mohou přirozené odkazy vznikat s velkou intenzitou (tzv. efekt sněhové koule). Spoléhat jen na přirozené odkazy se – zvláště u konkurenčních oborů nedá.
Google vás prý může penalizovat za to, když začnete manuálně rozšiřovat své odkazové portfolio. Jeho cílem je přece to, aby odkazy na váš web vznikaly přirozeně, ne vaším aktivním přičiněním. Je to pravda?
Pavel Drábek: Je pravda, že Google nedoporučuje tvořit odkazy. Cílem Googlu skutečně je, aby odkazy vznikaly přirozeně. Veškerá aktivita, kterou byste měli podle Googlu vyvinout, je, že lidem odkazování na váš web co nejvíce usnadníte a pobídnete je k tomu.
Na druhou stranu Google nepenalizuje za linkbuilding. Google penalizuje pouze za zpackaný linkbuilding (např. velké množství nekvalitních odkazů). Dobře vedený linkbuilding se hodně podobá přirozenému odkazování. Navíc pokud by z výsledků vyhledání kvůli penalizaci měly vypadnout všechny weby, které se věnují linkbuildingu, myslím, že by tam toho moc nezbylo.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |