Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Internet je plný obsahu o podnikání, ale málokdo se věnuje tomu, jak zvýšit zisk firmy a jak byznys posunout na vyšší úroveň. Připravil jsem pro vás k dnešnímu dni 1528 podrobných podcastů, ve kterých zpovídám zkušené podnikatele, manažery a další specialisty na řízení firmy, a přidal jsem i řadu vlastních zkušeností z mého podnikání a s klienty v rámci poradenství pro podnikatele.
Žádné teorie, ale reálná praxe firem z Česka a Slovenska. Snažím se, aby každý rozhovor šel do hloubky a odkryl vám, jak která firma řeší svůj rozvoj, jak zvyšuje svou ziskovost a díky čemu roste.
Mým cílem je, abyste i bez cizí pomoci našli spoustu cenné inspirace, kterou můžete ihned využít ve vaší firmě. Vyzkoušejte to, poslechněte si několik epizod a uvidíte sami.
Pokud vám s tím, jak zvýšit zisk vaší firmy, mohu pomoci osobně, tak mě neváhejte kontaktovat. Rád se s vámi na vaše podnikání podívám.
Vybral jsem ze všech podcastů několik epizod, kterými vám doporučuji začít:
Neváhejte se přidat také mezi naše předplatitele a čerpat z podcastů know-how naplno.
Ziskovost firmy je téma, které rezonuje snad ve všech odvětvích a i na mě se obrací stále více podnikatelů, kteří hledají cesty, jak svoje firmy posunout kupředu. Většinou to není jen o růstu prodeje nebo snižování nákladů, ale o hledání rovnováhy mezi efektivitou, inovacemi a udržením konkurenceschopnosti. Může to být také o zamyšlení se nad budoucností firmy a trhu, na kterém se pohybuje, protože řadě firem klesají zisky postupem času s tím, jak se trh mění.
Pokud přemýšlíte, jak zvýšit zisk firmy, začněte tím, že si přehledně zmapujete, kde teď stojíte a jak na tom vaše firma skutečně je. Z mojí zkušenosti spousta firem podceňuje finanční řízení a reálně neví, jak na to je. Kde vám utíkají peníze? Jaké máte skutečné marže? Které procesy by šlo zefektivnit, automatizovat nebo zjednodušit? Jak funguje váš obchod? A co říkají zákazníci? Nejde jen o úspory, ale o přemýšlení, jak se soustředit na aktivity, které mají skutečnou hodnotu pro zákazníky a zisk generují.
Jedním z klíčových kroků je zaměřit se na zvýšení tržeb. To ale neznamená jen šlápnout do marketingu a nalít do něj více peněz, jak si spousta podnikatelů může myslet, protože to si reálně většina firem stejně nemůže dovolit. Málokterá firma dokáže rychle znásobit svůj rozpočet na marketing a v mnoha situacích by to ani nepomohlo a k větší ziskovosti by to nevedlo.
Klíčová otázka zní, jak zvýšit tržby bez dramatického růstu nákladů? Zvažte například, zda máte potenciál lépe prodávat stávajícím zákazníkům. Spousta firem se soustředí na získávání nových klientů, ale ti stávající vám často mohou přinést mnohem vyšší profitabilitu firmy. V mnoha situacích může být jednodušší vydělat více peněz na stávajících zákazníci, než na kolik vyjde získání zákazníků nových. Nabídněte jim doplňkové produkty nebo prémiové služby, které pro ně mají smysl. Mluvte s nimi a hledejte potenciál pro další zdroje příjmu.
Další možnost, jak zvýšit ziskovost firmy, je optimalizace cenové strategie. Kdy jste naposledy přemýšleli nad tím, zda máte správně nastavené ceny? Jak si stojíte v porovnání se zbytkem trhu a co můžete udělat pro to, abyste si mohli dovolit ceny vyšší? Nemusí však jít jen o zdražování – někdy je lepší nabídnout balíčky služeb nebo množstevní slevy. Zažil jsem ale i situace, kdy snížení cen firmě pomohlo k vyšší ziskovosti. Záleží tedy na situaci, v jaké se nacházíte.
Velmi podceňovaným aspektem je důraz na interní efektivitu. Každý ušetřený náklad se okamžitě promítá do zisku. Zkuste se podívat na procesy ve firmě a jak je vylepšit. Automatizace, delegování, nebo dokonce odstranění některých procesů může mít vliv na celkovou ziskovost vaší firmy.
Nakonec je třeba říct, že profitabilita firmy není jen o číslech. Je to i o dlouhodobé strategii a vztazích se zákazníky. Spokojení zákazníci vám nepřinesou jen zisk, ale mohou přinést i stabilní růst v budoucnu. Takže přemýšlejte dlouhodobě, zkoušejte nové přístupy a mějte odvahu pojmenovat to, co už nefunguje. Držím vám palce.
Firmám často neroste zisk, protože se zaměřují na špatné priority. Mnohé investují obrovské částky do marketingu nebo expanze, aniž by řešily, zda jejich stávající model funguje efektivně, daří se jim být v zisku a jejich podnikání se daří.
Ziskovost firmy často brzdí zbytečné náklady, složité procesy nebo nejasná strategie. Pokud chcete vědět, jak zvýšit zisk firmy, začněte tím, že se zaměříte na analýzu toho, co už děláte, a kde máte největší rezervy. Naučte se počítat a nastavte si co nejlepší finanční řízení, které vám pomůže rozhodovat se na základě čísel.
Dalším častým problémem je špatné zaměření na zákazníka. Firmy hledají způsoby, jak zvýšit tržby, ale ignorují potřebu, kterou zákazníci skutečně mají. Nejde jen o to prodat víc, ale prodávat lépe a dlouhodobě. Vyplatí se zamyslet nad tím, jestli opravdu rozumíte tomu, co zákazníci potřebují, jestli se jejich potřeby nemění a zda jim umíte nabídnout řešení, které je pro ně zajímavé a rádi za něj zaplatí.
Třetím důvodem, proč často neroste profitabilita firmy, je podcenění inovací. Společnosti se často zaseknou na starých způsobech práce, které už neodpovídají aktuálnímu trhu a jiné firmy nabízí něco lepšího. Pokud přemýšlíte, jak zvýšit ziskovost firmy, nebojte se podívat na technologie, automatizaci a nové obchodní modely a příležitosti, které na trhu leží.
Nakonec je zde lidský faktor. Firmy jsou o lidech a neefektivní tým nebo špatná komunikace často brání firmám využít jejich plný potenciál. Proto se vyplatí investovat do školení, motivace, odměňování a vytváření kultury, kde každý ví, jak může přispět ke zlepšení výsledků.
Chyba může být i na straně vedení a samotných majitelů firmy, kterým z mojí zkušenosti často dochází dech a nápady na další rozvoj firmy. I tohle je dobré si umět připustit a případně se věnovat otázce nástupnictví.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |