Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Affiláků je plný internet. Jsou to partneři affiliate programů různých firem, kteří vydělávají na provizích z prodeje jejich zboží či služeb. Affiliate komunita v Česku stále roste a my se jí už v minulosti několikrát věnovali. Dnes se ale podíváme na to, jak vlastně začít a jak se tedy stát affilákem.
Když si představíme affiláka, kterému se povedlo dosáhnout stavu, kdy ho affiliate živí, uvidíme člověka, jehož den se skládá zejména z nastavování, kontrolování a vyhodnocování reklamních kampaní. Vstává brzy ráno a se svými inzerenty, kteří mu vydělávají nejvíce peněz, komunikuje každý den. Samotným webovým stránkám a jejich optimalizaci se podle Michala Majgota věnuje v menší míře než kampaním.
Mezi nejčastějšími problémy takového affiláka lze najít výpadky reklamních kampaní a jejich nestabilní výkon. „Může jít o newsletter zapadlý do spam složky, změna Facebook algoritmu, zdražení Sklik či AdWords kampaně kvůli nové konkurenci a podobně,“ dodává Michal.
Takový affilák ale není průměrný. Častěji narazíme na ty, co vygenerují tak jednu konverzi měsíčně a mnohdy ani to ne. Už v našem prvním rozhovoru mi Michal řekl, že kouzlo tkví v tom, co neudělalo 90 % affiláků. Ti nejlepší podle něj investují, rozvíjí se, snaží se a svoje podnikání berou skutečně vážně.
Inzerce | Chci tu být také
A aby toho nebylo málo, vrásky na čele affiláků tvoří i jejich okolí – konkurence je stále silnější, vyhledávače chytřejší a vytvořit úspěšný web je stále těžší. „Řada se jich svezla na určité vlně a už nedokázali naskočit na ten vlak znovu. V dobách velmi hloupého Seznamu jste se mohli dostat na libovolnou první příčku jen za jedno odpoledne práce a za pár týdnů čekání. Jsou tu případy lidí, kteří měli statisíce a teď už jen hledají své místo na trhu a zkouší znovu začít,“ prozradil nám minule Michal.
Přesto česká affiliate komunita roste. I my v iParťákovi často pracujeme s klienty, jejichž příjem tvoří zejména affiliate a jimž pomáháme s tvorbou webů. Často u nich ale vidíme naivní představy, nepromyšlený plán a špatný strategický přístup v začátcích, což jim velmi brzy vezme vítr z plachet, který je zde stejně jako v jiných oborech velmi důležitý. Neméně často také vídáme začátečníky, kteří si affiliate představují jako rychlý zdroj pasivního příjmu (hlavně to slovo „pasivní“ je důležité), díky němuž za pár týdnů nebudou muset pracovat.
Pojďme si představit dalšího člověka. Tentokrát to nebude nikdo inspirativní. Je to naprostý začátečník, rád by se ale stal úspěšným affiliate partnerem. Tápe ale v tom, jak začít. Podle Michala by si měl vyrobit základní web s iframe formulářem, popsat doporučovaný produkt či službu a zaplatit si vlastní reklamní kampaň. Začít bez jakékoliv investice je velmi těžké. „Musí jít alespoň o vyšší tisícikoruny, díky kterým zjistí, jestli našel výdělečnou kampaň nebo ne. Ať spustí reklamy a hned jde optimalizovat web podle chování lidí na něm podle Google Analytics.“
Pokud ani po optimalizaci web nepokryje vlastní náklady a není alespoň na nule, může náš začátečník kampaň zavřít a zkusit něco jiného s další desetinou rozpočtu. „Možná i jinou kampaň v úplně jiném oboru, pokud se mu nebude dařit optimalizovat do zisku. 10 takových pokusů už umí zařídit, že najdete nějakou profitabilní cestu. Pak už stačí jen navyšovat objem,“ radí Michal.
Důležité je ale i to, jaký obor si v začátku vyberete. Měl by disponovat velkým trhem a vysokou hledaností a stejně tak i vysokými provizemi a konverzními poměry. Jako příklad dává Michal půjčky, kde lze najít obrovský trh, vysoké provize i konverzní poměry. „Můžete si vybrat i obor, kde jedno číslo z těch tří je nízké, pak ho ale musí vykompenzovat výše těch ostatních,” dodává a jako další příklad přihazuje prodeje ready made firem, které jsou málo hledané, za to ale nabízí vysoké provize.
Vysoká konkurence ve vybraném oboru nemusí znamenat hned komplikaci. „Je to spíš dobrá zpráva, že někdo za vás ten trh vyzkoušel, zjistil, že jsou tam peníze a funguje to,“ prozradil v minulém rozhovoru Michal, který dnes dodává, že bychom měli upřednostnit vysokoobrátkové obory s více konverzemi po menších částkách než jen pár za desetitisíce. „S nimi toho moc nezměříte a nezoptimalizujete, protože každý prodej může být náhoda, když je jich pár.“
Tvorbu webových stránek jsem nastínil už výše. „Existuje mnoho služeb, kde si lze web jednoduše naklikat, jako je například Webnode. Obvykle pak přejde na jednoduchý redakční systém WordPress a po neustálých úpravách, které jsou čím dál odbornější, se nenuceně naučí i základy HTML kódu. Nakonec si možná troufne na vlastní web s vlastním kódem,“ popisuje Michal s tím, že web možná ani nepotřebujete. „Pokud máte nějaký jiný zdroj trafficu, může si vystačit s mailovou databází nebo třeba účtem na YouTube. Například toto video vydělává dlouhodobě kolem 40 000 dolarů měsíčně z provizí od hostingu Bluehost.“
Vlastní web totiž vůbec nemusí začít vydělávat. Rozhoduje o tom spousta různých kritérií, mezi nimiž lze zmínit kvalitu reklamních kampaní, jejich rozpočet, náklady na konverzi, obsah webových stránek, množství a kvalitu odkazů na ně vedoucích a kvalitu webů, kde se odkazy nachází, strukturu URL adres a spoustu dalších faktorů, jež ovlivňují nejen návštěvnost webu a rychlost jeho načítání, ale samozřejmě i jeho ziskovost.
Spousta affiláků například podceňuje samotná sdělení webu, jejich přehlednost, použitelnost a atraktivitu nabídky. O vyplnění formuláře často rozhoduje i počet polí a všichni víme (ačkoliv se s tím stále často setkáváme), že na neviditelné call-to-action prvky nikdo nekliká. A vůbec jsme nezmínili třeba strategii remarketingu, cenotvorbu, množství produktů a služeb a stovky dalších věcí.
Z toho všeho nám plyne, že affilák se musí aktivně vzdělávat napříč různými obory, z nichž lze podle Michala mezi ty nejdůležitější zařadit zejména PPC, SEO a UX.
O potřebě sebevzdělávání a začátcích s affiliate mluvil i Peter Chodelka v našem videorozhovoru. V článku najdete spoustu dalších tipů. O tom, jak se vzdělává jedna z nejvýraznějších person české affiliate komunity, Mário Roženský, se zase dočtete v tomto článku.
Vstupní bariéry jsou nízké. Web, který možná ani nepotřebujete, si přesto můžete vytvořit za pár minut. Affiliate programů najdete spoustu a všechny vás rádi přivítají s otevřenou náručí, pokud jim chcete získávat nové zákazníky (jak si je vybírat, se ve svém aktuálním článku rozepsal Michal Kubíček). Jenomže tím to nekončí a nastává velká řehole. Nebuďte mezi těmi naivními, co chtějí na affiliate zbohatnout přes noc. Zkuste si zodpovědět alespoň ty nejzákladnější otázky:
Sledujte náš magazín na Facebooku a Twitteru. Připravujeme spoustu článků nejen o affiliate, ale i o dalších oborech, které by vás mohly zajímat.
Co bylo pro vás na začátku to nejtěžší? Jakou největší zkouškou jste prošli?
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 měsíce
Před 4 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |