Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Budování pasivního příjmu může být mnohdy velmi ožehavým tématem diskuze. Poslední dobou mám pocit, že o něm slýchám stále častěji. Když se mi před nedávnem známý svěřil s tím, že si chce vlastní pasivní příjem vybudovat, začal jsem se ohlížet po tom, co je příčinou této skoro davové hysterie s cílem vydělávat peníze bez jakékoliv práce.
Hledal jsem, ptal jsem se a dost jsem při tom narážel na jméno Michala Kubíčka. Ten totiž před několika týdny spustil svůj blog PasivníPříjem.eu, kde se v prvním článku pochlubil překrásnými čísly, které pasivně vydělává každý měsíc. Objevilo se zde affiliate, PPC, dividendy a další. Řada lidí si Michala vzala za vzor a rozhodla se rovněž něco pro svůj život udělat. Začala budovat pasivní příjem. Nedalo mi to a oslovil jsem přímo autora blogu, aby mi k celé věci řekl více.
Moje první otázka byla jasná, ptá se na ni totiž mnoho zděšených lidí, kteří mnohdy o pasivním příjmu doposud ani neslyšeli. Odpověď mě překvapila, protože Michal si svůj pasivní příjem původně budovat ani nechtěl. „Začal jsem se obecně zajímat o investice, a tak jsem část svých peněz vložil do akcií. Původně to bylo asi 3000 Kč,“ vzpomíná Michal a dodává, že byl velmi konzervativním investorem, který akcie kupoval tehdy, kdy podniky začaly strádat, a následně prodával, když se jim začalo dařit. „U většiny titulů se to povedlo, u dvou, které dodnes držím, jsem vrchol propásl a dnes jsou pod nákupní cenou. Mám aktuálně v akciích asi 50.000 korun. Za akcie, kterých jsem se včas zbavil, byl celkem průměrný zisk 203 %. Osobně to spíš považuju za štěstí začátečníka.“
Jenomže Michala to začalo bavit a začal kupovat své první projekty, i když ne vždy se mu dařilo. „Jeden z prvních webů byl z krátkodobého hlediska provar. Koupil jsem jej za 30.000 Kč, ale následně jsem zjistil, že měl zfalšovanou návštěvnost. Přesto mi ale dnes generuje kolem 20 až 30.000 Kč za rok.“ Naštěstí měl ale i šťastnější ruku, a to například při koupi webu za 15.000 Kč, který po dvou měsících začal vydělávat 25.000 korun měsíčně a po roce jej prodal za 150.000 korun.
Inzerce | Chci tu být také
Právě v oblasti koupě a prodeje webů vydělal Michal asi nejvíce. Sám ale přiznává, že nejsnazším způsobem, jak si pasivní příjem vybudovat, je PPC reklama. „Máte seriózního partnera, který vás nemá potřebu podvádět. Google ani Seznam nemá potřebu okrádat publishery.“ Michal se rovněž odráží od své zkušenosti s affiliate, kde se nejednou setkal s neseriózním jednáním či pozdními platbami. „Je červen a já mám na stole neuhrazenou fakturu od jednoho relativně velkého a známého obchodu s nábytkem. Už několikrát mi majitel psal, že je faktura těsně před vyplacením a stále nic. A to jde přitom o zhruba deset tisíc korun. Jiní partneři pak mají zvláštní podmínky plynoucí z minimálního výdělku, termínů fakturace, po kterých odmítají vyplácet a podobně. Trh prostě ještě v tomhle nedospěl,“ dodává úspěšný internetový podnikatel a autor tří knih o zvyšování návštěvnosti, přičemž všem provozovatelům eshopů a affiliate programů doporučuje affiliate školení, o němž jsme vás již informovali.
Pasivní příjem lze vybudovat mnoha způsoby, nejen prostřednictvím virtuálního světa. Můžete pronajímat nemovitosti, prodávat licence, nakupovat podíly z projektů či firem, dluhopisy a podobně. Mnoho příkladů je i v knihách typu Bohatý táta, chudý táta, jejíž koupi doporučuje i Michal. Řada lidí ale namítá, že pasivní příjem ve skutečnosti neexistuje. Vždy za ním stojí mnoho práce a úsilí. „Je to o úhlu pohledu. Obecně ale platí, nebo alespoň já to tak vnímám, že pasivní příjem je takový, na jehož získání není v danou chvíli nutno vynaložit nějaké vyšší úsilí, energii, prostředky a čas. Samozřejmě ideálně se jedná o pravidelný příjem. Takový příjem bezesporu existuje. Co asi neexistuje, je příjem, který by vznikl z pasivity. Pasivní příjem nevzniká z pasivity,“ popisuje svůj názor Michal a přidává, že lze takový příjem vybudovat v podstatě ihned, pokud máte dostatečné prostředky, schopnosti a vhodné okolnosti. „Minimálně na začátku je třeba být aktivní. Pečení holubi, ať je to sebevíce lákavé, do úst opravdu nelétají. Na druhou stranu v okamžiku, kdy máte pasivní příjem nastartovaný, tak se jedná opravu o příjem s minimem námahy. Zejména z dlouhodobého hlediska.“
Jako příklad si můžeme uvést Michalův projekt, který v roce 2009 koupil za 300.000 Kč. „Protože jsem momentálně neměl tyto peníze volné, požádal jsem jednoho našeho zákazníka, aby mi zaplatil (se slevou tuším asi 20 %) dopředu na celý rok. Peníze přišly na účet a já jel koupit web. Těch 300.000 jsem ‚odpracovával‘ po celý rok, i když ne samozřejmě denně a po celých osm hodin. Web neměl skoro žádné náklady, jen webhosting. A ročně vydělává stabilně bez zásahu asi 100.000 korun. Za tři roky byla má roční práce zaplacena a nyní již jen vydělává. Jedná se opravdu o pasivní příjem. Takže dnes s minimem námahy a před několika lety s námahou a vidinou budoucího pasivního příjmu.“
Pasivní příjem podle něj mohou vybudovat i lidé bez jakýchkoli zkušeností, ale za cenu vyšších ztrát. Přesto to ale mají zkusit. „Kdybych já postupoval tak, že nebudu dělat to, čemu nerozumím, nebyl bych tam, kde jsem. Naštěstí je dnes hodně kvalitních zdrojů, kde se může člověk dozvědět plno zajímavých informací. Lidé, ke kterým jste dřív neměli šanci se ani přiblížit, blogují, můžete je sledovat na Twitteru, Facebooku, mluvit s nimi na fórech a barcampech. Důležitá je ale praxe.“
Michala jsem se musel zeptat i na mladé lidi, kteří často touží po pasivním příjmu a snaží se jej budovat. Překvapil mne tím, že je sám obdivuje. „Znám pár kluků, kteří už na střední škole rozjíždí firmy. Já v tu dobu cestoval a o podnikání neměl ani páru. Je fakt, že tehdy byla trochu jiná doba.“ Jejich představy ale považuje někdy i za nereálné, což k tomu však patří. „Čím mladší jste, tím jste méně opatrní a jste schopni se pustit do věcí, které byste později třeba neudělali. A ono to může často vyjít. Takže čím výš se díváte, tím výš se dostanete.“
Vybudovat si pasivní příjem je jen část z celého celku. Musíte si jej umět i udržet, což je krásná představa asi každého z nás. I podle Michala existuje mnoho důvodů, kvůli kterým je možné o pasivní příjem přijít. Jednou z hlavních chyb je nedostatek trpělivosti. „Nedávno jsem slyšel jeden podcast od Maria Roženského, kde mluvil o tom, jak se vrhl do podnikání s farmou webů a jak na tom prodělal. Byla to směsice nezkušenosti a netrpělivosti. Taky jsem na začátku dělal moc chyb a dodnes je dělám, ale většinou mám trpělivost se přes počáteční neúspěch přenést. No a co, tak prostě nezačne projekt vydělávat druhý měsíc. Druhým rokem ale vydělá už většina z nich. Některý víc, jiný méně. Je to asi o úhlu pohledu.“
Dalšími důvody pro ztrátu vybudovaného pasivního příjmu může být třeba změna situace, trhu, nesledování aktuálních trendů a další. „Když budete mít nemovitost a necháte si spadnout střechu na hlavu, také přijdete o nájemníky. Nebo když včas nezareagujete na to, co se děje v okolí vaší nemovitosti, tak také můžete prodělat. Představte si, že máte dům a blízko něj otevřou novou stanici metra. Nebo naopak zakáže radnice v oblasti parkování aut. Cena nájmu se změní a vy na to musíte reagovat. U online projektů je to stejně,“ přirovnává Michal a v případě affiliate doporučuje vyhledávat nové programy, u PPC reklamy sledovat nové trendy a změny v umístění reklam a třeba u PPP sledovat konkurenci a podobně.
Na závěr stačí zopakovat to, co Michal ve svých velmi pozitivních odpovědích zmínil. Nebojte se to zkusit, realizujte svoje vize a miřte vysoko. Čím výše se díváte, tím výše se dostanete. Michalovi za odpovědi moc děkuji a jako motivaci přikládám ještě jednou odkaz na jeho nový blog.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 měsíce
Před 5 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |