Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V současné době mnoho firem zmenšuje své rozpočty na marketing. Jejich součástí jsou často i investice do affiliate marketingu, který ale stále řada firem v Česku podceňuje. O tom, zda se do něj vyplatí investovat a jak k němu strategicky přistoupit, jsem si povídal se spolumajitelem eHubu Milanem Pichlíkem.
Probrali jsme i to, jak na tom české e-shopy z pohledu eHubu jsou a jaká doporučení by na základě svých zkušeností dal všem podnikatelům v affiliate odvětví. Rozhovor si můžete přehrát i jako podcast.
Affiliate je forma spolupráce, která tady s námi byla po staletí. S příchodem internetu se akorát přesunula do online prostředí. Mnoho věcí stále funguje na principu „doporuč mi někoho, komu to prodám, a já ti za to dám provizi“. Affiliate není ve své podstatě nic jiného. Žádný zázračný marketingový kanál. Je to jednoduše forma spolupráce výhodná pro obě strany, která je stará snad jako lidstvo samo. Úkolem e-shopu je pouze se zamyslet nad tím, zda podpořit svoje prodeje přes affiliate, nebo ne. Na základě čeho by se měl rozhodnout?
Affiliate určitě není pro všechny. E-shop by měl už dosahovat určité velikosti. Dle Milanova názoru alespoň 200 objednávek měsíčně. Dále musí aktivně pracovat na SEO, PPC, budování vlastní značky atd. Pokud již na těchto věcech pracuje a získává tak nové objednávky, je na čase řešit, kam se posunout dál. Jednou z cest může být právě affiliate marketing.
Inzerce | Chci tu být také
Ten podle zkušenosti eHubu může e-shopu přivést v obecném průměru 10 % v obratu, závisí to však na segmentu, ve kterém se firma pohybuje, v známosti značky a mnoha dalších faktorech. Někteří klienti eHubu získávají až přes 50 % objednávek právě skrze affiliate. Jiní ale třeba pouze 3 %.
Milan proto affiliate marketing doporučuje minimálně vyzkoušet s nějakou dobrou a ověřenou affiliate sítí. Jak ji poznat? Třeba tak, že vám nebude slibovat zázraky a astronomické růsty do pár měsíců. Affiliate je totiž běh na dlouhou trať a stojí nemalé úsilí.
„Nejdůležitější je, aby to nebyl pasiv, autopilot,“ říká Milan a má na mysli přístup ve smyslu „dám program do sítě a oni se o to nějak postarají“. To je špatný přístup. Důležité je affiliate analyzovat, dobře vyhodnocovat a být pravidelně v kontaktu se svým affiliate manažerem.
To je styčný bod mezi sítí a e-shopem. Affiliate partner ani síť reálně neví, co se v e-shopu děje, proto by měly ze strany e-shopu proudit veškeré informace o nových produktech, akcích, plánovaných změnách a dalších skutečnostech právě směrem k affiliate manažerovi. Ten už s nimi dokáže efektivně pracovat a komunikovat je i affiliate partnerům – lidem, kteří propagují značku e-shopu, vkládají do propagace svůj čas, peníze a chtějí od e-shopu stabilního obchodního partnera, a to samé chce i e-shop od nich.
Jak s affiliate manažerem spolupracovat, můžete zjistit v tomto rozhovoru.
Pro affiliate partnery podnikající například v cestovním segmentu je nyní situace opravdu těžká. Na druhou stranu to Milan vnímá jako příležitost si uvědomit, jak je soustředění se na jeden segment nebezpečné. „Tohle záleží hodně člověk od člověka, ale osobně nemám rád věnování maximální pozornosti jednomu projektu. Vytváří to pak u mě slepotu vůči některým věcem, které v rámci toho projektu dělám. Proto mám osobně webových projektů více, které jsou na sebe alespoň částečně navázané,“ říká Milan, který sice nikdy nedělal travel segment, ale navrhuje zamyslet se třeba nad synergiemi mezi projekty na pojištění či zdraví (opalovací krémy, vitamíny, imunita). „Nejsou to mnohdy velké tematické překryvy, ale to podle mě nevadí,“ dodává.
„Obecně si myslím, že kromě opravdu hodně zasažených segmentů jako právě cestování, se mají nyní affiliate partneři již dobře. Podle dat z naší affiliate sítě mohu s klidem říci, že e-commerce je silnější než kdy předtím a stále roste. Byly tady příležitosti, když koronavir začínal, kdy se dalo vytvořit web přímo o něm a vydělávat na AdSense, prodávat roušky, dezinfekce atd. Ty příležitosti kolem náš jsou stále. Stačí se dívat,“ dodává na závěr.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |