Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Libor Hraba je jedním ze dvou majitelů společnosti COMEFLEX CONSULTING, která svým klientům pomáhá se zakládáním firem. Především ale bojuje za osvětu tohoto oboru a dokázání, že nabízí bezpečné a solidní služby, které mnoha začínajícím podnikatelům mohou pomoci rozjet vlastní podnikání.
Firem, které tyto služby nabízí, je mnoho. Řada lidí jim ale nevěří, a tak mě napadlo se zeptat, jak jsou tyto služby bezpečné, jak vůbec mohou lidem pomoci a zda za nového občanského zákoníku mají ještě smysl.
Libore, stejně jako mnoho jiných firem se i vy zabýváte zakládáním společností. V čem jste jiní?
Myslím, že se lišíme zásadně. Zakládání společností nebo jejich prodej je jen úzký segment našich činností. Pomáháme našim klientům s rozjezdem podnikání již od začátku, od jejich nápadu a služby poskytujeme v komplexní rovině. Často se stává, že začínající podnikatel k nám přijde s naprosto brilantním nápadem a představou o svém oboru, o tom, co chce dělat, ale se zkreslenou představou o tom, jak začít podnikat.
Poskytujeme plný servis ve správě klientova podnikání. Namátkově uvedu – vedení účetnictví. Jsme schopni zabezpečit financování některých podnikatelských záměrů, vypracovat různé studie, podnikatelské záměry, provozní řády, dokonce provádíme stáže v naší společnosti pro mladé lidi. Máme velice širokou síť odborníků, advokátů, znalců apod.
Inzerce | Chci tu být také
Zdá se mi, že váš obor zažívá v posledních letech obrovský boom. Čím to je?
Jde o způsob správy vlastního podnikání, který je v západní Evropě nebo ve Spojených státech běžný a poměrně rozšířený. Výrazně šetří peníze hlavně živnostníkům, drobnějším firmám a také začínajícím podnikatelům při rozjezdu podnikání. Lidé u nás už přestávají tento způsob podnikání považovat za něco zvláštního nebo dokonce za něco na hraně zákona a začínají chápat přínos.
Na trhu se pohybujete přes deset let. Jak se za tu dobu celý obor změnil?
Jako každý obor i tento prochází po celou dobu změnami a vývojem. Náš obor je možná více než jiné závislý na změnách v legislativě, a proto největší změnou prošel právě na přelomu loňského a letošního roku, kdy na něj působí změna soukromého práva.
Jak je pro vás, z pozice šéfa takové firmy, těžké se této změně přizpůsobit? Co to pro vás v praxi znamená?
Nejzásadnější je změna myšlení. Naučit se teorii nových předpisů, rozbourat zajetá pravidla a co nejrychleji přepracovat metodiky a pracovní postupy.
Jak se obor od úplného začátku přizpůsoboval zákonům? Přece jen vznikl v době, kdy platily jiné zákony, než jak je tomu dnes.
My v COMEFLEXu reagujeme na změny legislativy v průběhu deseti let v podstatě neustále. Drobné novely zákona, například v oblasti sídla společnosti, probíhaly celou dobu. Ovšem začátkem letošního roku došlo k naprostému zvratu a 1. ledna je vše jinak. Tuto změnu provázel zmatek i v právní veřejnosti a ze začátku bylo velice obtížné se zorientovat. Vlastně stále jsou situace, ve kterých se tápe. Ale všechno má řešení a to je vlastně i heslo, které s kolegou razíme.
Kdy se vůbec tyto služby začaly nabízet?
V České republice se začaly tyto služby provozovat hned v 90. letech. Naše společnost byla jedna z prvních firem, které s tímto v Praze začínaly. Začínali jsme v roce 2001 a tuším, že jsme byli čtvrtí na našem trhu.
A kdy to začalo třeba ve vámi zmíněných Spojených státech?
To se dá jen velmi těžko určit. Pojem „virtuální kancelář“ pochází až z osmdesátých let minulého století a souvisí s příchodem přenosných počítačů. Ovšem koncept služby sahá mnohem hlouběji do minulosti. Služba vznikala jako reakce na nepružnost nájemních vztahů.
Roste o ně zájem? Kdy vaše firma zažila největší zájem svých klientů?
Největší boom služba zaznamenává od roku 2005. Samozřejmě s nárůstem poptávky roste i konkurence. Bohužel ve velké míře konkurence, která v oboru nemá žádné zkušenosti a odbornou (profesní) znalost, a tím nám ostatním kazí jméno. Ale to je asi ve všech oborech stejné.
O jakých zkušenostech konkrétně mluvíte?
Poskytovat sídlo nebo založit a prodat společnost není žádný vědní obor a není na to potřeba větší znalost než u konkurence okopírovat smlouvy. To také dělá dnes nesmírné množství firem, které se zabývají jinou činností a tuto mají jen jako okrajovou. Například účetní nebo realitní společnosti, nebo třeba ukrajinský vlastník bytu. Pak k nám přicházejí nešťastní klienti s naprosto nevhodně postavenými pravidly ve společenských smlouvách, formálně špatně podanými správními řízeními, takže je nutné činit opravy a doplňování atd. Veškeré takové chyby se pak klientovi prodraží.
Jeden příklad za všechny: pokud špatně zvolíte firmu, jméno společnosti, které soud nezapíše, bude vás to stát jeden opravný notářský zápis navíc. Cena takového zápisu je okolo čtyř tisíc bez DPH. Přitom se dá takové komplikaci předejít. V COMEFLEXu za zápis ručíme. Pokud by se nám něco nepovedlo, náklady jdou za námi.
Co vůbec vznik těchto služeb zapříčinilo? Přece jen firmu si mohu založit i bez vás.
Bezesporu pracnost a poměrně složitá administrativa a komunikace s úřady. Například někdy okolo roku 2003 došlo k novele živnostenského zákona a plošně se měnily názvy a členění živností. Každý tenkrát měl na tuto změnu reagovat a nechat si zapsat nové znění svého oboru.
Škála byla oproti předešlé době opravdu veliká a nikdo se v ní neorientoval. Nezřídka za námi chodili klienti, že ani na živnostenském úřadě jim nikdo neporadil a úřednice je odkazovaly k nástěnce na chodbě, aby si tam klient vybral sám. My potom společně hledali v přílohách živnostenského zákona vhodné obory jejich podnikání.
Ano, firmu si můžete založit i bez nás, ale nikoli sám. Vždy potřebujete minimálně notáře. Notář nebo advokát dokážou připravit dokumenty a listiny dle vašeho zadání, ale většinou nedokážou poradit a nastavit nejvhodnější parametry firmy pro potřeby právě vašeho podnikání. Navíc my vyřídíme i další potřebné úkony, jako například podání na úřady a podobně. Od nás dostanete hotovou společnost, na kterou můžete začít podnikat.
O jaké parametry se jedná?
Nastavení práv a povinností společníků, lustrace názvu společnosti, výše základního kapitálu, živnosti atd.
A kdy přišly ready-made společnosti? Ty mi přijdou nejmladší, nebo ne?
Ale vůbec ne! Takzvané ready-made společnosti jsou zde od začátku. Ready-made jsou reakcí na zdlouhavý proces zakládání. Ten se postupem času zjednodušuje a zrychluje, ale stále jsou klienti, kteří potřebují začít podnikat ihned, nebo se prostě nechtějí zakládáním zaobírat.
Znám ale spoustu lidí, kteří firmám, jako je ta vaše, příliš nevěří. Co jim podle vás vadí?
Proces důvěry je velice zdlouhavý a lehce se zvrátí. Nedůvěra veřejnosti může pramenit z negativního postoje, který zaujala k této službě veřejná správa hned v začátcích a veřejně jej projevovala.
To je ale dnes už také jiné. Úřady pochopily, že naše služba nenapomáhá podvodníkům, ale naopak pomáhá slušným lidem efektivně začít podnikat nebo provozovat jejich podnikání. Je to úspora práce i pro úřady, protože dokumenty z naší dílny jsou aktuální a úřad nemusí zastavovat řízení a žádat klienty o doplnění či opravu. Tento pozitivnější postoj státu je znát již z jednotlivých úprav legislativy, například týkající se sídla společnosti.
Dalším nezanedbatelným faktorem, který budí nedůvěru, jsou nepoctivci v řadách poskytovatelů této služby.
Určitě ale ty úřady měly nějaký důvod, proč se k vám chovaly negativně. Nebo ne?
Šlo jen o předsudky. Jak se do kanceláře 200 m² vejde tolik společností? Kde sedí? To byly otázky, které jsme dostávali nejčastěji. Pramenilo to z všeobecné představy o firmě z dob totality. Zakouřené kanceláře, stůl, počítač, sekretářka s pevnou pracovní dobou. To je alespoň můj dojem. Nikdy jsem nezjistil žádný racionální důvod.
Lidé asi nejvíce nevěří ready-made společnostem. Proč?
R-M společnosti mají jednu velikou nevýhodu. Pokud kupujete založenou společnost, riskujete skryté vady. Všichni prodejci vám smluvně zaručí jejich čistotu, ale pokud se jedná o prodejce, který sám vznikl před krátkou dobou a kolikrát nemluví ani dobře česky, byl bych opravdu opatrný.
Ovšem je jednoduché problému předejít. Vybrat prodejce, který se prodejem R-M společností zabývá již dlouho, a podívat se, zda pokud zaručuje čistotu společnosti, jestli má čím ručit. Zda prodejce má vlastní kancelář, nebo se s vámi sejde v restauraci či ve virtuálním sídle své konkurence.
Jste odborník, a tak to zkusme na rovinu. Jaké jsou nevýhody ready-made firem?
Pokud budeme bilancovat výhody a nevýhody oproti založení, tak R-M společnost je hotový subjekt. Je postavena co nejvíce univerzálně, aby vyhovovala velkému spektru klientů. Každá úprava v zakladatelských listinách pak stojí peníze navíc.
Asi nejčastějším argumentem je to, že firma už má nějakou historii, která může nové vlastníky dohnat. Jak se na tento problém díváte vy?
Opravdová ready-made společnost nemá žádnou historii. Tyto společnosti jsou založeny pouze za účelem jejich prodeje a nikdy nevyvíjely žádnou podnikatelskou činnost. Tak by to alespoň mělo být a je u poctivých prodejců vždy. Další disciplínou je prodej společností s historií, ale to je trochu složitější a časově náročnější věc.
Dalším problémem je její zaměření a název. Když se podíváte do obchodního rejstříku, vidíte, že se firma v minulosti jmenovala jinak a věnovala se i jiným věcem. Není toto pro nové majitele nevýhoda?
Jako nevýhodu to nevidím. Změna názvu, firmy společnosti, je v historii markantní stejně jako změna jednatele a společníka. Případné doplnění oborů podnikání nikomu nevadí. U ready-made společnosti se směr podnikání nemění, protože tato společnost do té doby nepodnikala. Ale většině klientů tyto změny nevadí. Většinou je rozhodovacím faktorem mezi založením nebo koupí již založené společnosti čas a peníze.
Dnes lze firmu založit od koruny. Proč tedy ještě zakládat ready-made?
Základní kapitál není pro ready-made podstatný. Zásadním argumentem je to, že pokud mi teď řeknete a bude vám některá z našich R-M společností vyhovovat, můžete za dvě hodiny za společnost jednat a podepisovat.
Teď ale čistě teoreticky. Nemyslíte si, že by nám tuto rychlost a určitou komfortnost měl zaručit přímo stát? Nebo je naopak dobře, že to není tak snadné?
Pro nás ano! Pro daňové poradce je dobré, že je složitý daňový systém, pro advokáty zas nepřehledná legislativa.
Jak se u vás liší náklady na založení nové firmy a na koupi ready-made?
Založení je pro klienta levnější. Nedá se říci o kolik, protože u obou variant je cena závislá na potřebách klienta, ale řádově o jeden až pět tisíc v základní ceně.
Jakou formu zakládání společností u vás volí klienti nejčastěji?
Nejčastěji volí klienti nákup ready-made společnosti. Pokud se budeme bavit o zakládání, tak jednoznačně nejvíce se zakládají společnosti s ručením omezeným.
A proč ne rovnou akciovky? Často slýchám, že a.s. v názvu firmy přece jen vypadá ještě lépe než s.r.o. Nebo ne?
Akciové společnosti mají základní kapitál od dvou milionů, jsou výrazně složitější a při správě musí orgány plnit více povinností.
Dokážete to srovnat s cenami, které by na nás čekaly u právníků, u nichž si firmu také můžeme nechat založit?
Budete se divit, ale naše marže při založení společnosti je okolo dvou a půl tisíce korun. Za to vám advokát společnost nezaloží. Máte možnost navštívit přímo notáře, který založí společnost pouze za tarif, ale ten potřebuje přímé zadání podoby zakladatelských listin a budete nuceni oběhat veškeré úřady sami. My můžeme být takto levní díky zkušenostem a vypracovaným metodikám procesu založení, kdy vše děláme v podstatě od stolu.
Při marži 2500 Kč ale musíte firem založit hodně, aby se vaše firma pohybovala v lepších číslech. Kolik jich za rok zvládnete?
Pro nás je zakládání spíše okrajovou záležitostí. Založíme ročně okolo 100 firem.
Nabízíte i sídla firem. Je podle vás v pořádku, aby měla firma sídlo někde jinde, než kde ve skutečnosti sídlí?
To je záludná otázka. Pokusím se to odlehčit a nejdříve mi vysvětlete pojem skutečného sídla. Je to pronajatá kancelář o minimálně 16 m²? Nebo může být i menší? Stůl, židle, telefon, počítač, a sekretářka, která přebírá poštu a odbavuje telefonní hovory? Je to místo, kde budete muset sedět minimálně 8 hodin nebo více každý den? Dvakrát týdně paní uklízečku? Ne! Sídlo společnosti je jen jedno! Je to adresa zapsaná ve veřejném rejstříku.
Tuto představu sídla nechme již provždy v minulém století. Vždyť existuje nespočet oborů, ve kterých jednatel společnosti nemůže sedět v kanceláři a čekat, než ho navštíví úředník nebo zákazník. Cestuje po celé republice nebo i v zahraničí, jeho výrobním prostředkem je notebook nebo fotoaparát, atd.
Ostatně, u nás dostanete veškerý komfort sídla, tj. kancelář, sekretářku, zasedací místnost, telefon, a nemusíte mít žádnou nájemní smlouvu a platit nájem za prostor, ve kterém být nepotřebujete.
To chápu, přesto jste mi ale neodpověděl. Je v pořádku, aby firmy měly sídla někde, kde jejich majitel třeba vůbec nikdy nebyl? A ti úředníci mohou přece přijít i tam…
Točíme se neustále dokola. Takové dotazy pramení ze zásadního nepochopení nového pojetí sídla jako pojmu. V dnešní době IT technologií a datových schránek nechápu, proč by měl někdo povinnost do sídla své společnosti docházet. Naopak, cílem COMEFLEXu je to, aby klient nemusel nikam chodit a mohl v klidu pracovat tam, kde zrovna uzná za vhodné.
Nemůže mít váš klient nějaké problémy, když má sídlo firmy registrované někde, kde se vůbec nezdržuje a zpravidla tam sídlí i řada jiných firem?
Za celou dobu našeho působení v oboru se nám nestalo, že by potíže klienta pramenily z faktu, že sídlí na naší adrese.
Jaká sídla u vás klienti nejčastěji poptávají?
Nejčastěji je to sídlo s příjmem poštovních zásilek, popřípadě telefonní asistentkou. Ostatní služby si připlácejí jen v případě, že je opravdu potřebují. Jako například pronájem zasedací místnosti.
Co ta telefonní asistentka dělá? To může odpovídat na dotazy mým zákazníkům?
Pokud nemáte čas, jste na jednání nebo dovolené, asistentka přijme telefonní hovor jménem vaší společnosti, naplánuje vám schůzku, objedná letenku, omluví vás u klienta nebo třeba předá informaci o vašem zaneprázdnění.
Jednou z kritik podobných služeb je i to, že často plodí firmy, které nepodnikají zrovna čestně. Vím, že to vy neovlivníte, ale můžete nám alespoň popsat, jaké firmy u vás například vznikly a jak jsou dnes úspěšné?
My si vedeme statistiku hříšníků. To jsou takové společnosti, které mají problém se zákonem a hledá je u nás policie, celníci nebo finanční úřad. Výsledkem je 2,5 % hříšníků. To si myslím, že je velice slušné číslo. Našimi kancelářemi prošlo celkově asi 3500 klientů a drtivá většina problémy nepůsobí.
Naopak, u nás vzniklo mnoho úspěšných firem a nadací. Například u nás byl největší slevový portál a jeho zakladatel od nás společnost koupil a má u nás další společnosti dodnes.
V Česku se zakládání firem stále zjednodušuje. Jak vidíte budoucnost vašich služeb vy?
Vítám celkově vstřícnější prostředí pro komunikaci s úřady a zrychlení veškerých procesů a doufám, že tento trend vydrží. Jsme poradenskou a konzultační společností a ulehčujeme lidem práci a usnadňujeme jejich rozhodování. Je to ve větší míře rutinní, nikdy nekončící práce.
Jak se obecně díváte na to, že možná budeme moci firmu založit za pár tisíc?
V zahraničí celkem běžná praxe. V některých státech dokonce takřka korunová, resp. dolarová, záležitost. U nás k tomu ale zatím nespějeme. Naše legislativa totiž předvídá nepoctivé úmysly každého zakladatele, a proto se masivně zabezpečuje složitými zápisy a administrativou.
Často slýchám otázku, zda to vůbec chceme. Je vhodné, aby založení firmy bylo tak snadné a mohl si ji založit v podstatě kdokoliv? Nebude to plodit i problémy? Co myslíte?
Ale on si ji může založit v podstatě každý už dnes, jen bohužel proces je stále zbytečně složitý a zdlouhavý.
Myslím, že zbytečně panuje obecná nedůvěra, a jsem přesvědčen, že většina lidí je slušná.
Dovolím si parafrázi. Před spuštěním samoobslužných pokladen v supermarketech byly obavy, že to zapříčiní zvýšení krádeží a bude to místo, kudy nepoctivci budou moci masivně okrádat market. Dnes již takové pokladny mají všichni a nikdo se nad jejich přínosem nepozastavuje. Nebo známá věc, pokud řídí křižovatku policista, je zaručeně hůře průjezdná než o hodinu později, kdy odešel na svačinu.
A co vy? Proč jste se rozhodl podnikat zrovna v tomto oboru?
S kolegou jsme se v minulosti zabývali službami v oboru privátní investigativy. Zde jsme se setkávali s problémy klientů, které nezřídka pramenily z neznalosti práv a povinností při správě vlastního podnikání. Pak již to bylo jen logické vyústění naší kariéry.
Inspirovali jste se někde?
Touto službou jsme se inspirovali v zahraničí, převážně v německy mluvících zemích. V roce 2001, kdy jsme s touto činností začali, byly tyto služby u nás v začátcích a také v té době byla v této oblasti díra na trhu.
Čemu se v ní věnujete vy?
Jsem jedním ze dvou společníků a jednatelů. Ve společnosti se zabývám poradenstvím v problematice zakládání a administrativního řízení společností, právním poradenstvím, přípravou a revizemi společenských smluv, zakladatelských dokumentů, přípravou jednotlivých podání k soudu, zastupováním klientů a řešením při správních řízení před soudy, tvorbou ostatních dokumentů a smluv.
A jak se chystáte do budoucna rozvíjet?
Chceme pokračovat v započatém procesu. V současné době se snažíme vybudovat divizi pro podporu začínajících podnikatelů, kteří mají výborný podnikatelský záměr, ale nemají prostředky na jeho realizaci, tzv. startupovou agenturu. To je směr, který nás zajímá a baví.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |