Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Vzdělání není zdaleka jen o tom, co se naučíte ve škole. Je to zejména o tom, co se naučíte vy sami. V dnešní moderní době existuje mnoho způsobů, jak získávat nové informace a rozšiřovat si svoje obzory.
Mário Roženský denně přečte desítky článků, při cestě na oběd poslouchá anglické podcasty a sebevzdělávání považuje za jednu z nejdůležitějších součástí podnikání. Rozhodli jsme se tohoto úspěšného internetového podnikatele, zakladatele provizního programu AffilBox a jednoho z předních představitelů českého affiliate zeptat, jak to všechno stíhá a jak doporučuje, abychom se vzdělávali i my.
Mário, já jsem sledoval tvůj rozhovor na Youtube, kde jsi říkal následující: „Dneska jsem dočetl jednu knížku, přečetl odhadem 25 článků a cestou na oběd jsem poslouchal jeden podcast a rozposlouchal druhý podcast cestou z oběda. Vzdělávání každý den je jedna z nejlepších věcí, co jsem v životě začal dělat.“ Zajímá mě, jak může podnikající člověk, šéf firmy a určitě hodně vytížený podnikatel stíhat získávat tolik informací?
Ahoj, zdravím čtenáře Mladého podnikatele. To, co jsem zmiňoval, není tak časově náročné, jak se zdá. Dočtení knihy mi zabralo cca 30 minut ráno po snídani. Články čtu průběžně celý den. Většinu jen proscanuju očima, a pokud tam je něco užitečného, tak si to dám do ToDo, ty zajímavější si pošlu do aplikace Pocket k přečtení později. Cesta na oběd mi trvá 15 minut a podcast Ask Pat trvá 10 minut, takže stihnu cestou 2–3 díly. Když to sečtu, tak mi čtení zabralo něco drobet přes hodinku a poslouchání asi 20–25 minut (které bych jinak věnoval pouze chůzi). Hodinu má na čtení každý.
Například v Praze, pokud člověk nedělá doma, dojíždí každý minimálně tu hodinu. Takže stejné množství informací není problém přečíst. Co se týče podcastů, je obrovské množství činností, u kterých se dají poslouchat. Například – jízda autem, mytí nádobí, sekání trávy, běhání, cesta na oběd, domácí úklid, venčení psa atd. Zamyslete se, kolik času denně v součtu těmito činnostmi strávíte. Jsou to 2–3 hodiny. No a teď si představte, že se celý tento čas vzděláváte. Za měsíc to je nějakých třeba 50 hodin vzdělávání. A i ty nudné činnosti jako uklízení mají hned jinou šťávu.
Inzerce | Chci tu být také
Zní to tak, že vlastně vyplňuješ veškerý volný čas vzděláváním. A kdy odpočíváš?
Pro mě je vzdělávání současně také odpočinkem. Odpočívám navečer, když přijde přítelkyně domů z práce. Tak se věnuji jí.
Pro zajímavost, kolik hodin denně spíš?
Tyjo, na to se mě v poslední době ptá nějak hodně lidí. Spím okolo 8 hodin. Spávat chodím v 10 a vstávám v 6:30. Spánek je jedna z nejdůležitějších věcí, aby se tělo i mozek dokázal regenerovat. Ten, kdo pracuje na úkor spánku, dělá něco špatně. Já, ty i čtenáři máme stejných 24 hodin. Ale stejných 24 hodin má také Mark Zuckerberg, Bill Gates a další. Pracují chytře, a proto dokážou řídit takové firmy a projekty, jaké řídí.
Například za únor a březen jsem pracoval méně než hodinu denně. Zbytek času jsem věnoval odpočinku, přemýšlení a plánování. Ale nijak násilnému, prostě jsem se šel třeba projít nebo jsem se díval na seriál a u toho mě něco napadlo. Ale veškerý byznys jede tak jak předtím, žádná změna a nikdo to nepozná.
A jak tedy svůj byznys řídíš, když máš jen hodinu denně? Kdo ho řídí?
To je skvělá otázka, ale přeci smyslem majitele byznysu není jej řídit. Smyslem a cílem je vybudovat takový automatizovaný systém, který funguje sám.
Již nevím, kdo to řekl, ale prací majitele je najímat a motivovat zaměstnance.
V mém podnikání hraje neskutečně velkou roli automatizace. Snažím se automatizovat a zjednodušit téměř vše, co jde. Poslechněte si poslední dva podcasty na mém blogu (číslo #9 a #10) a dozvíte se, jak co automatizuji.
Zpět ke vzdělávání. Proč si myslíš, že to patří mezi nejlepší věci, co si kdy v životě začal dělat? Dokážeš nějak popsat, v čem to pro tebe znamená takovou výhodu?
Znalosti a dovednosti, které se naučíme, nám nikdo nevezme a můžeme z nich těžit celý život. Náš mozek funguje jako takový super výkonný počítač, který pro poskytnutí správného výsledku potřebuje zdrojová data. Tato data je do něj potřeba dostat právě ve formě informací z článků, přednášek, videí apod. No a čím více (a kvalitnějších) dat tento počítač má, tím lepší výsledky a rozhodnutí dokáže poskytnout.
Velmi se mi líbí odpověď Elona Muska na otázku, jaký je jeho nejlepší produkt. Jeho odpovědí bylo, že je to on sám. Sám věnuje vzdelávání několik hodin denně. Jak jinak by dokázal vybudovat tři miliardové společnosti ve třech různých odvětvích – platební bránu, kosmickou dopravu a automobily.
Takže je podle tebe přímá úměra mezi vzděláním a úspěchem v byznysu?
Řekl bych, že to není přímá úměra, ale exponenciála. Čím více se vzděláš, tím více, a exponenciální rychlostí, tvé podnikání roste.
Než jsem se začal vzdělávat, vydělával jsem lehce nadprůměrnou mzdu, dělal 14 hodin denně a měnil čas za peníze. Kdybych se nezačal vzdělávat, tak to dělám dodnes. Musel jsem se naučit pracovat s lidmi, musel jsem se naučit delegovat, musel jsem se naučit, jak neměnit čas za peníze. Musel jsem se naučit také velkou hromadu dalších soft skills, které jsou pro razantní růst a postup vpřed důležitější než ty hard skills.
Jak dokážeš tak poměrně vysoké množství informací zpracovat? Určitě si přeci nezapamatuješ vše…
Nezapamatuju si vše a ani se o to nesnažím. Tím nejhlavnějším je filtrování správných zdrojů a také „just in time learning“. Neboli soustředím se pouze na to, co aktuálně potřebuji. Například teď chystáme redesign homepage pro AffilBox, tak před přípravou wireframe jsem přečetl desítky článků o tom, jak udělat homepage pro SaaS aplikaci. Začal jsem case studies zahraničních aplikací. Pokračoval jsem přes optimalizaci konverzí a skončil jsem u návrhů pro A/B testování.
Minulý měsíc jsem zase zkoumal, jaká čísla u aplikace sledovat a měřit, a vytvářel jsem různé metriky a funnely. Nastavoval KPI a cíle, abychom poznali, že se redesign povedl, a také abychom měli základ pro následné A/B testování.
Mezitím je samozřejmě spousta rozhovorů, článků, souhrnů, které jsou univerzální a rád si je přečtu. Například aktuálně pro mě nejsou relevantní sociální sítě. Ale když najdu zajímavý článek, tak si jej uložím a otaguji do Evernote, takže až budu řešit sociální sítě, tak se k němu hravě vrátím.
Myslím, že jsem se naučil velmi šikovně informace zpracovávat a pracovat s nimi, takže není problém jich mít libovolné množství.
Máš nějaké zavedené postupy? Někteří si třeba při čtení článků dělají poznámky, jiní si do diktafonu nahrávají zajímavé pasáže, jiní si to prostě jen pamatují…
Já jsem na dělání poznámek strašnej. Nikdy jsem si nic moc nepsal, na gymnáziu jsem si psal tak polovinu zápisků než všichni ostatní. Na vysoké škole jsem si už nepsal vůbec nic. Já patřím k těm, kteří si to důležité prostě pamatují a vědí, kde si dohledat zbytek. Například mám nějaký ustálený systém, jak tagovat, a tím velmi rychle a snadno dohledám, co potřebuji.
Můžeš nám ho ještě podrobněji popsat? Jaké nástroje používáš, jak postupuješ, kdy článek otaguješ a podobně?
Objevím článek v RSS. Pokud je na jednu stránku a stojí za to, tak jej přečtu hned. Pokud je delší, pošlu ho do Pocket. Mám tagy podle projektů, na kterých dělám, a pak podle oborů (social, ppc, affiliate atd.) a pak mám ještě hodnocení (top, mid, low). Pokud najdu třeba nějaký super návod na PPC, tak si jej otaguji PPC a top. Pokud je ten návod aplikovatelný pouze k nějakému projektu, tak tam dám i ten projekt. Pak mám ještě pár dodatečných tagů, jako idea, review, atd., ke kterým se vracím nepravidelně, když je nálada.
Kdy posloucháš podcasty, už víme. Ale kdy čteš články a knihy? Máš nějakou stanovenou dobu?
Čtu nejvíce v noci, když jde přítelkyně spát. Potom také ráno, než odejde do práce a je v bytě ruch. A poslední čtecí „okno“ mám po obědě, když trávím a nejsem moc produktivní.
Na internetu je toho opravdu mnoho. Jak rozlišovat kvalitní a nekvalitní zdroje informací?
Chce to trošku cviku a selský rozum. Já pokud najdu blog, který mě zaujme, tak si jej přidám do RSS čtečky (používám Feedly.com). Pokud mám pocit, že tři poslední články nemají dostatečnou hodnotu nebo se jedná o selfpromo, tak tento odběr ruším. Podobně to mám na Twitteru.
No a potom nastupuje selský rozum a ve většině oborů mám vytipované lidi, kteří mu rozumí, a vím, že pokud sdílí nějaký článek, tak v tom jejich oboru je opravdu důležitý. Také když oni něco napíšou, vím, že tomu většinou můžu věřit.
Je v Česku dostatek kvalitních zdrojů, nebo se bez Ameriky neobejdeme?
Já osobně se bez Ameriky neobejdu. ČR je třeba po marketingové stránce tak 2–4 roky pozadu. Protože mám velmi malou firmu a je nás pár, musíme pracovat velmi efektivně, to znamená, že si musíme vybírat ty nejkvalitnější informace nebo knihy a vzdělávací produkty, abychom nové informace hned mohli uvést do praxe.
V ČR má většina lidí problém něco prozradit. Já například říkám vše, co se netýká mých zákazníků. Ale pokud jde čistě o moje podnikání, tak na blogu a webinářích říkám naprosto vše. Ale už se to také mění. Pomalu tu zdroje začínají vznikat a začínající podnikatelé se tu určitě už můžou ledasco naučit a nemusí studovat anglické materiály.
Ve zmíněném rozhovoru si povídal i o Austrálii, kde jsi začal hodně číst. Jak složité pro tebe bylo aplikovat tento návyk do života i poté, co jsi se vrátil domů a do nějakého pracovního procesu?
Já miluji informace a potřebuji je ke svému životu. Takže to přišlo tak nějak samo. Kdyby to šlo, tak bych si četl a díval se na vzdělávací videa celý den. Ale ještě důležitější než teorie z článku je uvedení dané věci do praxe.
Již jsem zmiňoval „just in time learning“, a tedy čtení hlavně toho, co je pro mě zrovna aktuální, a druhá věc je, že když v článku vidím něco, co mě opravdu zaujalo, tak si z toho hned udělám ToDo nebo to na někoho deleguji. Klidně uprostřed článku pustím email a napíšu grafikovi nebo programátorovi, co mají udělat.
To si narazil na další věc. Vedeš k podobnému vzdělávání se i tvoje kolegy, třeba zmíněné grafiky a programátory?
Rozhodně je to v DNA mé firmy. Každý, s kým spolupracuji, má volný přístup ke knihám, infoproduktům a školením, které jsem já sám koupil nebo které by je zaujaly. Doba, kdy se těmto vzdělávacím věcem věnují, je samozřejmě proplacená a počítá se do normální pracovní doby.
Mělo by být v zájmu každého podnikatele vzdělávat lidi, se kterými pracuje. Když jsou všichni na stejné lodi a na stejné úrovni znalostí, tak práce odsýpá neskutečným tempem. Je to obrovský rozdíl oproti tomu, když člověk musí nejprve 30 minut vysvětlovat danou marketingovou strategii, aby se potom vůbec dalo bavit o problému.
Co bys doporučil lidem, co vzdělávání podceňují a chtěli by se také přinutit k něčemu takovému, jako děláš ty? Mají vyrazit do Austrálie?
Určitě není třeba vyrazit nikam. Stačí si registrovat nějakou RSS čtečku a aplikaci Pocket nainstalovat do telefonu. Do RSS si přidat své oblíbené blogy a magazíny a 2x denně projet tuto čtečku a to, co podle nadpisu a prvního odstavce zní zajímavě, poslat do Pocketu. Takže potom až člověk bude někde čekat ve frontě nebo někam pojede, bude moci číst. Já odebírám aktuálních 211 zdrojů v RSS čtečce a není to problém.
Jak se ty vůbec denně k něčemu takovému přinutíš? Já se třeba přiznám, že se mi někdy jednoduše nechce. A určitě nebudu sám. Jak se tedy motivovat?
Je to pro mě samozřejmé jako jídlo. Mám hlad po informacích, protože vím, že mi pomůžou v osobním růstu, a tedy i v růstu mého podnikání.
Lze si podobný návyk (nebo dokonce závislost) i vypěstovat automaticky ve stylu „teď to nejde, ale zvyknu si a půjde to samo“?
Pokud k tomu přistupuješ jako k návyku, tak samozřejmě že dá. Na vytvoření návyku ti stačí 30 dní jej každý den opakovat. Ale to je špatný přístup. Cokoliv děláš z donucení a nevychází z tvé vnitřní podstaty, tak dříve nebo později přestaneš dělat.
Tady bych doporučil vybrat si tu formu, která ti nejvíce vyhovuje. Někomu podcasty, někomu texty, někomu video atd. Je to potom mnohem snazší.
Co vše sleduješ?
Nejvíce nyní sleduji zdroje a kupuji infoprodukty o tom, jak budovat a vést firmu a lidi. Myslím si, že to mám nastaveno velmi pěkně a mám z toho docela dobrý lifestyle byznys, ale vždy to lze dělat lépe. Hlavně chci, aby i všichni, co pro mě dělají, se měli super a já jim vytvářel to nejlepší možné prostředí pro jejich práci a život.
Mluvíš o infoproduktech. Jsou podle tebe kvalitním zdrojem informací? Do jakých se například vyplatí investovat?
Určitě jsou skvělý zdroj informací. Já jsem první zahraniční infoprodukty koupil někdy před dvěma lety. Od té doby jich kupuji čím dál více. Vybírám si nyní více a více specifické, které řeší jeden unikátní problém. Tzn. nekupuji již infoprodukt o PPC, ale o remarketingu pro softwarové aplikace. Takže velmi specifická nika v nice.
V ČR bych jednoznačně doporučil EmailAcademy od Davida Kirše. Většina lidí si myslí, že to je o tom, jak spamovat. Nemůžou se ovšem více mýlit. Tento infoprodukt mi otevřel oči v automatizaci komunikace se zákazníky a správném nastavení emailového marketingu tak, aby fungoval. Byl razantním nakopávačem mého podnikání před 2 roky.
V zahraničí jsem si oblíbil produkty Nathana Barryho, kterého jsem poprvé objevil díky knize Designing Web Apps. Skvělé jsou produkty pod hlavičkou Digital Marketer od Ryana Deisse.
A potom je spousta malých hodně specifických produktů, které řeší niku v nice, a klidně rád něco doporučím čtenářům, když mi napíšou.
Pojďme dobré zdroje podpořit. Můžeš vyjmenovat dobré a kvalitní české zdroje nejen pro internetové podnikatele?
Můžeme začít například mým blogem, velmi se mi líbí Mladý podnikatel, obzvláště zdejší rozhovory. Jan Kvasnička na svém blogu píše velmi prakticky o A/B testování a optimalizaci. Podnikání v USA Johna Vanhary je už takový evergreen. Velmi se mnou rezonuje, co píše o podnikání a affiliate Michal Hardyn, o tom, jaké to je poskytovat aplikaci na provozování eshopu, a o s tím spojených podnikatelských a technických úskalích píše velmi dobře Petr Soukup. A spousta blogerů, které znám osobně, kde vám neuteče ani jeden článek).
V zahraničí je zdrojů ještě násobně více. Asi bychom tu byli dlouho, kdybych to měl vyjmenovávat, takže jsem nasdílel svůj seznam zdrojů z RSS čtečky. Jedná se o OPML formát, který umí většina RSS naimportovat a vy tak můžete sledovat to samé, co já.
Pro sledování zahraničních zdrojů je nutná dobrá angličtina. Jak ses ji ty naučil? Lze se bez ní dnes obejít?
Já mám pocit, že jsem se anglicky naučil z počítačových her. Jsem hodně vizuální typ, a tak když jsem viděl, že se tam píše gun a panáček vzal do ruky pistoli, hned se mi to asociovalo atd. No a potom samozřejmě ve škole. Následovaly seriály a filmy s titulky. Ale úplně nejlepší bylo hádat se v angličtině s Američany kvůli zakázkám a práci. To člověk nemá čas na to o něčem přemýšlet a prostě mluví a argumentuje.
Bez angličtiny se dnes nelze obejít. Každý, kdo to chce někam dotáhnout, anglicky umět musí. Například ještě před pár lety tu nebyly v ČR vůbec žádné zdroje informací o affiliate. Dnes už jakž takž něco je, ale třeba knihy byly jen anglicky. To samé nějaké hlubší analýzy a technické věci, také jsou jen anglicky.
Mám kamarády, co do sebevzdělávání investují stovky tisíc ročně. Navštěvují různé akce, jezdí na konference, investují do knih a podobně. Všechno to samozřejmě něco stojí. Dokážeš odhadnout, kolik ročně investuješ ty?
Vloni to bylo 120–150 tisíc korun, letos to mám v plánu zdvojnásobit. Zrovna minulý týden jsem si koupil jeden infoprodukt jak dělat launch za 499 dolarů.
Důležité je si uvědomit, že dnes je 99,99 % informací dostupných zdarma. Ty placené jen dávají informace z více zdrojů dohromady v ucelené podobě. Pokud tedy nic platit nechcete nebo na to z počátku nemáte, není potřeba utrácet. Až si člověk začne více vážit svého času, tak zase bude rád, že to někdo dal dohromady za něj, a rád zaplatí.
Existuje podle tebe nějaký rozdíl mezi „placenými“ a „neplacenými“ zdroji? Jinými slovy, stačí hledat informace pouze tam, kde za ně nemusíme platit?
Ano, existuje. Jednak je to ten, co jsem popsal výše, a to v agregaci informací do produktu. A ten druhý, který teď využívám čím dál častěji, je přístup k top lidem v oboru. Ne skrz produkt, ale za jejich čas a formou konzultace. Kdy je informace, která je třeba v článku na blogu zdarma, aplikována na mou konkrétní situaci.
Vyplatí se podle tebe v tomto směru různé podnikatelské akce a srazy? Sám si organizátorem Affiliate čtvrtku, ale dozví se na podobných místech lidé i něco, co nenajdou na internetu?
Já věřím, že ano. Tyto akce mají několik rovin. Tou první je motivační. Když je člověk ve společnosti ostatních úspěšných a šikovných lidí, tak jej to motivuje k práci. Další rovina je, že osobně může člověk dostat radu, která je přímo pro něj a na jeho specifický problém. Já jsem takto dostal například na posledním Affiliate čtvrtku radu ohledně PPC. To nám ušetřilo spoustu hodin hledání a pátrání, které bychom jinak ztratili. Takže pro mě je to hodně o té praktičnosti.
A tou poslední rovinou je, že zde má člověk možnost potkat se s lidmi, se kterými by se jinak nesetkal. Těžko asi pozvete top affiláka vydělávajícího 1 milion korun měsíčně jen tak na oběd a budete z něj tahat moudra. Ale na čtvrtku si s ním klidně můžete posedět a cokoliv se přiučit. Stejně tak to funguje na spoustě podobných akcí.
Co diskuzní fóra? Sleduješ nějaká? Mohou v tomto pomoci?
Diskuzní fóra nesleduji. Kdysi před 6–7 lety jsem začínal na Webtrhu, ale ten se neskutečným způsobem zkazil a záhy jsem jej asi po roce opustil. Pak jsem zkoušel jiná fóra, jako např. WebDeal apod., ale tam to dopadlo naprosto stejně. Dostal jsem se do situace, kdy mi 99 % lidí na těch fórech není schopno poradit, protože mé znalosti jsou větší než jejich, anebo obor, kde jsou oni odborníci, nepotřebuji. Takže je pro mě časově a finančně lepší se s tím 1 % potkat osobně nebo si zaplatit jejich služby.
TIP: Přečtěte si, jak se vzdělává další specialista – Pavel Ungr. Co vám doporučí on?
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 hodiny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |