Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Josef Kroupa je třicetiletý podnikatel, který zaujal nejednoho člověka svým blogem, na němž publikuje velmi motivující informace o svém pasivním příjmu. Ten začal budovat v první polovině loňského roku a už se dostal na zajímavá čísla. Jelikož je pasivní příjem žhavým tématem a řada lidí by si ten svůj také ráda vybudovala, vyzpovídali jsme Josefa a zeptali se, jak toho dosáhnout.
Josefe, pravidelně sleduji výsledky, které publikuješ na svém blogu. Všiml jsem si, že tvůj pasivní příjem rychle roste. Jak na tom teď jsi?
Naštěstí stále rostu. Je to samozřejmě částečně způsobeno i nadcházející vánoční sezónou. Ale tím, že mám své portfolio projektů rozprostřené, sezónnost na mé příjmy nemá zásadní vliv.
Je to fantastické a myslím si, že nejednoho čtenáře by zajímalo, jak jsi toho dosáhl. Napovíš?
Rád bych řekl, že to bylo pílí a pracovitostí… V mém případě to ale bylo tím, že jsem v počátcích rozjel mnohem více projektů, než jsem vůbec mohl zvládat. Postupem času se ukázalo, ve kterých projektech má smysl pokračovat jak z hlediska finančního, tak i z toho osobního – abych dělal na tom, co mě opravdu baví.
Pokud bych ale měl uvést jednu klíčovou vlastnost, která mi v online podnikání pomohla, tak by to určitě byla houževnatost. Několikrát jsem chtěl svého počínání zanechat a jít ve volném čase pracovat třeba na brigádu do obchodního centra. Na svých webech jsem první téměř dva roky pracoval skoro zadarmo, a kdybych měl svoji práci přepočítávat na hodinovou sazbu, i jako uklízeč bych si vydělal mnohem víc a za kratší dobu.
Inzerce | Chci tu být také
Co je tvým největším zdrojem příjmu?
Aktuálně je mým největším zdrojem příjmu oblast affiliate. Zkouším všemožné provizní programy, a jakmile se mi v některém začne alespoň trošku dařit, snažím se z něj vytěžit maximum.
Mění se to nějak v závislosti na ročním období?
Sezónnost díky rozložení struktury svých webů téměř nepozoruji. V době letních prázdnin, kdy mi padá návštěvnost ostatních webů, mi začnou růst návštěvnost i příjmy z travel webu, a tak jediným slabším měsícem pro mě bývá snad jen leden a těch několik málo dní po Vánocích, kdy lidé nejsou na Internetu.
Kolik provozuješ webových stránek?
Provozuji necelé tři desítky webů. Tematicky to mám hodně různorodé. Kromě zmíněného travel webu provozuji jeden herní mini web, valnou většinu webů mám ale zaměřenou na ženská témata (oblečení, móda, krása).
Myslím si, že tě mohu nazvat odborníkem na affiliate, protože v říjnu jsi na něm vydělal krásných 26.994 Kč. Co je pro získání tak vysokého příjmu prostřednictvím affiliate důležité? Jak toho dosáhnout?
Odborníkem bych se rozhodně nenazýval, od toho jsou tu jiní a mnohem povolanější. Měl jsem asi svým způsobem štěstí na výběr vhodných affiliate inzerentů. Když jsem si princip fungování vyzkoušel na jednom webu a viděl jsem, že to funguje, začal jsem stejného principu využívat i na ostatních webech. A díky bohu se mi to podařilo.
Můžeš nám ukázat nějaký svůj projekt, na němž skrze affiliate vyděláváš?
Ryzí affil web o tričkách NejlepsiTricka.cz. Magazín o svatbách SvatebniAsistentka.cz, kde kombinuji affiliate s dalšími zdroji příjmů (AdSense, prodej odkazů a PR článků).
Co bys doporučil čtenářům, kteří se snaží přes affiliate vydělávat, ale jejich zisky stále nejsou tak vysoké, jak by si přáli?
Rozhodně bych doporučoval vytrvat a příliš často nelaborovat se strukturou a rozložením prvků webu. Díky delší platnosti cookies a různým vratkám je totiž možné, že konverze vám partner schválí až po dvou měsících a vy mezitím, jelikož vám předchozí verze webu nekonvertovala, web předěláte…
Máš nějaké tipy, jak zvýšit svůj příjem z affiliate? A kde ses to vůbec naučil?
Žádné univerzální doporučení bych asi nenašel. Ideální cestou se mi však zdá provozování úzce zaměřeného webu magazínového typu, např. na dámské spodní prádlo, na tento web psát pravidelně několik článků týdně a postupně získávat návštěvnost. Napojením na zajímavé affiliate programy pak lze získat bannery či textové odkazy, jejichž prostřednictvím je možné danou službu či výrobky propagovat.
Další možností je pak na daném webu sbírat emaily výměnou za nějaký zajímavý bonus. Např. slevy na nákupy, ebook zaměřený na danou tématiku, zasílání novinek na email. Pak už není problém jednou za čas odběratelům zaslat newsletter doplněný o vlastní affiliate odkazy a dále tak navyšovat své zisky.
Jaký affiliate program ti nejvíc vydělává a je nějaký, co tě naopak zklamal?
Nejvíce mi vydělávají affiliate programy zaměřené na módu a produkty na hubnutí. Kde jsem byl hodně zklamán, byla oblast parfémů, kde provozovatelé postupně snižovali provize, až některé programy postupem času úplně skončily. Nedařilo se mi ani v travel affilu, kde to ale bylo způsobeno specifickým zaměřením daného webu (počasí v dané lokalitě).
Dalším tvým velkým zdrojem příjmu je Google AdSense, na němž jsi v říjnu vydělal 7.750 Kč. Buduješ nějaké MFA weby nebo kde reklamní plochy prodáváš?
Od tvorby MFA webů jsem ustoupil už dávno. Nebavil mě moc formát webu o rozsahu několika málo stránek, který bych jednou vybudoval a již jej dále nerozšiřoval. V současnosti jsem se tak vrhl na budování webů magazínového typu, kde na dané téma publikuji několik článků týdně a buduji si tak základnu návštěvníků, se kterými můžu v budoucnosti dále pracovat.
Jak jsi takového čísla dosáhl? Zkoušel jsi třeba různé pozice pro reklamní plochy, používáš na to nějaké nástroje a podobně?
S pozicemi jsem nejprve laboroval sám, postupně jsem hledal informace na zahraničních fórech. Asi nejvíce mi však pomohla prezentace Marka Maťovky o AdSense, vřele ji všem doporučuji ke zhlédnutí.
Dnes již umisťuji pouze jeden velký banner hned pod nadpis článku, jeden na konec článku a jeden do postranního menu.
Hodně jsem laboroval i s barevností reklam. Nakonec jsem se dostal do stavu, kdy mi nejvíce vydělávají reklamní bloky, které barevně ladí s obsahem celého webu a čtenáře příliš neobtěžují.
Na svém blogu jsi v zářijovém hodnocení napsal „linkbuilding opět velká nula“. Nedaří se ti v něm? Proč ne? Jak dlouho to zkoušíš?
U mě je největší problém to, že jsem „One man show“ podnikatelem. Tedy až na texty, které si nechávám vypracovat.
V praxi to znamená, že si vše ostatní snažím dělat svépomocí. A v tomto právě narážím. Linkbuilding mě nebaví a mám v něm značné mezery. I z tohoto důvodu aktuálně hledám nějakého schopného linkbuildera.
Myslíš si, že není tak perspektivní jako třeba affiliate?
V linkbuildingu vidím velký potenciál pro svůj budoucí růst. Přece jen mi převážná míra návštěvnosti mých webů plyne z vyhledávačů, a pokud by se mi podařilo získat relevantní zpětné odkazy, vzrostla by mi návštěvnost jak díky těmto odkazům, tak i díky návštěvnosti z vyhledávačů.
Všiml jsem si i postesku, že možná skončíš s psaním reportů o svém pasivním příjmu kvůli „kopírovačům“? Můžeš to rozvést?
Některým ze svých čtenářů jsem byl v komentářích upozorněn, že publikování příjmů není šťastným „business modelem“, jelikož je jen otázkou času, kdy mě někdo začne kopírovat.
Do určité míry je v tomto tvrzení hodně pravdy. Tohoto rizika jsem si však plně vědom od začátku publikování svých příjmů a rozhodně s jejich publikováním nehodlám končit.
Blogovat o svých příjmech jsem začal kvůli zpětné vazbě ze strany ostatních online podnikavců a dále také pro svoje potřeby, kdy mám přehled a mohu jasně vidět, kde jsem byl třeba před rokem a jaké problémy jsem v té době řešil.
Posledním, možná však nejdůležitějším krokem, proč jsem začal o svých příjmech psát, bylo zviditelnění se v online komunitě. Protože podnikání je a vždy bude o kontaktech. Mně osobně se díky blogu i občasným návštěvám různých online seminářů, školení a srazů podařilo navázat spolupráci (a nebojím se říci, že i kamarádské vztahy) s velkým množstvím zajímavých lidí.
Kolik času ti budování tvého pasivního příjmu zabere? A jak dlouho ti trvalo, než jsi těchto čísel dosáhl?
Svůj pasivní příjem jsem začal budovat ještě jako zaměstnanec, a tak jsem se mu věnoval až ve večerních hodinách, minimálně 6 hodin denně. Na svých projektech jsem samozřejmě usilovně pracoval i přes volné víkendy a o svátcích.
Nyní pracuji zhruba 4 – 6 hodin denně a víkendy a svátky se snažím držet volné.
A jaké máš cíle? Máš hranici, které bys chtěl dosáhnout?
Cíl mám vcelku neskromný, leží na hranici 100.000 Kč plynoucích z „pasivního příjmu“. A kdy bych jej chtěl dosáhnout? Léto 2014 by bylo fajn (smích).
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 měsíce
Před 5 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |